30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Kan tillägga att jag är varm som i en kakelugn också.. Kanske ska ta mig en kall dusch och en glassdrink
Någon som vet något gott recept på en sådan förresten?
Kan tillägga att jag är varm som i en kakelugn också.. Kanske ska ta mig en kall dusch och en glassdrink
Någon som vet något gott recept på en sådan förresten?
Galia: Hoppas du får samma goda verkan som jag.. att gå omkring och spy är ju inte speciellt kul. :-/ Tog ett par dagar men minns att jag slutade kasta upp rätt snart i a fall
Mmm, hittade ett recept på nätet, 2 dl glass, 1/2 dl bär, 1 dl mjölk, mixa och njut. Har inte testat ännu men tänkte ta det efter att Agnes somnat
Asap: kan rapportera att glassdrinken blev super med lite hallon i. Sitter med den framför TVn och njuter nu
Grattis Siggepigge och välkommen!
Zenobia: hehe, fast det var ju extremt enkelt när jag väl visste hur jag skulle tänka
Hittade ett recept med Bailies och Kaluha också, det spar jag till framtiden
Såg ni förresten den danska undersökningen om gravida och alkohol på nästan 100.000 kvinnor. Lite oväntat hade den visst visat att risken för mf ökade markant också med väldigt små mängder. Tidigare har vissa sagt att ett litet glas vin i veckan inte gör något så länge man stoppar där..
Själv har jag kört på fullständig nolltolerans och det tror jag gäller för de flesta här inne
Oj, den där fasen ni pratar om minns jag inte alls, det kan väl aldrig vara så att den inte kom :-O Däremot minns jag att när barnet "ska" börja sova lite mer om natten, typ 4-5 månader gammalt, så började vaknätterna för oss. När A var liten sov hon ju oftast med oss i stora sängen, men jag tror inte det blir så med lillebror..
FruFisk: Vi slutade med dagsvilan hemma när A var runt 2, då ville hon inte mer. Däremot sover hon fortfarande max en timme på dagis för där är de desto mer aktiv tror jag.
Vi slutade först helger hemma och senare slutade hon själv somna i vagnen på väg från öppna förskolan och nu mer händer det att hon börjar säga att hon är trött vid 17-tiden, men så sent får hon inte sova. Fast efter middag brukar hon hålla sig vaken en stund till.
Uff, har bara blivit så galet trött sedan någon dag. Kan i princip sova halva dagen, vara trött resten av dagen med lätt huvudvärk och en lilleman som bökar extremt mycket, ( kanske därför jag är trött ). Men har ändå inga problem att sova på natten då jag sover som klubbad.. Förmodligen en helt normal fas i 3e trimester men detta känns ju sjukt.. :-O
Asap: duktiga Elsa!
Sarah: Agnes somnar (oftast) vid 19.30-20.30 ca. När hon sov middag förut kunde det ju vara så sent som 22-23, men sedan vi slutade med middagslur och började med kvällsrutinen att hon får se Aristocats eller valfri DVD i sängen har hon börjat be om välling vid ca 18.30-19 för att "Annes tött" som hon säger. Hon dricker den först nere i soffan med oss (totalt ca 1-1,5 flaska) innan hon går och lägger sig.
Det viktigaste är att det finns i a fall en liten slurk kvar tills hon lägger sig så går nattningen (oftast) utan större protester. Vi brukar dra igen dörren och gå ner efter att vi sagt god natt och det verkar fungera hittills (oftast)
Jag är också -77 men minns inte alls urcellen Ellen Fem myror såg jag däremot en hel del, och Saltkråkan och Tåååårtan, fast det kanske kom lite senare