30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Fiji: Jodå.. Ringde min BM-mottagning idag och frågade dem vad som var normalt. Fick till svar att det är normalt med mer SD med andra barnet och i den vecka jag är i, men hon sa också att det faktum att jag fick så mycket SD och så snabbt när jag rörde på mig, var ett tecken på att jag ska fortsätta vara sjukskriven och att jag ska hålla mig stilla och vila mycket. Hon sa också att börjar jag märka av smärta i samband med att magen spänner sig så ska jag självklart ringa till dem direkt så tar de kontakt med fl så jag får komma in igen. Blev också tillsagd att inte gå på bassängträningen på måndag om det är likadant hela helgen och sedan se det lite an hur det utvecklar sig under veckan.Jag kommer relativt säkert bli fortsatt sjukskriven när jag träffar läkaren på tisdag. Inte längre för illamående då det äntligen gått över, men p g a foglossningen och nu även SD så jag räknar väl egentligen inte med att komma tillbaka till jobbet alls innan mammaledigheten är över.
Ordinationen är att bara ta det lugnt, vila mycket, inga fysiskt ansträngande lyft eller aktiviteter och att lyssna på kroppens signaler.
Så mina SD har med andra ord inte avtagit och efter att vi var och handlade i eftermiddag så småmolar det mer eller mindre hela tiden i ryggslutet. Vågar inte lita på att det är över och ska bara ta det lugnt, ja så lugnt som det går att ta det med en liten Agnes som har blivit än mer mammig sedan min sjukhusvistelse..