Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kul nyhet i syskonkämparträden idag igen

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Milla: Intressant det med stödstrumpor, trodde bara det hjälpte åderbrock på benen men om det även hjälper högre upp så kanske jag också borde testa då

• chiqita
    Mrs fisk: Agnes har ju alltid varit fascinerad av bebisar och bebismagar så för henne har det nog varit ganska tydligt att mamma har en bebis i magen. I jul fick hon en bok som handlar om Egon som får en lillasyster. Det är nog den enda boken som jag fått läsa sida till sida, annars bläddrar hon bara
    Vi började prata om det lite lätt efter att vi fått veta att det är en frisk bebis i magen, men det dröjde tills ganska nyligen att hon ville känna på magen. När vi lägger undan kläder som blitt för små säger hon att de är till bebis. Händer också att hon lyfter undan alla kläder över min mage och pussar bebisen i magen så något har hon i a fall förstått.  

Cissi: Smart att prata om att storasyskon är snälla med sina små.
  • chiqita
    Barb: Aj, det där såg ont ut! Hoppas det är bättre i morrn och att hon slipper ha ont mer,
    Kom att tänka på när syrran svimmade och föll så hon brände öppet sår på kinden. Då använde hon AloeVera-salva som mjukgörande och redan på kvällen hade hon som en skyddande hudhinna över såret. Läkte fint på någon dag. Tänkte att du kanske kunde avända något sådant som mjukgörande? Det ska ju vara bra på bla solbränd hud och vad jag vet svider det inte.

• chiqita

Har en bebis som aktivt försöker möblera om, eller bryta sig ut i magen i dag. Minns inte att Agnes sparkade så här hårt någonsin, lilleman verkar nästan arg

• chiqita
    Assar: Ja jag gissar det. Tyckte ju Agnes hade starka ben och skämtade om att hon skulle bli fotbollsproffs, men inte i närheten av detta Bra bollsinne har hon dock, och det har jag aldrig haft..

Totalt ot, men fy fasen vad surt.. Min man glömde sin Ipad på jobbet i helgen och har känt sig totalt handikappad för att den varit borta.. Så idag, när han gladde sig till att åter se den, då visar det sig att det varit inbrott på kontoret just i natt.. Så Ipad, datorer, ja allt av värde är borta... Såå surt...  :-/
  • chiqita
    Juni: Usch vilken mardröm... Skönt att du hittade henne så fort ändå. Det hade väl gått för kort tid för att hon skulle hinna bli ledsen, och när man letar efter någon eller något så känns inte tiden det minsta lång.

MrsFisk: Alla barn rör sig ju inte lika mycket och det är olika hur långt man gått innan man börjar känna kickar ofta. För en del har inte de första sparkarna känts före RUL så det varierar ju helt klart, Du ska se att allt är bra, men jag förstår ju att du oroar dig

Idag har jag varit  första bassängträningen. Väl i vattnet kändes ju allt lätt och det var så gott att få känna sig tyngdlös som omväxling. Med lågintensiv träning kände jag att jag kunde köra på med övningarna också. Men oj vad jag kände av det när jag kom upp Ska nog ta det lugnare nästa gång... 
    Efter träningen pratade jag lite med tjejerna när de hade bf och så. En tjej hade bf bara dagarna före mig, men både hon och ännu en annan trodde att jag hade bf mycket tidigare, typ i februari eller mars Förvånad 
    Har ju själv haft känslan länge av att lillebror kommer före bf men inte såå tidigt. Hmm.. kanske borde göra klart med planering av föräldraledighet mm, just in case liksom...  eller också är det en väldigt stor bebis.. hmm.. 
  • chiqita
    Juni: Alltså, det var ju företagets så försäkring och självrisk ligger ju på dem.. men surt ändå med allt extrafix med att byta lösenord på flera ställen mm.. han hade ju tillgång till det mesta i paddan.. Har ju försökt att fjärrlåsa den men får ingen kontakt med den, fast skulle den av någon grund ändå komma upp på nätet så låses den direkt. Tror dock inte att det är någon som kommer försöka använda den med nuvarande konstruktion, utan att den är gone forever liksom...
  • chiqita

Tiidjej: Här är en från förra veckan i hop med en från i går kväll - tycker att magen ser ut att ha sjunkit lite..? men kanske är det normalt.. svaga muskler eller ngt,,, Försökt att matcha bilderna någorlunda storleksmässigt.. 
    Så jag tror det är formen som gör att folk tror att jag är längre gången och inte direkt storleken.. 

• chiqita

MrsFisk: Hehe.. tja graviditet nr 2 är det enbart jag som fotar med kameran i en hand.. Lite kul att kunna jämföra med graviditet 1 och 2

Barb: Det var det sjukaste jag hört.. När Agnes gick på medicin mot sin lunginflammation var det inga som helst problem att få dagis och bidra, bara att skriva på ett papper som någon skrev.. Vore jag er skulle jag nog se mig om efter andra dagisplatser. Jag menar, de vill ju inte heller låta J gå blöjfri...

Tack för alla fina magkommentarer.

Här hemma tror jag en viss liten tjej blir hemma från dagis i morrn.. Har spytt två gånger nu på kvällen, får inte behålla det hon äter. Men hon känns ju inte varm.. kan det vara magsjuka ändå? Tänker att det ändå kan vara bra att hon är hemma i a fall en dag, för säkerhetsskull liksom... . 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8