Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Milla: Hehe... jag är inte så lättskrämd
    Känns bra att samla på sig så mycket intryck och information som möjligt så kan jag sålla i den och bilda mig en egen uppfattning av det hela typ Sökte i a fall på hur det känns när bebis fixerar sig och många beskrev det exakt med ord som jag kunde relatera till, och många var så tidiga som v 29 omkring så helt omöjligt är det alltså inte, men det kan också vara så att han bara sjunkit ännu längre ner. Samtidigt vet jag ju som sagt att han redan låg ganska långt ner från innan så speciellt mycket längre kan han inte sjunka utan att fastna typ. :-P Vi får väl se när han planerar att titta ut..
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

MrsFisk: Åh så skönt att höra att allt såg bra ut och vad kul att dSe nu till att sova riktigt gott inatt! Kram 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Kikar in med en liten uppdatering. I morse vaknade jag med något som påminde om värkar. De kom ca var 3-4 minut och varade en 30-45 sek. Ringde fl och sa som det var. De kändes, inte jätteonda men tillräckligt för att reagera. I tillägg gårdagens ilningar som jag inte helt förstod.. Hon bad mig i a fall att komma in.

På vägen in blev de längre och aningens onda. Började må mer illa och magen var hård i långa perioder...
    Nu har de kollat så allt ser bra ut, tatt UL, urinprov, blodprov för att se om risken för tidig fl är stor eller liten och valt att behålla mig för observation över natten.

Livmodertappen såg inte öppen ut från utsidan men något öppen från insidan och den blev kortare om jag pressade. Hon kunde också se att huvudet kanske låg längre ner än hon trodde. Det behöver inte betyda något, de lätta värkarna har avtagit men de vill ändå att jag stannar..
    Om det skulle visa sig att de tilltar, att sd blir långvarig och att risken för tidig fl finns så kan de troligtvis stoppa den.

Känns i à fall bra att jag ringde in och känner mig i goda händer. Fick ju dessutom se bebis på UL som beräknas ligga runt 1,2-1,3 kg och med hjärtslag som varierar mellan ca 142-165 slag i minuten.
    Nu ska jag bara ta det stilla och avvakta..

• chiqita

Jodå, ska vara stilla och enbart gå upp för att hämta mat eller gå på toa

Juni: jo v 27+4 idag så det är liiite tidigt men skulle det ändå gå så ger de kortison för att förbereda lungorna..

• chiqita

Tack alla söta!
    Jo verkar lugnare men har samtidigt en känsla av att det kommer livas upp igen, speciellt om jag aktiverar mig.. Menmen i dag ska han i a fall inte komma, det har jag bestämt

• chiqita

Persefone: hehe, tror du kan vara lugn..
    Aktiviteten lugn nu och man blir ju galet trött av sjukhusluften, så nu har jag sovit ngn timme
    Men lite socker i urinprovet jag lämnade så nytt i morrn. Kan ev bero på morgonens marmeladmacka

• chiqita

Fortfarande lugnt och för en stund sedan började jag nästan tänka att kanske jag inbillade mig allt i morse.. Fast när han började sparka därefter kändes det långt ner och när jag var uppe och hämtade en kvällsmacka fick jag sd och hela magen blev till en spänd boll, så inbillat var det nog inte ändå Nu får vi bara hoppas att natten blir lugn också

• chiqita

Bläää... Illamående igen och nu vet jag inte om det är p g a graviditeten eller om Agnes smittat mig.. Samtidigt extrem aktivitet av lillemans sparkar...

• chiqita

Persefone: ligger redan på eget rum och har berättat så de vet. Det är något som gått/går här redan bland personalen i a fall..

Sara: ingen spruta.. Det ger de inte för säkerhetsskull liksom, men skulle läget ändras så..

Natten har varit piss,, många uppkast och i samband med detta har det pressat neråt, magen tokspänd och lilleman har sprattlat extra mycket.. Får se vad som sker idag och om de sänder hem mig.. :-/

• chiqita

Missade ju, grattis Persefone! Ja snart har du en liten bebis hemma igen! Hur känns det? Är du mentalt förberedd?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8