Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Persephone: hehe, jag känner ju redan nu att det är grymt jobbigt att vara gravid igen och inte kunna rå om sin kropp som jag vill, och jag har ju minst 17 veckor kvar, vågar knappt tänka på hur jag kommer må på slutet Men så snart lillebror är ute blir det nog bra igen Kram!

• chiqita

Så sött med allas lussefirande. Låter ju såå gulligt med alla småtomtar, pepparkaksgubbar, stjärngossar och lucior. Här i Norge är nog inte den traditionen riktigt lika stark, även om jag sett flera fb-uppdateringar om smålussetåg A hade i a fall inget, men på fredag ska de ha nissefest med risgröt och där barnen är småtomtar.

MrsFisk: Kul med outning, eller..? Lite typiskt bara att folk ska lägga sig i sådant tycker jag. Hoppas det kändes bra att få gå ut med det i a fall

Är del fler som känner av julstressen i kroppen? Tycker själv att det börjar bli en hel del att tänka på med klappar och allt, pyntandet hemma har jag inte lagt åt sidan helt, bytt gardiner och satt upp någon tomte här och där, i övrigt inget alls
    I tillägg tycker jag magen har börjat bli extremt tung nu och om jag böjer mig fram, vilket händer av och till, så får jag ett sånt tryck upp mot revbenen.   

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Phuu vilken morgon....
    Kom på  att jag borde kolla så bilnyckeln var i skåpet eftersom jag skulle ha bilen idag. Kom på det innan mannen drog som tur var, för där var ingen nyckel. (6:e sinne? Drömmer) I a fall hittade inte han sin först, men efter en stund så.. kunde dock inte släppa tanken på var den andra nyckeln var, för jag var helt säker på att jag som alltid lagt in den i nyckelskåpet sist jag var ute. I a fall.. så började fixet med att få ordning på Agnes och mig innan dagis och mitt läkarbesök. Först ville hon inte klä på sig för att hon var hungrig, sedan ville hon inte äta, och därefter inte klä på sig igen för hon ville ju inte till dagis. Till sist kom hon i a fall på att hon ville åka bil och för att kunna åka bil måste hon klä sig. Kom ut i garaget och in i bilen, som var olåst och.. nyckeln satt i tändningslåset.. Förvånad Jaja, var i a fall inte jag som körde sist...
    Det hela fortsätter med att hela uppfarten är nerisad så jag måste ut och salta innan vi kan åka. Saltet nästan slut så det gällde att ransonera så i a fall bildäcken skulle få fäste. Kom därefter på att jag hade glömt Agnes väska inne, bara att gå in igen. Iväg till dagis 20 min innan jag ska vara hos läkaren, snabbt av med kläder och pussades hejdå innan ut i bilen igen. Väl där insåg jag att jag hade kvar A´s väska på axeln. Bara att strunta i det och dra vidare. Väl hos läkaren kom jag på att jag inte hade med min väska med alla gravidpapper. Strunt samma, bara att gå in i a fall. Kom hem igen och med en 25 kg påse salt som kassören var gullig att bära ut i bilen åt mig.
    Hemma var det bara att börja salta. Kom knappt ur bilen för att det var glashalt! Fick nästan inte upp påsen men efter lite pill så. Sedan ut och salta och nu äntligen får jag slå mig ner i soffan en stund.
    Behöver jag säga att jag är helt slut. Nu vill jag ha semester!   

• chiqita

Cissi: Skönt att ni hittade kvittot!

Assar: Trodde det gällde alla vaccinationer. A har i o f sig inte reagerat speciellt starkt på någon medan en väninnas son reagerade på allt typ..  

• chiqita

Efter denna stressiga morgon har jag faktiskt lyckats slappa lite, diska undan och tömma maskinen, äta en macka och slappa lite till, hämta Agnes på dagis, dammsuga huset (fast inte källaren som är alldeles för renoveringsstökig), plocka lite och med Agnes hjälp. Vid 19-tiden började jag natta Agnes. Vi gick till sängen närmare åtta då hon ville äta vällingen nere vid TVn, därefter somnade jag bums i hennes säng, men hon var visst vaken och uppe och... ja vem vet vad hon gjorde, inget hyss i a fall, åtminstone inget som syndes när jag kom ner. Vaknade till vid 21.30 och efter ett toabesök var det direkt i säng. Hon sov vid 22-tiden  
    Efter att ha slappat lite vid TVn kom jag plötsligt på att jag ville ha nybakade frallor i morgon bitti, så nu har jag en deg på jäsning, mitt i natten
    Hoppas det fungerar bra att baka ut frallor och ställa att jäsa kallt under natten  

• chiqita

Precis som jag ska till att ta hand om min frukostdeg blir jag medveten om någon som är ledsen på övervåningen. Smyger upp för trappen med hopp om att hon ska somna om men gråten avtar inte och jag är inte säker på var den befinner sig heller.
    Tassar försiktigt mot badrummet och gråten hörs starkare, för där, där står Agnes på sin pall, blöjan nerhasad till knäna och hon söker sömndrucket efter sin toaring för att sätta sig på toan.
    Blöjan är torr men hon hade ändå vaknat av att hon behövde gå. Lillpluttan söker tröst mot min axel och halvsover en stund. Men plötsligt hör jag hur något porlar ner i toaletten.
    Tråcklar på henne blöjan igen, går in i sovrummet och lägger försiktigt ner henne i sängen, hon vänder sig på sidan och sover tryggt igen Mammas stora älsklingstjej!

• chiqita

Assar: Frallorna står i ugnen snart så då får vi veta

Ja riktigt duktig tjej och nattens blöja var näst intill torr. Känner jag Agnes rätt dock så var detta en engångsförteelse för nu och åter ske om tidigast ett halvår

• chiqita

Pysslig: till goda lussebullar och till lilla "kuklingen"

Fiji: Så surt att gruppen blev inställd men att ingen info om det kom.. Eller också struntade bara alla i att gå så nära jul och allt.. Surt i a fall...

Pysslig igen: i Norge har de precis kommit fram till att det är säkrare med bakåtvänd stol, men många tror inte helt på det så de flesta producenter kör med framåtvänt..

Idag har jag haft flera förvärkar och en del väldigt kännbara.. Oregelbundna i både längd och mellanrum så jag tror bara kroppen förbereder sig, men kanske också ett tecken på att lugna tempot lite.. Har ju varit rätt aktiv de sista dagarna..
    Fått rikligt med råmjölk märkte jag härom kvällen också så nog är kroppen inställd på vad som kommer framöver

• chiqita

Tittar bara in en kortis.

Barb: vet du något om hur bebis ligger? Vet flera som det tog låång tid innan de kände något. De flesta med moderkakan i framvägg men inte alla.. Förstår din oro men bra att du är lite lugnare idag. Hoppas du snart får känna din bebis. Kram!

Pysslig: så skönt att mannen kunde komma hem och att att du kunde få ladda upp batterierna. Att få en paus, om än väldigt kort, kan betyda så enormt mycket.

Själv är vi i GBG-trakten med Anders föräldrar. Jag och Agnes kom i tisdags och han idag. Underbart att få lite avlastning

Tänkte bara titta in och önska alla en riktigt god jul! Hoppas alla får en fin och sjukdomsfri helg!
    Kramar!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8