Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barb: har du testat att ta B6-vitamin? de hjälpte rätt fort efter att jag börjat ta de, men nu verkar effekten ha avtagit dock.. 

Okej, en gång för alla, era bästa tips mit halsbränna tjejer. Håller på sammanställer lite tips i en FB-tråd för gravida 1-7 April

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Tack för era svar om halsbränna Om jag förstår det rätt så är alltså Gaviscon ok vid lättare och Losec eller Omeprazol bättre vid svår halsbränna. Är Losec Mups lika bra som Losec? Har alltid tänkt att Mups är mildare än Losec

• chiqita

Assar: Intressant fakta om läkemedel.. så då kanske Losec Mups eg är typ samma som Losec då.. eller i a fall lika bra

FruFisk: Tummar hålls stenhårt!

Pysslig: Jo jag har kommit fram till att det nog mest är att jag är anti för att jag gillar andra och tredjenamnskombinationen så bra. Men idag kom jag på en ny kombination som jag går och smakar lite på

Idag hade vi vårt första föräldrasamtal på dagis och fick veta lite om hennes utveckling. I alla punkter utom två tänkte de samma som oss; när det gäller språket var de inte säkra på hur bra hon kunde flerordsmeningar, något som vi får massor av hemma däremot. Tydligen pratar hon inte så mycket på dagis, men hon verkar trygg, glad och nöjd med tillvaron. En annan sak är hennes toabesök, hon vägrar helt enkelt att gå på toaletten på dagis, även om de andra barnen gärna sätter sig där. Någon som har tips på hur man kan vänja bort toaringen? De har ju en liten toalett där men hon vägrar att sätta sig på plastring. En sådan löstagbar toaring i plast verkar dock gå bra.. Tungan ute Det verkar alltså bara som att det är en vanesak, något ska läggas på toaletten innan man sätter sig... hmm...

• chiqita
    Assar: Nje, potta är hon inte heller förtjust i, det är bara toa som gäller, fast med toaring.

gbg30plus: Hej på dig! Tack för dina tankar.
    Jo det var toaring på dagis jag också tänkte först, men eftersom de har en liten toalett där så passar den inte där. Mannen tycker samtidigt att det bästa är att hon kan börja sitta direkt på toaringen eftersom om man är ute och handlar så har de ju ingen toaring där heller. Tror att om man bara kan hitta rätt sätt att kommunicera med henne så kommer det att lösa sig, eller också lossnar det bara en dag om vi väntar. Tror inte heller det är smart att försöka puscha på för mycket eftersom effekten kanske kan bli trots och ännu mer motsträvighet då. 
    Hon är inte så jättestark i armarna så kanske är det att hon känner sig osäker att sitta där på något sätt, men hon litar ju inte heller på att det går bra om man håller i henne. Å andra sidan håller hon ju inte i sig på toaringen heller.. hmm..  
  • chiqita
    Åh nej Anna!!! Jag bara ryser i kroppen.... Stora varma kramar!!! 

Fru Fisk: Vad skönt att du kunde komma in med ett glädjande besked! Kram!

Pysslig: Vad bra det känns efter det du skrev om namn och initialer, nu tänker jag i helt andra banor. Tänk att det ska så lite till ändå, bara att lufta sina tankar för er här inne och vips kommer några kloka ord Hjärta
  • chiqita

Yihoo, i kväll kom min kolsyremaskin. Den är redan invigd och jag är riktigt nöjd så här långt

• chiqita

Vaknade av världens mardröm och hjärtat hamrade så hårt att det kändes som det skulle slå sig ut ur bröstkorgen. Usch den drömmen var inte skoj...

Då upptäckte jag buffar i magen som definitivt skulle ha varit synliga på magen, som jag också kunnat se om det inte var för en snosande A på min hals Men bara vetskapen om de starka knuffarna gav mig ett enormt lugn i hela kroppen. Och snart var drömmen (nästan) glömd ♥

• chiqita

Hej Emmli! Tror inte jag sett dig förr...
    Jo det känns grymt surt att det skulle gå så för Anna. Önskar henne allt gott nu och att hon har nära vänner hon kan söka tröst och kärlek hos. Stor kram igen till Anna! 

• chiqita

Jahopp, nu när jag börjat känna att mannens förslag på namn är bra då har han börjat bli tveksam. Så här har vi hållit på ett tag men då är det jag som ändrat mig. Typiskt.. Tungan ute 
    Fick en vision förut att vi inte kommer att kunna bestämma oss förrän lillebror varit hos oss i några veckor.. och oväntat nog känns det faktiskt OK. Vi kan ha två alternativ som vi väljer mellan och sedan får vi helt enkelt bestämma oss när det känns rätt och när vi sett vem han faktiskt är.  

• chiqita

Å vad härligt det lät att lägga pengarna på roligare saker. Här hemma bor vi också i byggdamm, renoverar bad- och källarrum. Stökigt värre blir det men skönt att ha det gjort innan lillebror kommer

Idag kom jag plötsligt på att jag längtar så enormt tills han kommer och konstigt nog när jag såg "ett barn i minuten" från England, kände jag att jag välkomnar födslosmärtorna som med största trolighet kommer skölja över mig när det väl är dags. Nu har de ju dessutom tatt bort lustgasmöjligheten på hela det sjukhuset jag ska vara på, så inga chanser kommer finnas att fly undan för en stund som med Agnes. Men det löser sig nog Drömmer 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8