Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

En liten fråga.. Har fått en hel del SD i det sista, främst under stressiga stunder - när det händer mycket på en gång, eller när A mer eller mindre kräver att bli buren och klänger på mig hela tiden... Det enda som hjälper då är att försöka slappna av...
    Undrar lite om mycket SD och stress kan leda till för tidig FL, någon som vet? Ska försöka slappna av mer dock men inte alltid lätt med en stundtals extremt krävande och mammig 2-åring hängande i benen..

• chiqita

Anna: så härligt med tickande hjärta!!! Så här tidigt kan det vara svårt att avgöra exakt storlek, och ett hjärta som slår är ju alltid positivt

Tack för svar om SD. Ja tror ju inte att det är ngn fara då snarare att så direkta SD i samband m stress är ett tecken på att jag borde se till att slappna av.

Har förresten hittat en app från Pampers där man kan se bebis fulla storlek vecka för vecka. Tror den heter "hello baby" eller ngt. Kul att få en hint om hur stor den lille är där inne

• chiqita
    Lena: Ahh ska ta det upp med henne när jag kommer dit om 2 veckor, bara för säkerhetsskull

Noi: Tror inte jag hälsat på dig förut, men jag känner igen ditt namn Vi väntar vårt andra barn nu och har en Agnes på 2 år.

Bara en fundering, när ni gör tidiga UL sånn i kring 8-9e veckan och framåt, gör de VUL eller vanligt UL då? Här i Norge gjorde de vanligt UL när vi var där i 9e veckan. Bara nyfiken

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Moppen: Jodå, det knallar på. Har inte kastat upp på 1 vecka nu, fast det var nära i går kväll. B6-vitaminen har verkligen gjort susen. Däremot får jag inte i mig vad som helst ännu men har börjat gå uppåt i vikt så det går åt rätt håll

Lena: Vi har sett riktigt bra med vanligt UL så det kanske beror på vilken utrustning de har. De gjorde vanligt UL i samband med mkp också och då kan man ju tycka att de behöver kunna se så bra som möjligt, fast då var vi i o f sig i vecka 11+ så då ser man kanske bra ändå

Tycker det verkar som att de flesta som gör tidiga UL gör just VUL men kanske är det faktiskt lättare att se den lill* i magen då  

• chiqita

Norrland: Åh vad skönt med en så förstående BM och att du fått en tid på kvinnokliniken! Ska hålla tummen stenhårt för dig!

Lady: Hihi, tror nog att de är vana vid hormonella gravida men så skönt att du fick höra hjärtat!

Lena: Vilken tur att de ändå upptäckte sitt misstag så pass tidigt och att inte I fått några allergiska symtom. Däremot för nedrigt att något sådant ens ska kunna ske, det finns ju de som blir riktigt dåliga om de får i sig sådant de inte tål.

Ego: Ikväll lekte tydligen lillebror jagis med min hand. La den där på magen utan att tänka på det - vips så kände jag en stark kick mot handen, jag som inte ens försökte att känna. Flyttade handen och tjoff, så kom ännu en spark. Så där vandrade vi över hela magen och oj vad han jobbade. Sååå mysigt ♥ 

• chiqita

Ahh missade ju...

Persefone: Skönt att du kommer att få komma på samtal ändå. Förstår dock att det blir lite jobbigt att skjuta upp samtalet en vecka. Tänker själv att om du är så orolig för en vaginal förlossning så kanske det faktiskt kan vara bättre för bebis att du får ett kejsarsnitt? Bara en tanke. Hoppas ni kommer fram till en lösning som passar er båda  

• chiqita

Anna och MrsF: Instämmer med föregående - så gott att vara inskrivnga och det låter ju som ni fått finfina bm också.

Anna: Blev också fundersam på HSF, den förkortningen var ny för mig men havandeskapsförgiftning som Cissi skrev låter ju som en trolig förklaring
    Vilken tur att det hela drog igång ändå och jag hoppas den bm som du hade fått sig en och annan tillsägelse. Visst finns det mammor som bara är oroliga och oroliga i onödan, men man ska inte se bort från den kvinnliga instinkten. Så glad att det gick bra till slut ändå...
    Nu känns det i a fall som du är i mycket bättre händer och det gör mig så glad. Låter super med extra tester och med facit i hand så borde det ju vara självklart. Kram!

Lena: Så bra att kokerskan var vaken och uppmärksam då, men man tycker ändå inte att sådant ska kunna ske... Jag hoppas de har lärt sig en läxa nu till nästa gång. Här på Es dagis har de fast på ett schema vem som har rätt att ge mediciner och så, tänker att det borde kanske finnas en huvudansvarig för I:s mat också så att sådant inte kan ske. Tänker så inte ex en vikarie som inte är insatt i allt bara gör saker utan att veta. Hmm.. bara en tanke.. Kram!

• chiqita
    Ela: nu sitter jag vid datorn och kan skriva lite längre. Grattis till första stegen och hmm.. säger man grattis till snart avslutad amning..? Obestämd Kan förstå om det känns lite vemodigt men samtidigt måste det vara skönt att han själv visar när det är nog. Med Agnes fick jag styra upp det, hon hade nog kunnat fortsätta minst ett halvår längre

Ett nyfunnet tips mot halsbränna - chokladbollar! Säkert inte det nyttigaste, men gott och mer snabbverkande än Gaviscon!
    I morgon bitti blir det RUL, det ska bli sååå spännande att se lillebror igen.
    Appropå namn föresten, finns det några fler pojknamn som börjar med Jo.. än Johan, Jonas, Jonatan, Johannes?

• chiqita

Ela: Fast Joel får mig bara att tänka på Joelbitar och varken jag eller mannen känner några direkt positiva vibbar för det.. :-/ Joar.. Joen.. tror mannen tycker det är för snälla namn.. Men tack för förslag!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8