Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: nja är lite skeptisk mot smaksättningar.. Gjorde i helgen misstaget att beställa in en isvatten med citronskiva i när jag var med och firade en väninna - bad mistake.. Från att ha mått ok och tro att jag faktiskt inte kommer behöva gå så tidigt ändå mådde jag plötsligt päck.. Så det verkar som naturligt är bäst..

• chiqita

Lena: Jag är nog mest intresserad av att få till bubbelvatten så det blir nog bra. 
    Nu har jag i a fall beställt en Aqvia som fått bra betyg i tester
    Så gott att du fick kollat upp hur det var med V på 1-års! Blåsor i munnen kan ju def ha varit grund till den dåliga sömnen, och hörntänder på det.
    Min A var typ nästan lika stor som din V när hon var 2, bara aningens längre och har precis nått upp till nästan  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Blää...
    Dagens blöjfria dag gick i stöpet då au-pairen tydligen inte förstått vad jag menade när jag pratade med henne igår. Stör mig att hon inte säger till om hon inte förstår och ville verkligen komma framåt med detta. Känns surt men vi får väl ta det på torsdag istället.. Vågar inte ta det på "riktiga" dagis redan imorrn..
    En annan sak är att snickerifolket vi har här hemma lyckats repa golvet med en lååång rispa och det gör mig rätt syrak.. Usch.. Känner mig inte alls på gott humör nu.. :-/

• chiqita

Juni: gott att det ordnade sig lite med läggningen i à fall

Lena: surt med eksem men bra att ni börjat behandla det i à fall, även om bomullsvantar i sängen inte är det sexigaste
    Jo, just då kändes allt neggigt.. Nu lugnare.. Misstänker att en del gravhormoner hade ett finger med i spelet också..

• chiqita

Åh, vad det är gott med isglass! ..problemet är väl att de tar slut så fort.. men som gravid får man väl ta mer om man vill ha..?

• chiqita
    Cissi: Det blev en till men nu är jag bara törstig - längtar efter min Aqvia...

Assar: Grattis till lyckat dop!

Appropå namn, vi är ju lite oense här hemma om vad vår son ska få heta. Min man, Anders röstar på ett namn som börjar på A, Agnes börjar ju också på A. Jag som alltid tänkt att jag ska inte kalla alla mina barn för något på samma förbokstav, men om mannen får bestämma blir det ju det. Det andra dumma är att han i så fall dessutom skulle få samma initialer som Agnes, men det kanske bara är jag som tror att folk skulle tycka det var konstigt/töntigt/knäppt.. För samtidigt skulle ju de initialerna stå för något större, högsta kortet i kortleken, ett ess (A.C.E). Har bara s svårt att förlika mig med tanken att det blir "fel" att ha 3 i familjen som börjar på A. Kanske jag också skulle byta namn
    Nej skämt åsido... Är det någon som förstår min tankegång eller är det bara jag som är dum? Drömmer 

• chiqita

Och håller med Cissi - fina namn Assar

Cissi: Hehe.. men delvis hade ju pappa rätt, även om det är liiiite mer komplicerat än så.. Kan inte heller förklara men det var ju åt rätt håll, även om det inte var så ett barn kan förstå svaret kanske  

• chiqita
    Assar:  Jo nej du har ju helt rätt, det är bara det att för mig känns inte namnet så rätt som det skulle kunna göra, och det beror nog delvis på det jag skrev innan, men också tror jag, för att jag är så galet förtjust i de andra alternativen till andra och tredjenamn, men som inte alls skulle gå så bra i hop med A-namnet.. Initialerna då skulle bli A G A och det känns ju inte alls rätt.. även om det då är sällan man skriver sina initialer, men i jobbsammanhang kan det väl hända ibland. 

Bahh.. vet inte, det är nog bara jag som tänker för mycket och A-namnet kändes ju faktiskt bra när jag hörde det först och sedan började jag tänka "men då blir det ju 3 A:n i familjen.."

Cissi: Men då kanske du fick lära dig lite nytt också, och det är ju aldrig fel att lära sig nya saker  
  • chiqita
    Barb: Härlig resa och välkommen hem igen. Förstår att du inte berättade, ta det när det känns rätt och i din takt Kram
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8