Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

MrsFisk: Här anordnar BVC träffar med mammor med barn i samma ålder som du själv fått, åtminstone det första halvåret har jag för mig, och sedan är det upp till en själv att fortsätta hålla kontakten. Det var därigenom jag lärde känna en av mina bästa väninnor idag så jag tror att jag ska försöka engagera mig så gott jag kan i den gruppen när det blir tal om det sen. 

Det dumma är att det inte finns någon norsk FL. Eller det finns liknande forum men det är så galet svårt att dels hitta igen "sina" trådar och du ser inte enkelt om någon svarat till dig, inte alls som här på FL. Haft lite lätta funderingar på att starta upp ett forum själv men det ligger bara i planeringsfasen så här långt..

Lady och Assar
    : Nej ingen lustgas, eftersom de hade för dålig ventilation där så personalen blev påverkad av gasen och det gagnade inte direkt deras tankeverksamhet när de ska ta hand om födande kvinnor. 
    Nu ska jag i o f sig även denna gången vara på en naturlig avdelning där det ändå inte finns lustgas, istället ett eget rum med badkar, naturlig (ikke-sjukhus-) omgivning med dubbelsäng, akupunktur, massage för att lindra.. 

Alltså, det gick ju bra att vara på den naturliga avdelningen i öppningsskedet sist och jag var ju redan 8 cm öppen när vattnet gick, som tyvärr var grönt, jag hade hög feber och A´s hjärtljud lite väl snabba så det blev ambulansfärd till det stora sjukhuset istället.. Lite stressad situation alltså och då var det grymt skönt att kunna ta lustgas och försvinna undan för en stund.  

Det jag är lite orolig för är att "tänk om det blir samma sak den här gången", då kan jag inte fly undan i dimman som sist. Fördelen är att den här naturliga kliniken ligger i samma byggnad som den vanliga födoavdelningen så om det blir kaotiskt som sist slipper jag i a fall åka ambulans  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Nu helt plötsligt fick jag fullt med tårar i ögonen. Ingen grund och känner mig inte egentligen ledsen.. Hmm.. jag kanske är gravid Drömmer

Emmli: Oj vilket problem att storasyster är för snäll. Jag drog mig nog inte heller för att ge ett tjuvnyp eller två då och då, när inte mamma såg Men mestadels var jag nog snäll och visade bla hur hon skulle göra för att knöla ihop täcket och använda som en trapp när hon tog sig ur spjälsängen

Lena: Oj från 5-10 cm öppen på 10 minuter! Låter ändå positivt att du klarade av det hela och skulle göra det igen utan bedövning.
    Jo jag blev ju hjälpt med sugklocka helt utan bedövning när Agnes kom till världen och skrek då, och trodde nog, att jag skulle dö.. Så lite lustigt ändå att jag känner att jag vill föda naturligt igen. Men EDA vill jag inte alls ha och det som känns bra är att alla BM-besök gör jag på samma ställe som jag ska föda sedan så det blir lite extra trygghet. Den här gången hoppas jag dock att det ska gå lite bättre så jag får min önskade badkarsförlossning

Lycklig: Hej vad härligt att se dig!!! Gott att höra att allt går framåt ändå, även fast jag förstår att det måste ha varit kämpigt att ta hand om 2 små barn i din situation. Hoppas du snart mår ännu bättre! Kramar! 

• chiqita
    Pyttis: Kan man använda cykelvagnen utan cykel? Vet inte alls hur de fungerar så jag blev lite nyfiken
  • chiqita
    Barb: Om du ska börja med järn, tänk på att ickekemiska vitaminer, alltså naturliga tabletter från hälsokosten tas upp lättare av kroppen och att ta C-vitamin samtidigt med järn gör att man lättare tar upp det i kroppen. Kram!
  • chiqita

Hmm.. ja en sådan där cykelvagn låter ju väldigt intressant. Samtidigt är de nog rätt dyra att köpa in.. hmm.. men intressant att veta om det i a fall, i fall ståbrädelösningen inte faller vår lilla dam i smaken

• chiqita
    Lena: Uff, tycker det där med att sticka hål på fosterhinnorna låter väldigt ont.. Hoppas att jag slipper det, men när jag tänker efter tänkte jag inte speciellt mycket på lokalbedövningen de gav mig när de skulle sy efter FL heller så jag antar att man är så inne i allt vad FL och bebis och värkarbete och andning etc när man väl ligger där..

• chiqita

Norrland: oj kul, då är ni ju båda i v 9 Är det en nära arbetskamrat till honom?

Norrland och Pyttis: tack för köptips av cykelvagnen, ska höra vad mannen tycker. Samtidigt är ju À nästan 3,5 innan lillebror är ett halvår så vi kanske satsar på ståbräda ändå

• chiqita

I morse kände jag sparkar högt över naveln.. Känns för tidigt att känna så högt eller kan livmodern växa fortare med andra barnet? Någon som vet? 20+1 idag så nu är jag över halvvägs

• chiqita

Cissi: håller tummarna att jag inte går upp så mycket den här gången Hittills ligger jag på 57,5 och förra gången var jag på 59 vid inskrivningen så om det fortsätter så här ska det nog gå bra. Att man bli större snabbare andra gången kan jag nog skriva under på och i tillägg har jag moderkakan helt i bakvägg den här gången så lillebror trycks nog mer framåt än vad A gjorde, tror jag..

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8