30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Det dumma är att det inte finns någon norsk FL. Eller det finns liknande forum men det är så galet svårt att dels hitta igen "sina" trådar och du ser inte enkelt om någon svarat till dig, inte alls som här på FL. Haft lite lätta funderingar på att starta upp ett forum själv men det ligger bara i planeringsfasen så här långt..
Lady och Assar: Nej ingen lustgas, eftersom de hade för dålig ventilation där så personalen blev påverkad av gasen och det gagnade inte direkt deras tankeverksamhet när de ska ta hand om födande kvinnor.
Nu ska jag i o f sig även denna gången vara på en naturlig avdelning där det ändå inte finns lustgas, istället ett eget rum med badkar, naturlig (ikke-sjukhus-) omgivning med dubbelsäng, akupunktur, massage för att lindra..
Alltså, det gick ju bra att vara på den naturliga avdelningen i öppningsskedet sist och jag var ju redan 8 cm öppen när vattnet gick, som tyvärr var grönt, jag hade hög feber och A´s hjärtljud lite väl snabba så det blev ambulansfärd till det stora sjukhuset istället.. Lite stressad situation alltså och då var det grymt skönt att kunna ta lustgas och försvinna undan för en stund.
Det jag är lite orolig för är att "tänk om det blir samma sak den här gången", då kan jag inte fly undan i dimman som sist. Fördelen är att den här naturliga kliniken ligger i samma byggnad som den vanliga födoavdelningen så om det blir kaotiskt som sist slipper jag i a fall åka ambulans