Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Joelbitar var ett barnprogram i slutet av 80-talet - var inte någon favorit hos mig.. 

">

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Sara: Joppe - urk Tungan ute

• chiqita
    Så var vi tillbaka och RUL gick superfint! En riktigt sprattlande liten kille som inte alls ville göra som BM ville men till sist lyckades hon mäta huvudet och allt annat. Hon fick det till att jag är 17+6 idag så nästan samma som tidigare UL. Ändrar inte i BF-listan då det bara skiljer på en dag. 
    Moderkakan i bakvägg och det kan förklara varför jag känner så mycket sparkar där inne  
    Fick med massor av bilder som jag ska scanna in och lägga in i bloggen senare. Såååå mysigt!  

När vi såg honom på UL kände vi att det inte alls är en Hugo som vi varit inne på tidigare, inte heller en Johan, Jonatan skulle dock kunna fungera så jag ska nog lobba för att få in det som ett andra/tredjenamn, annars blir initialerna A G A och det går ju inte  
  • chiqita

Så, för den som är intresserad ligger blogginlägg uppe med bilder från dagens RUL

• chiqita

Norrland: Åh! Så förnedrigt att hon bokade fel och så extremt irriterande att de gav dig så dåligt bemötande. Skönt ändå att de gav dig en ny tid men usch vad arg jag hade varit i din sits. Du får se till att ta med dig din socialstyrelsebricka när du ska dit nästa gång. 
    Låter positivt med illamående ändå och jag håller mina tummar stenhårt för dig! Kramar 

• chiqita
    MrsFisk: Jag kan nog känna igen mig lite i det du tänker. Jag har så ofattligt svårt att förstå att jag en dag om några månader ska ligga på en förlossning igen och det känns mest som en dröm som jag inte helt kan avgöra om det är en fin eller jobbig. Tiden går ju bara för fort. Att vi dessutom därefter ska komma hem med en bebis igen, börja om från början liksom, det känns tusentals mil långt bort från verkligheten. Samtidigt har vi ju velat ha syskon länge nu men när jag tänker på vad som väntar har jag stundtals lite svårt att glädja mig helhjärtat. Samtidigt är jag så glad att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen och känslan får ytterligare kraft när jag känner hans små sparkar i magen, men som sagt kan inte riktigt greppa det som väntar. 
    Det lustiga är att nu när jag ändå borde veta vad som väntar oss i framtiden har jag svårare att sätta mig in det än när vi väntade Agnes. Men det kanske är normalt att tänka så här...  Drömmer 
  • chiqita

Milla Tack tack. När jag tänker efter var ju Agnes minst lika kickig och bollsinne har hon ju definitivt

• chiqita

Hoppas du får en fin semester Barb!

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

I morrn ska jag ge mig på att arbeta min första halvdag. Blir spännande att se hur det går men har klarat mig i från allt uppkast nu i nära 2 veckor, fortfarande svårt att äta vad som helst men börjar må bättre rent allmänt så detta ska nog gå vägen.

Hoppas alla haft en fin helg! Kramar! 

• chiqita

Å vad många sjuklingar det verkar vara här inne nu. Hoppas alla snart kryar på sig och att nattsömnen kommer snart tillbaka igen.

Det där med infektioner i kroppen har jag inte så mycket kunskap om, men det är väl bara vid hög feber de vill att vi ska söka läkarhjälp som gravida...

Dagen har gått bra och jag har fått mer gjort än jag trodde att jag skulle. Kändes super Det enda egentliga problemet var väl vad jag skulle få i mig till lunch, men det blev lite gurka, lite tomat, 2 skivor skinka, lite räksallad (sådan påläggs) och en halv macka för att avslutas med en melonskiva.
    Går det bra hela veckan så går jag upp till 75% arbete nästa.

Min lille buse har börjat med något nytt idag. Vet inte om han kickar eller trycker sig mot min blåsa, men det ilar till rätt vad det är och är inte helt skönt. Får hoppas han lägger av med det till i morrn.  
    Nu ska jag se till att lägga en lite överpigg A. Får se hur det går. hehe

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8