Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Postar länken här också.. Hittade en sida med snygga gravidkläder och inte heller överdrivet dyra.. dessutom fri frakt till Sverige  http://www.asos.com/

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Sitter och tittar lite på en gravidjacka och kan inte bestämma mig för om jag ska investera i den eller inte. Men magen kommer ju inte få plats i den vanliga jackan i vinter så jag måste ju skaffa något. Vad tror ni andra om denna? Är lite osäker eftersom den inte visas med en gravidmage i, men om det är en gravidjacka så borde det ju inte vara någon risk att magen inte får plats..?  
    http://www.lovelymama.se/mama-jackorkavajer/mamalicious-new-anouka-short-jacket-dirt 

• chiqita

Barbara: Jo jag har ju också en hel hög gravidkläder sedan förut men eftersom jag gått ner i vikt sedan Agnes så är det väldigt få som passar, i a fall när det gäller byxor. Hittade en annan sida också där jag funderar på att införskaffa några långärmade toppar, har mest kortärmat efter A

2 långärmade och en kortärmad samt ett par mammaleggings för 536:- låter ju inte så farligt tycker jag http://www.bonprix.se/ 

• chiqita

Jo jag undrar om jag ska våga beställa den.. kliar i fingrarna

• chiqita

Juni, jo fast jag har rätt figurformade jackor och då funkar inte de länge till, i a fall inte om jag ska kunna stänga jackan åckså

Ego: Vår "lilla" plutta fick tillbaka febern igår och på kvällen fick hon uppkast också. Det har hon aldrig haft förut och då kanske det inte är så konstigt att hon blev lite rädd och grät efter. Synd om henne tycker jag i a fall. Nu på morgonen väckte hon oss med nya uppkast.. Återstår det bara att se om jag och mannen klarar oss från sjukan..
    Törstig är hon i a fall och dricker mycket.
    När jag var liten fick vi alltid blåbärssoppa när vi var magsjuka. Brukar ni göra något liknande? Vill ju så gärna ta hand om henne lite extra när hon är sjuk.. :-P

• chiqita

Smörgåsrån var smart, fast det finns inte i Norge (!??!) Helknasigt tycker jag...
    Ska tänka på det med kläder som blir förstörda, en god poäng Fiji.

• chiqita

Barb: hehe, nja sockerdricka fick jag ingen, däremot försökte de påtvinga mig vichyvatten, och på den tiden var det bara naturell och svag citron som fanns tror jag, så det var uräckligt.. Glass försökte jag muta A med igår för att hon skulle ta sin panodil, men se det gick inte..

• chiqita

Barb, jag gillar de nya smaksatta och tar gärna det i stället för läsk om vi äter ute

• chiqita

Barb; Jo det var en sådan jag menade, att de gav mig alltså. Tror dock inte att dagens utbud existerade på den tiden.. De gick nog över till vishy nouvou eller hur det stavas, när det kom, men det var ju inte många hack bättre.

Idag har jag bara suttit med en varm-som-en-stekugn-Agnes fastklängd på mig hela dagen. Tror inte febern har gått ner många hack och gått upp snabbt igen så det har inte varit en kul dag. När väl mannen kom in och tog över försökte jag beställa lite gravidkläder från BonPrix. Som ny kund är det i princip omöjligt och efter att ha blitt ombedd om mitt kortnummer för 5e gången gav jag upp för att testa en annan webbläsare. Då kunde jag inte fullföra min beställning om jag inte hade kundnummer, och som ny kund har man nog inte fått det ännu, och när jag klickade i att jag inte hade det blev jag på nytt ombedd att uppge mina registreringsuppgifter.. Någon som blir förvånad om jag säger att det blev ett låååångt klagobrev efter det.. Bad om ursäkt i början av det men var nog rätt hård i min beskrivning av det skedda.. Jaja.. är man gravid mamma och med en sjuk dotter i tillägg då har man inte all tid i världen.. :-P 

• chiqita

Måste bara dela med mig av en länk på en klänning jag är sugen på.. frågan är bara vilken storlek man ska köpa... Har 36/38 på toppar från Sverige, men att köpa klänningen i storlek 8 känns lite litet samtidigt är den nog inte lätt att sy in.. 
    Någon som har en åsikt?

http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Maternity-Wrap-Bust-Maxi-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1724580&cid=5813&Rf900=1465&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Rhumbared 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8