Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barbara: tror inte du hittar det på vanlig butik utan gå till en kaffe/te-butik och fråga om de har mynta-te. Där jag var idag hade de, fast inte synligt i hyllan. Det viktiga är att det är te på myntablad och inte svart/grönt te med mintsmak.
    Hemma har jag en påse med hela blad men där jag köpte idag var de krossade blad. Den gav faktiskt både mer färg och smak

Idag har jag i a fall fått tag på b6-vitamin, på apoteket här i Sverige. 40 mg tabletter (pyridoxin), vilket känns bättre än att stoppa i sig 10 st 1 mg tabletter morgon och kväll. Jag tror dessutom att de hjälper. Hittills har jag varken kastat upp på resan ner eller sedan vi kom hit, och det var ändå en bilresa på ca 5 timmar Nu är illamåendet mest en obehaglig känsla. Hoppas hoppas att det stannar med det

• chiqita

Barb: spännande med datum både för inskrivning och VUL

Idag har jag köpt en julkapp till A- pekboken om Elias(?) som får en lillasyster - tyckte den var perfekt. Trodde inte sådana böcker fanns som pekpöcker Tyckte det var för tidigt att ge den redan nu så det blev en julklapp istället

• chiqita

Barb: usch för att vara så förkyld.. Hoppas du kryar på dig snart!

Spännande med så många VUL i den närmaste framtiden!

Ego: här tog måendet ett steg i fel riktning idag, men jag klarade ju av att hålla det borta hela helgen så jag hoppas detta är en tillfällig svacka..

Har också fått extremt irriterande acne precis över ena mungipan som hållit sig envist kvar i 3 veckor nu, känns inte det minsta attraktivt..

• chiqita

Barbara: jo jag tror de kallade det där jag köpte i Sverige. Så länge det är te på myntablad så är det rätt

• chiqita

Ställer in en stor krya-på-sig-korg till alla sjuklingar i tråden, med massa frukt, grönt, goda teer och lite glass, inte så nyttigt kanske men gott

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

I gårkväll satt vi och diskuterade namn här hemma, och vi är helt överens om tankegången och har hittat en perfekt andra- och tredjenamnskombo (A har ju 3 namn), problemet är tilltalsnamnet.. Men vad kul det är att prata namn! Vi diskuterade och kom fram till Agnes namn tidigt också, känns ännu verkligare då

• chiqita

FruFisk: hehe.. Tror inte det att komma överens ska vara så svårt då vi tänker rätt lika i det mesta, är själv bara inte säker om förstanamnen passar helt med de andra två.. Vill att det ska kännas lika bra och med samma flyt som As namn. Hon heter Agnes Cecilia Ellionore.
    Andra och tredjenamn vi, i a fall jag, är helt fast för är ..... Gabriel Amadeus - frågan är vad prickarna ska vara utbytta till.
    Det ska vara internationellt gångbart, tvåstavigt och passa ihop även med Agnes. Däremot vill jag inte ha ett till namn som börjar på A

• chiqita

Assar: förstår att det känns motigt att sluta helamma. Om jag minns rätt började vi med enkla grönsakspureer, bara en eller två skedar, till A. Jag lagade all mat till henne själv. Gjorte lite större kok och frös in i isbitslådor. Minns att hon gillade bättre när jag hade kryddat maten lite så det var smak. Tror något blandat med morot, kokat m ett lagerblad, lite timjan och "kebabkrydda" ( en mix från santa maria utan salt) var favoriten.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8