-
-
Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
-
Avvaktar med att skriva upp oss och ser hur dagsläget är... om man ska komma med ett eller två barn
-
Nu har jag ju semester så jag är mer flexibel nu. 1/8 går ju helt
bort för oss eftersom Isabella fyller år då, precis som Erika skrev.
8/8 funkar för oss.
8/8 13.30 på Gammlia
Erica & Isak
Emmy & Klara
Liselotte & Isabella -
Bra initiativ! Vi kommer gärna!
8/8 13.30 på Gammlia
Erica & Isak
Emmy & Klara
Liselotte & Isabella
Lina & Tilde
En fråga. Ni andra har också slutat med D-dropparna eller? Våran flaska tog slut för några veckor sedan men nu börjar jag fundera om man kanske borde ge något annat tillskott, känns inte som om Tilde får i sig så mycket grönsaker till maten direkt. Hur gör ni? -
Isak är i stort sett vegetarian (enligt sig själv dock en väldigt lustig variant där korv och köttbullar är ok...) och äter helst bara grönsaker så jag känner ingen större oro alls samt att han gärna dricker mjölk och är ute mycket i solen. Hur är hon med frukt?johanlina skrev 2010-07-26 12:49:24 följande:Bra initiativ! Vi kommer gärna!
8/8 13.30 på Gammlia
Erica & Isak
Emmy & Klara
Liselotte & Isabella
Lina & Tilde
En fråga. Ni andra har också slutat med D-dropparna eller? Våran flaska tog slut för några veckor sedan men nu börjar jag fundera om man kanske borde ge något annat tillskott, känns inte som om Tilde får i sig så mycket grönsaker till maten direkt. Hur gör ni? -
8/8 13.30 på Gammlia
Erica & Isak
Emmy & Klara
Liselotte & Isabella
Lina & Tilde
Annelie & Noel -
Vad kul att vi blir så många! ska vi köra knytkalas som förra gången el ska var och en ta med sig sitt eget fika?
-
Mjölk dricker hon ofta och gärna, frukt och fisk likaså. Men i grönsaksväg är det nästan bara kokta gröna ärtor som går ner om det inte är mycket väl dolt och finfördelat i maten för då kan även andra grönsaker slinka ner.
-
Lina jag googlade lite snabbt och det verkar som att få i sig D-vitamin genom mat är ganska svårt utan att det är en vitamin som bildas när solen träffar huden så jag tror inte att du behöver vara orolig för att hon inte får i sig det genom maten.
Fet fisk och ägg innehåller en viss mängd men man måste äta ganska mycket för att få i sig det som jag förstod det så nu under sommaren är det nog ingen risk för brist av D-vitamin till vintern kan det vara det som jag förstod det. -
Håller tummarna för att du får komma med två barn så får vi se nytillskottet också!Humlansbebis skrev 2010-07-24 20:38:40 följande:Avvaktar med att skriva upp oss och ser hur dagsläget är... om man ska komma med ett eller två barn
-
Åh tack Erika!!! Då verkar det ju vara lugnt med D-vitaminintaget för ute är vi nästan jämt. Men vad tror du/ni om risken för brist på andra vitaminer/ämnen?
Jag tycker att knytkalas låter trevligt!