-
-
Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
-
13.30 framför museumet blir jättebra håller tummarna att vi får uppehåll syns imorgon!
-
Hej på er!
Å vad kul att det är lite liv i tråden :) Grattis till alla nyblivna 2-åringar och stort grattis till bebisen i magen Erica!
Vi har nu kommit hem efter en månad i Marocko, massor av bus med kusinerna har det blivit och mycket badande i havet. Tokvarmt har vi haft, över 40 grader sista veckan vi var där...
Ser att ni ska ses idag, vore jätte kul! Kanske vi dyker upp om vi hinner till dess, hade egentligen lite andra planer men ska försöka styra om! -
Hej allihop!
Nu är vi fyra!!! Söta Hedvig föddes i torsdags 100812, klockan 20.31. Vattenavgång hemma på morgonen och en lång dag när värkarbetet inte riktigt ville komma igång. Efter middagstid satte allt igång och det hela avslutades väldigt fort när hon kom ut på 3 krystvärkar... Här hemma håller storebror på att bekanta sig med lillan och han är underbart fin med henne! Otroligt så små de är när de föds, man minns nästan inte och det är ändå inte mer än 2 år sedan. Ja, för övrigt var inte Hedvig särskilt liten alls i jämförelse; hon vägde 4070 gram och var 50 cm lång.
Nu är livet mest underbart, det enda som drar ner det hela är hur öm man är i tuttarna så här dag nummer 3... Antar att det lägger sig snart, men idag är det iiinte skönt alls!
Hur går det för er andra som har liv och rörelse i magen? Nu börjar det närma sig för dig, Emmy! Vad säger Klara om att bli storasyster?
Kramar från oss i babybubblan! -
Stort Grattis Cajsa, ååå såå mysigt! Njut av att vara i babybubblan nu!
-
Stort stort grattis Cajsa! Var in och kikade i din blogg och åh vad fin hon är
Få igång ammning är aldrig kul kommer fortfarande ihåg såren jag fick på ena bröstet...
Är ganska precis halvvägs nu till en egen liten känns vääääääldigt långt borta än måste jag erkänna. -
Nämen GRATTIS Cajsa! En liten Hedvig! Så liten och fin ser jag i din blogg. Och vad lik Theo!
Var det en enklare förlossning denna gång? Tre krystvärkar lät ju inte fel (jag höll ju på i två timmar med Klara), hoppas också att värkarbetet under dagen ändå gick bra trots att det verkar ha tagit några timmar. Och hoppas att amningen funkar nu, du borde ha passerat de värsta dagarna! Så himla mysigt ni måste ha det där hemma! Jag tar gärna emot tvåbarnsrapporter och tips framöver
Jag är i vecka 32 och mår helt ok. Väldigt mycket roligt sprattel och liv i magen! Är less på att jag får sammandragningar så fort jag gör minsta lilla ansträngning men det är ju inget att göra åt. -
Grattis Cajsa!
Vad skönt att hon kom ut så fort. Jag krystade mycket längre med Lina än med Meja, men det berodde på att hon kom ut med pannan före istället för bakhuvudet.
Lina fyller 6 månader på Måndag och Onsdag veckan efter det så börjar jag jobba igen. Känns måttligt roligt. -
Grattis Kajsa! Ja otroligt vad man glömmer fort hur det var när de var små. Men det är väl för att det händer så mycket med dem nu hela tiden tycker jag. Fast ömma bröstvårtor glömmer man inte i första taget
.
-
Tack för alla grattis!
Tuttarna mår redan bättre och Hedvig är lika duktig som sin storebror på att äta och sova om nätterna. I slutet på förra veckan sov hon mellan 20.30 och 02.30, 6 timmar! Efter mat och blöjbyte sov hon vidare till 06.30... man klagar inte alls! Theodor är jättesnäll mot henne och väldigt mån om att veta var hon är. Han klappar "siktigt" och pussar bara på kinden eller håret. När hon är ledsen (de få gångerna hon faktiskt jämrar sig) ger han henne nappen och säger "Sååå, gumman". Sötnosen! Hoppas hans välvilja håller i sig med tiden...
Idag har Theodor varit sin första dag på dagis efter ett låångt sommaruppehåll. Lämningen gick förvånansvärt bra och dagen hade förflutit hyfsat också, så jag känner mig nöjd. Hur har det gått för era barn? Var det jobbigt för dem att bli lämnade efter ledigheten?
Hoppas ni har det bra! -
Oj, jag glömde svara på din fråga Emmy.
Jag vet inte om jag skulle säga att denna förlossningen var enklare, men den var verkligen helt olik min första. Ja har otroligt positiva upplevelser från båda. Om jag ändå måste säga vilken som var bäst skulle jag nog säga den senaste, men bara av den anledningen att jag var mer medveten om vad som skedde och hur det skedde den här gången. Man visste lite vad man kunde vänta sig helt enkelt, åtminstone smärtmässigt och när det gäller förloppet...