• Luckiest

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

Här surrar vi som fick barn i Umeåområdet sommaren 2008. Välkommen!
  • Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
  • Luckiest

Emmy: Vecka 32 redan!? Så fort det gått!

Nu har det verkligen blivit höst på riktigt! Björkarna har börjat gulna och höstluften är ett faktum! Och med detta kommer även "vinterklädesfunderingar"! Har ni köpt overall, vinterskor, underställ o.s.v.? Vad blev det isof för något?

Sen så kan jag avslöja att även Noel ska bli storebror om allt går som det ska!

Men än är det inte facebook

• Luckiest

Oj, tappade visst en del!
    Det är inte Facebook och bloggoffentligt än så det vore snällt om ni inte skrev nåt där!

Hoppas ni har det bra allihopa!

• Aman05

Jaa! En till graviditet! Stort grattis Annelie!

Lustigt, började faktiskt precis idag prata om vinterkläder och skor med en kollega. Är det verkligen redan dags trots att vi är i augusti fortfarande...?
    Vi var nöjda med Vikingskorna vi köpte förra året så det blir förhoppningsvis likadana i en större stl. Overall vet jag inte alls hur vi gör med. Vi körde ju på en förhållandevis billig variant förra säsongen, köpte på Kappahl och var väldigt nöjda med det mesta. Dock kändes den overallen nästan för varm, eller, hon blev så himla orörlig i den eftersom den var så välfodrad. Vet inte hur vi gör i år, men man får väl börja scanna utbudet då..
    Är det någon fler än jag som har reagerat på att just den storleken Klara befinner sig i just nu alltid verkar gå åt "först" i affärerna? Det finns alltid plagg i storlekar under henne och över henne men inte alltid just i hennes storlek. Fast det var väl babyboom år 2008? Och därmed extra många Umeå-barn som konkurrerar om samma storlek?

Fy, fr o m den här veckan har graviditeten börjat kännas riktigt tung. Dels lever babyn om inne i magen dygnet runt (ska bli intressant om hon kommer sova något alls när hon kommer ut!), och dels så börjar magen vara i vägen så himla mycket. Det är verkligen medicinbollskänsla nu. Ni vet, bara man ska vända sig i sängen på natten så får man ta sats och "hiva" sig över till andra sidan.. 7 veckor kvar till BF!

• Erkki

ÅH vad roligt Annelie stort stort grattis och nyfiken som jag är undrar jag förstås NÄR blir Noel storebror.

Emmy: I know the feeling av att bara vilja bli av med magen var ju jättestor förra gången. ÄN så länge mår jag toppen och jag känner mig väldigt rörlig men det lär ju gå åt det andra hållet misstänker jag.

Coops overall vann i alla fall vintertestet både 2008 och 2009 så vi ska kika på en sån då det är en prisvärd overall med samma testresultat som Reima. Skor blir nog det som passar fötterna... Isak har så breda fötter att allt inte passar utan man får som ta det som går. Vintern närmar sig verkligen fort nu tagit mössa och vantar till förskolan. Suck.

• johanlina

Om Annelie berättar de glada nyheterna så ska väl inte jag vara sämre, vi väntar också smått, 7:e mars är vi beräknade och det är faktiskt Annelie också!!! Vad är sannolikheten för det??? Jag har heller inte gått ut med det på facebook och bloggen än och på jobbet vet de inget heller men det börjar bli svårt att dölja kulan nu =)

Angående vinterkläder så väntar jag på att polarn ska få hem sina overaller, vi köpte en där förra året och var mycket nöjda så det blir en därifrån i år också. Vinterjacka fyndade jag på Stadiums rökrea och skor och vintermössa kommer nog också att bli samma sort som förra året dvs, Kuoma och Kivat då vi var supernöjda med båda. 

Jag håller helt och hållet med dig Emmy, tycker det är hopplöst att hitta kläder i Tildes storlek.  Helt galet att det bara är 7 veckor kvar, tycker det var nyss du berättade att du var gravid!

• Luckiest

Ja, precis som Lina sa är det beräknat till den 7 mars så vi är nu i vecka 13. Helt sjukt att det är beräknat på samma dag! Vi hade båda pratat om att börja prova någongång under sommaren men att det skulle bli samma dag är ju helt osannolikt! Att min bästa vän som är med i samma "gäng" ska ha 3 veckor innan oss är också helt galet!

• Erkki

Lina: Åh vad kul och så många bebisar det börjar bli nu samma datum ha ha ni kanske kan campera ihop på BB då?  Jag har ju just lämnat hemlighetsmakeriet och är nu helt officiell på alla plan ganska skönt måste jag säga att inte behöva fundera på vad som råkar lämna ens mun samt att det är ganska uppenbart att jag är gravid (tycker jag själv då...).

Håller även jag med om att den storlek isak har alltid är slut... det är nog som sagt många i samma åldersgrupp med den klädsmak jag har... finns ju alltid i andra storlekar?

• Luckiest

Ang. klädvalen så vikingskorna var vi också hemskt nöjda med och likaså polarnoverallen så det blir samma i år.

Polarnoverallerna kommer nog in nästa vecka och då gäller det att hålla sig framme för som ni säger så är ju deras strorlek alltid slut och när då då dessutom gäller dessa overaller så brukar det ju bara säga slurp så är allt slut!

• Humlansbebis

Ha ha...  här har det minsann avslöjats hemligheter som jag givetvis redan visste! Hur kul är inte det att Hedvig ska få 3 nya polare i gänget, som är iallafall nästan jämngamla med henne?

Helt sjukt hur fort två veckor kan gå... tänk att man varit tvåbarnsmor i två veckor redan!!! Jag förstår att tiden inte går riktigt lika fort för dig, Emmy. I vecka 32 slutade jag jobba och från den dagen fram till 4 dar innan hon föddes var jag spyless på att vänta... Tung och klumpig blev man och nätterna var ett helsike. Som du skrev, att vända sig var ju ett helt företag. Man skulle helst behöva glidlakan i sängen alternativt personlig vändhjälp som skulle stå redo vid sängkanten när man vaknade till för att sno på sig... Lyftkran skulle vara ett annat alternativ... 

Nu tycker jag vi faktiskt borde ses allihop snart... jag vill ju se alla fina magar och hur stora barnen blivit. Tror ni det går att få till nu när alla börjat jobba igen eller ska vi vänta till jullovet?

Angående vinteroverall var jag toksnabb så fort Lindex fick in sina FIX-overaller. I fjol hade vi Po.P, men i år gick jag på tips från syrran vars 4 åring höll sig både varm och torr trots vilda utomhuslekar i en sådan i fjol. Vinterstövlar har jag inte skaffat än, men jag måste nog vänta ett tag för de små fötterna verkar vara inne i en "växa-period" just nu... Man vill ju gärna att de ska passa hela säsongen... Gällande jacka så lutar det åt att vänta in resten av Villervalla-kollektionen, då de ska få in riktigt härliga vinterjackor och fleecekläder inom kort... Jag är ju som bekant lite såld på deras kläder...

Sköt om er och magarna!

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)