• Luckiest

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

Här surrar vi som fick barn i Umeåområdet sommaren 2008. Välkommen!
  • Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
  • Luckiest

Grattis Isac på din födelsedag! Hoppas du haft en underbar dag med smarrig tårta och fina presenter!

• Luckiest

Isak med k menar jag såklart!

Jag måste tråkigt nog stryka mig från fikalistan då vi ska bort och troligtvis inte har hunnit hem vid den tiden.
    8/8 13.30 på Gammlia

Erica & Isak
    Emmy & Klara
    Liselotte & Isabella
    Lina & Tilde

• johanlina

Ja grattis till Isak på tvåårsdagen (en dag i efterskott)!!!

Jag måste tyvärr också stryka mig från fikalistan då vi ska upp till fjällstugan. Men jag hoppas på ny fikaträff snart!

8/8 13.30 på Gammlia

Erica & Isak
    Emmy & Klara
    Liselotte & Isabella

• Aman05

Äsch då, det blev visst lite manfall på fikaträffen på söndag! Men vi ses väl ändå, Erika och Liselotte? Hoppas att Cajsa också ansluter, med eller utan baby Hoppas att allt känns ok med magen fortfarande

Vi är hemma igen efter vår gamla vanliga sommartripp söderut, Stockholm och Vimmerby. Jag är så nöjd eftersom vi lyckades få in ett Blocket-fynd i Stockholm trots att vi bara var där 2 dagar, en Urban J-syskonvagn från 2007. Den är så snygg och snitsig
    Erika och Cajsa - hur tänker ni med syskonvagn, ska ni köpa/har köpt det eller blir det ståbräda för äldsta barnet? Eftersom vi går rätt mycket in till stan och till dagis + att Klara lär sova en gång på dagen även under hösten så kändes det självklart att vi behöver en syskonvagn

Lina - vitaminbrist är inget jag har tänkt på måste jag erkänna.. Jag tänker mig att hon får i sig det hon ska via maten. Klara är rätt mycket allätare

• Erkki

Emmy: jag är grymt sugen på en Phil & Ted som syskonvagn men jag gillar Urban Jungles vanliga vagn också men jag har nog inte sett deras syskonvagn tror jag? Hur ser den ut? det jag gillar med P&T är att den är så smidig vägrar ha pansarvagn skulle bli tokig inne i stan då. Ska ju ut med hundarna och har ju ca 1,5 km till förskolan så en syskonvagn blir nödvändig tror jag skulle bli tokig om jag ska gå i Isaks takt och vilja hela tiden och ståplatta när det oplogat känns inte lockande.

Kör vi knytis på söndag? Var och en kan ta med egen dryck och så något att bjuda på tyckte det var trevligt sist!

Jag kan ta med morötter, gurka och paprika stavar och något att dippa i?

Tack för grattis till Isak och grattis i Efterskott till Isabella och Klara som jag inte tror jag har grattat! Noel kvar då men det är inte förrän i slutet på augusti va?

• malex75

Tack för gratulationen Erika.

Jag kan ta med mig bullar.

Hoppas vi får fint väder .

• Aman05

Såg just på Rapport, tycker vädret ser lovande ut till helgen!

Syskonvagnen vi har köpt är stooor, men det går väl inte att komma ifrån när det är två barn som ska rymmas i den. De sitter bredvid varandra, inte ovanpå varandra (som jag tror de gör i P&D-vagnen?) Det jag gillar med Urban är att den känns hyfsat smidig trots storleken, lätt att ta loss liggdelen och lätt att fälla ihop. Bra när man bor i lägenhet...

Jag tar med mig någon kaka av något slag på söndag! Vad kul!

Och så ett stort grattis i efterskott till Isak!

• Humlansbebis

Hej hej!

Ja, vi har oxå inhandlat syskonvagn och Theodor åker som den prins han är i den. Han pekar på liften är säger "bebis sitta där bak i" och han väntar och längtar nu! Det är iallafall en BabyTravel syskonvagn vi köpt, för det var den enda jag tyckte hade allt.

Phil&Ted är säkert hemskt smidig, men jag kan inte tänka mig att det blir någon höjdare för den lille/lilla som ska ligga där under. Man lär ju ha huvudet utåt, mot sina fötter, och att lägga in en baby på det hållet känns hemskt bökigt. Dessutom var det väldigt dålig plats för våran långe storebror under den övre sufletten.

Urban Jungle har jag faktiskt aldrig tittat närmre på, mer än att jag uteslöt den för att den hade en enda suflett istället för två separata. Carena Double Swing var vi sugna på, men det stod hemskt illa i bilen och därför blev det en BabyTravel. Den ryms fint i v70 och är smidig att köra. Man lär ju inte kunna åka rulltrappa med den precis, men man får nog börja tänka på ett annat sätt när man ska navigera i stan med en syskonvagn...

Magen mår fint här, tack! Den envisa inneboende verkar dock inte vilja komma ut, vilket alla vi andra i familjen vill att den ska... Vi får se hur orken är på söndag, men dyker vi upp så tar vi med något annat gott...

Hoppas ni har det bra i regnrusket, allihop och hoppas vädret blir bättre på söndag! Tjingeling!

• malex75

Glömde ju säga grattis i efterskott till Theo och Isak. . Grattis!! Hoppas du orkar komma på söndag Kajsa. Sol idag, jippi. Vilket hemskt väder det var igår, så glad att vi var hemma i stan och inte i stugan. Vi åker dock ut ikväll och jag hoppas det blir mycket sol. Ses på söndag.

• Aman05

Ska vi ses 13.30 på samma ställe som förra året då? Framför museet

Nu ser ju inte vädret lika lovande ut längre, tyvärr! Det kanske får bli inne-fika

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)