-
-
Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
-
Nu var det lugna puckar här igen. Visst är det oxå så att man sitter mycket mindre vid datorn nu när det är vår, ljust och härligt ute!? Hur har ni det? Här hemma har vi en lten sångfågel. Selma går omkring och sjunger hela dagarna, det är så mysigt tycker jag=) Även hon känner kanske av att det är vår!
Sköt om er -
Hej hopp i tråden!
Igår kom jag och Theodor hem efter en evckas vistelse i våriga skåne, men tro inte att det var någon värme där heller. Det som skiljer sig är endast alla blommor och att gräsmattorna är gröna samt i de flesta fall redan klippta åtminstone 3 gånger.
Theodor har haft så otroligt roligt i Skåne och jag kan inte ens minnas när han varit så nöjd och tillfreds med sin tillvaro under så lång tid. Alla konflikter och "nej, nej" var som bortblåsta. Ur munnen fullkomligt sprutar det nya ord och han har lekt och skojat med släktingar och andra barn som aldrig förr. Han skötte sig dessutom exemplariskt på flyget både fram och tillbaka, så det var en stolt mamma som kom hem igår.
Idag har han varit på dagis och efter lunch ringde de och sa att han var snorig och verkade krasslig. Han sov en stund på eftermiddagen och sen har han varit piggelin igen. Svårt att avgöra i nuläget om det är en förkylning på gång eller inte.
Jag tror som du Sara, de små känner nog av att det börjar va vår och ljusare ute oxå. Nu väntar vi bara på värmen oxå! Den känns just nu rätt avlägsen när jag tittar ut över ett mörkt och dimmigt Umeå, från jobbet på våning 9 på NUS. Fy vad det verkar rått ute!
Nu får vi snart börja styra upp för en tripp till Lycksele med de små, eller vad tycker ni?
-
Ja en tripp till Lycksele låter skoj. Oj vad det har åskat och blixtrat. Isabella blev riktigt rädd. Själv är jag inte rädd för åskan utan tycker att det är ett mäktigt skådespel men det måste vara hemskt för dem som är livrädda. Imorgon blir det till och kratta i stugan, alltid lika roligt (visst hörde ni ironin ).
-
Tilde har haft en omgång till med öroninflammation och gått på kåvepenin, två veckor har hon varit hemma från dagis men nu är hon pigg så i morgon blir det dagis igen! Nu hoppas vi ha gjort bort allt vad förkylningar och sjukdomar heter....
Vi är peppade på Lycksele!!! Men tyvärr jobbar Johan nästan alla helger så det är inte helt lätt att hitta tomma dagar men våra förslag är:söndag 6 juni, lördag 19 juni eller söndag 20 juni, sen är det midsommar och visst skulle ni vara borta i juli Sara? -
Hej hej i värmen,
bra att föreslå datum för Lycksele! Än så länge passar alla datum mer eller mindre ok, men helst den 20 juni (..och nu känner jag mig verkligen jättefånig, men den 19 juni hade jag planerat att kolla på bröllop på TV Tony håller på att dö när jag säger det)
Lina, hoppas att det har funkat med dagis igen för Tilde. 2 veckor är länge att vara borta från dagis, det var säkert jätteefterlängtat!
Visst är det tråkigt att Lilla mirakel slår igen i stan? Jag kommer att sakna butiken även om jag ärligt talat inte handlade så mycket där.. Men det är alltid mysigt att gå in och kolla lite, och amningshörnan besökte jag både en och två gånger när jag var föräldraledig sist. Synd, men förståeligt när man läser att hon har fått jobba 80 h/veckan för att hinna med allt -
Men oj... ska Lilla Mirakel slå igen? Det hade jag helt missat... men då finns det ju inte nån enda renodlad barnklädesbutik mer! Fy så trist... Visst har det funnits både Guppi och Name It tidigare? Nån som är sugen på att öppna en butik? Det skulle vara superkul tror jag, men frågan är hur lönsamt det är om alla slår igen...
För oss tror jag alla av ovan nämna datum funkar oxå, utom den 6:e... Jag tror att jag kommer jobba sista passet den 12 juni, så ni kan ju gissa om nedräkningen är i full gång.... 11 eller 12 jobbpass kvar bara!
Nu blir det någon form av frukost/middag här... blir så konstigt när man jobbar natt, inte konstigt om magen pajjar!
Ha det fint i solen, vänner! Kram! -
Lilla Mirakel kommer ha kvar sin web-butik och ha öppet i sin lokal på Västerslätt på torsdagar så de försvinner inte helt.
Kommer nog hoppa Lycksele, ska dit med ungarna på skolan om ngn vecka och sen hade jag och en kompis pratat om att fara dit med våra familjer i sommar så det blir lite mycket djurpark med ett tredje besök...
Ha det bra! -
Cajsa, då har du missat lite av utförsäljningen på Lilla mirakel också, de har haft 20% på allt första veckan, denna vecka är det 30 % på allt, nästa 40 % osv.. Skynda fynda! Jag var där i början av utförsäljningen och råkade handla (hmm, kanske något onödiga grejor visserligen) för över 1000 kr. Bl.a. en ullfilt från Klippan, mmmmm, och Bobux-tofflor till den kommande bäbyn
Erika! Giftemål läste jag om på din blogg! Så himla roligt, stort stort grattis till er!!! -
Men OJ, grattis Erika! Så himla roligt!
-
Jag blev faktiskt inte speciellt förvånad när jag läste att lilla Mirakel skulle stänga. Dom ligger ju konstant efter i kollektioner och rear ju inte ut sånt som andra butiker (inte i umeå då) gjort sig av med för länge sen för att få plats med nytt. Men jag håller med om att det är tråkigt, nu finns ju nästan bara de vanliga "kedjorna" var.
Ang Lycksele får jag se hur vi gör, Selma fyller ju år den 5:e, så den helgen har vi kalasande för fullt vilket gör det svårt att åka. Sen så kommer vi nog att åka till stugan (som ligger 2 mil utanför Lycksele) helgen den 12-13/6 så då kommer vi nog att gå på djurparken i vilket fall. Skulle vara att vi kanske blir sugna igen om ni bestämmer er för helgen efter... Det är ju så mycket som alltid ska hinnas med så här i Maj/Juni!
Ja Lina, vi kommer att vara borta hela Juli, hur länge ska ni andra vara lediga i sommar förresten? Jag lyxar till det och tar ledigt 10 veckor!
Grattis säger jag igen Erika, även om jag grattade när jag läste din status på fb! ;)
Ha en skön helg!