Inlägg från: Humlansbebis |Visa alla inlägg
  • Humlansbebis

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

Jösses, här händer det grejer!

Duktiga Selma som är blöjfri redan!! Grattis Malin till tillskruttan, nu längtar man inte så lite efter sin egen!!! Skönt att operationen är över, Liselott. Hoppas du mår bättre snart!!

Mina egna gallstenar har hålit sig lugna sen det där första intensiva anfallet då jag fick dem konstaterade, peppar peppar. Just hade vi avklarat en lång och utdragen inskolning på Måttet när Theodor blev tokförkyld med hög feber och hosta. Han hinner knappt tillfriskna innan vi får ett samtal från placeringsassistenten på kommunen - Theodor har fått plats här i byn från 6 april!!! Högre makter har efter klagomål bestämt att ytterligare 4 eller 5 barn ska få plats här i Ersmark.

Vi visste knappt om vi skulle skratta eller gråta. Givetvis blev vi glada över att få platsen vi önskat, men NU??? Efter mycket funderande och vägande av för- och nackdelar har vi beslutat oss för att hålla honom hemma under mars månad och försöka pussla med jobbtider för att slippa lämna honom på Måttet. Det känns inte rättvist mot honom att han ska hinna bli trygg med personal, barn och miljöer där för att sen slitas upp på nytt efter bara 5 veckor...

Hur hade ni gjort? Är det inte för jä-ligt att de som bestämmer i den här kommunen inte kunde ha klämt ur sig den här infon för en månad sen? Stackars barn! T lär ju inte vara den enda... Idag hörde jag av en kvinna i byn att hon fått hintar redan före jul om att en förändring skulle kunna komma under våren och att hon då inte hade rätt att tacka nej till platsen utan att få köa på nytt... det har alltså förekommit spekulationer och diskussioner långt tidigare!!!

Nä, slut på avreageran från mig. Over and out! Krya på er alla ni som är risiga!

• Humlansbebis

Hej!

Fy så trist med alla sjukdomar. Är det inte magsjuka så är det hosta och feber. Här är både far och son risiga och jag lever på hoppet att jag ska slippa för jag går in i min nattperiod på jobbet imorgon och jobbar nu 7 nätter de kommande 2 veckorna. Å det är ju alltid lättare att få in en vikarie om nån är sjuk dagtid...

Nu är jag less på den här evinnerliga snön. När ska det sluta? Jag trodde det skulle va vår nu, eller åtminstone vår på väg... Jag vill ha sol!!!

Erkki: Magen växer och frodas och nu är det high-life där inne speciellt om kvällarna. Man hade nästan glömt hur underbar känslan är, att känna rörelser i magen.

Aman: Ja, som sagt... påsken för min del består av nattpass så jag skickar mina killar till Boden, om de är friskare. Hoppas ni får det underbart i fjällen!

Kram till er alla!

• Humlansbebis

Men Emmy!!! Stort grattis! Vad glad jag blir att någon mer i tråden hakar på!!! Ingen annan som följer trenden???

Här har trotsen börjat visa sig oxå, precis som hos er andra. Det är mycket "nej, nej!", bara för att man SKA säga nej, när man egentligen faktiskt vill! Förutom trotsen så råder det mest glädje här hemma, för jösses vilken skillnad på förra och denna dagisinskolningen! Theodor har haft underbart skoj hela veckan och redan den 3:e dagen fick han stanna över lunch. På förra stället tog det drygt 1½ vecka innan det blev aktuellt... Förutom inskolning av son har jag under veckan även hunnit med ett gigantiskt gallstensanfall! Fy bubblan, så dålig jag var! Hoppas att det håller sig lugnt framöver för något sånt vill jag inte va med om igen!!!

Det där med att "boa" och fixa iordning hemma har kommit tidigare under den här graviditeten än med Theodor. Vi har fixat i nya barnrummet och nu börjar det så smått arta sig. Förutom målande har vi monterat upp en massa nya möbler och flyttat redan befintliga möbler som tokiga. Det är lite märkligt hur mycket man faktiskt kan hinna på en helg, om man verkligen lägger manken till!

Nu verkar det ju faktiskt som om våren har kommit även till denna del av landet. Jösses, vad det smälter. Man kan ju nästan se det med blotta ögat. Sköt om er och passa på att njuta av solen...

• Humlansbebis

Hej hopp i tråden!

Igår kom jag och Theodor hem efter en evckas vistelse i våriga skåne, men tro inte att det var någon värme där heller. Det som skiljer sig är endast alla blommor och att gräsmattorna är gröna samt i de flesta fall redan klippta åtminstone 3 gånger.

Theodor har haft så otroligt roligt i Skåne och jag kan inte ens minnas när han varit så nöjd och tillfreds med sin tillvaro under så lång tid. Alla konflikter och "nej, nej" var som bortblåsta. Ur munnen fullkomligt sprutar det nya ord och han har lekt och skojat med släktingar och andra barn som aldrig förr. Han skötte sig dessutom exemplariskt på flyget både fram och tillbaka, så det var en stolt mamma som kom hem igår.

Idag har han varit på dagis och efter lunch ringde de och sa att han var snorig och verkade krasslig. Han sov en stund på eftermiddagen och sen har han varit piggelin igen. Svårt att avgöra i nuläget om det är en förkylning på gång eller inte.

Jag tror som du Sara, de små känner nog av att det börjar va vår och ljusare ute oxå. Nu väntar vi bara på värmen oxå! Den känns just nu rätt avlägsen när jag tittar ut över ett mörkt och dimmigt Umeå, från jobbet på våning 9 på NUS. Fy vad det verkar rått ute!

Nu får vi snart börja styra upp för en tripp till Lycksele med de små, eller vad tycker ni?

• Humlansbebis

Men oj... ska Lilla Mirakel slå igen? Det hade jag helt missat... men då finns det ju inte nån enda renodlad barnklädesbutik mer! Fy så trist...  Visst har det funnits både Guppi och Name It tidigare? Nån som är sugen på att öppna en butik? Det skulle vara superkul tror jag, men frågan är hur lönsamt det är om alla slår igen...

För oss tror jag alla av ovan nämna datum funkar oxå, utom den 6:e... Jag tror att jag kommer jobba sista passet den 12 juni, så ni kan ju gissa om nedräkningen är i full gång.... 11 eller 12 jobbpass kvar bara!

Nu blir det någon form av frukost/middag här... blir så konstigt när man jobbar natt, inte konstigt om magen pajjar!

Ha det fint i solen, vänner! Kram!

• Humlansbebis

Jag var en snabbis på stan idag, men hade inte tid att gå inom Lilla Mirakel. Då kanske jag inte missade så mycket?

Theodor har varit tokdålig sedan i torsdags kväll när han började få vattentunna diarréer och kräkningar. När han inte fick behålla något han drack eller åt mer än ca 25 minuter fick vi rådet att åka in till sjukhuset med honom. Han fick dropp lver natten och piggnade till en aning när kräkningarna avtog. Dessvärre har inte diarréerna slutat förrän idag! 5 dagar!!! Han har varit helt utmattad och blek, men ändå otroligt duktig. Idag är han lyckligtvis piggare och han har inte haft nån diarré sen igår kväll. Misstanke om rotavirus och det är något jag inte unnar min värsta ovän...

Ja, hur går det med magen Emmy? Har du hunnit bli nå tjock???

Grattis till giftermålet, Erika! Lät som om ni hade det mysigt i Sundsvall...

G går på semester till midsommar och sen ska vi ha 8 härliga veckors ledig tid tillsammans!

Sköt om er! Kram

• Humlansbebis

Stort grattis till de stora tjejerna Tilde och Selma som fyller två år! Hoppas på många finfina paket för er båda!

Trist på vädret för eran sommarfest, Emmy... Vi har Theos sådan först om ett par veckor...

Jösses, vad vi längtar till semester och HP nu! Vi har hela huset upp och ner-vänt med hantverkare och tapetgrejer överallt... Varför ska allt göras när man är gravid? Minns att det var likadant sist...

• Humlansbebis

Stort grattis Erika! Så underbart med en bebis även i Stöcksjö!

Vi har firat en riktigt traditionell midsommar här i skåne. Långdansshottis, folkdans och fiolmusik blandat med dans kring midsommarstången och strålande solsken just intill havet. Varmt är här, så kopiöst och fötterna sväller... Minns att det var ett problem när jag väntade Theodor oxå och jag måste erkänna att jag avundas dig Erika, som kommer att vara höggravid på vintern...

Sköt om er allihop och njut av sommarvärmen!

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)