-
-
Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
-
Oj oj Malin o Liselotte, så ni mådde båda två så illa under graviditeterna. Måste ha varit superjobbigt att klara av vardagen med jobb och allt. :(
Själv visste jag knappt att man kunde få tabletter mot illamående, det fick jag höra på MVC på inskrivningen då jag redan var i vecka 12. Kändes för sent att börja knapra något då. Jaja, mår i alla fall bättre nu!
Haha, jag som skrev för en tid sen att Klara inte ännu hamnat i någon trotsfas. NU ÄR DEN HÄR. Säkert 50 % av det ordflöde som kommer ur hennes mun dagligen är "neeeeej" med gnällig röst. Hon protetesterar högljutt mot det mesta. På dagis är hon dock fortsatt en solstråle enligt personalen, så det är vi här hemma som får ta smällen
Visst blir man peppad på att träna nu när det är fint och ljust om kvällarna? Jag ska på USM ikväll efter typ 2 månaders träningsuppehåll, och så anmälde jag mig till Blodomloppet idag också. Någon fler som ska gå/springa? -
Jag ska troligast springa 5 km på Blodomloppet OM jag hinner hem från en kurs i Junsele jag ska på 18-20 maj. Var faktiskt ute och sprang (ha ha joggade kanske mera) ca 4 km ikväll farten var INTE imponerande om vi säger som så.
Måste säga att det känns lite skönt att höra att det inte bara är Isak som blir tvärarg om ngt går emot då finns det lite hopp om livet och att det kanske är "normalt" att bli helt tvärarg varje gång man inte får som man vill när man samtidigt är trött...
-
Jag ska oxå springa 5 km på blodomloppet, måst dock ta mig tid att springa lite mer nu innan det är dags. Fastän jag inte jobbar heltid så får jag knappt dagarna att gå ihop. Imorgon har vi utvecklingssamtal på förskolan vilket blir intressant =) Känns ändå som att vi pratar så pass mycket med personalen att vi vet läget ganska bra, men blir kul att se lite mer vad lillhjärtat har gjort.
Väldigt lugnt här i tråden nu, det går verkligen i vågor det där. Hoppas ni lever och mår. Visst är det härligt att det är vår!? -
Här är det bara prima. Helt underbart att vara föräldraledig nu när det är vår och snart sommar.
Meja har haft feber i två dagar och på dagis så hade det tydligen varit något som går bland barnen. En av dem hade misstänkt vattkoppor. -
Härligt Sara och Erika, då är vi tre som ska springa Blodomloppet! Eller springa och springa förresten, det blir nog mer lunk för mig och min mage
Sara, hur gick utvecklingssamtalet? Vi har ett samtal nästa vecka och jag känner precis som du att man ändå har en rätt bra uppfattning om hur det går men det är ändå bra med ett extra tillfälle att få prata en längre stund om sin lilla goding. Ska ta med usb-minne och ladda hem lite dagisfoton också, roligt att ha kvar foton på alla kompisar -
Emmy: Utvecklingssamtalet gick bara bra, mycket jag redan visste, men roligt att höra hur de ser på hennes utveckling. När man inte har barn sen förrut har man ju inte så mycket att jämföra med så det var roligt att höra ett proffs syn på det hela. Jag fick se en massa bilder på vad dom pysslat med, smart att ta med ett usb-minne det ska jag försöka komma ihåg till nästa gång!
-
Nu har vi ÄNTLIGEN fått plats i Stöcksjö förskola. Så så skönt att inte behöva dra honom in till stan. Så i augusti ska vi också byta även om vi är jättenöjda med Pennan.
Om någon är intresserad så tänkte jag ha ett Blingo-klädparty torsdagen den 13 maj!
Kl 13.00 (det är Kristi Himmelfärdsdag) hemma hos mig.
Det är inget köptvång och jag lovar att bjuda på fika så här inför beachsäsongen
Det blir förhoppningsvis lite blandat med folk från mitt jobb, vänner och kanske någon av er?
www.blingo.com
Gillar färgerna på kläderna och ville gärna SE dem innan jag köper en hemsida säger som inte allt!
Om ni vill komma så säg till så jag kan planera fikat och skicka vägbeskrivning!
// Erica
PS: Barnen får gärna komma också så får de väl roa sig med varandra eller något sånt medan vi tittar på kläderna hundarna kan få bo i bilen om någon är hundrädd! DS
-
Erika, jag skulle gärna komma på klädparty (har hittills aldrig lyckats gå på något sådant!) men tiden passar inte så bra tyvärr. Klaris sover garanterat kl 13 och jag måste ha med henne eftersom T ska jobba med vårat elände till lägenheten den torsdagen :-/
-
Jag tror jag jobbar natt så det blir nog inget klädparty för mig heller, tyvärr...
-
Vi ska nog ut till stugan så jag kan inte heller komma på klädpartyt.
Jag hade utvecklingssamtal förra veckan. Men jag fick inte se några bilder . Måste fråga imorgon om det tar bilder överhuvudtaget.