• Aman05

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

Hej hej!
    Här ligger hela högen hemma i någon slags semi-magsjuka, mycket illamående (för mig och T) och så lite kräk för Klaris. Uh vad tråkigt det är, och inte kan man umgås med någon heller.

Någon som har tips på bra gummistövlar? (lär behövas inför vårens snösmältning ) Klaris har så klart växt ur de hon hade i höstas. Fodrade eller ej?

Vad händer till påsk för alla? Vi åker som vanligt till fjällstugan. Jag har tagit ledigt från skärtorsdagen och sedan hela påskveckan ut, känns så jäkla skönt. 11 dagar ledigt! Wiiiie

• Aman05

Humlan - låter tufft med alla jobbnätter framöver hoppas att du får vara frisk i alla fall. Håller verkligen med dig om snön! Jag börjar misströsta snart. Fy vad det öste ner ny snö i helgen. Och samtidigt hade Lund 19,3 grader varmt i fredags.. ååh.

Tjingelingan - Klara har inte ännu börjat trotsa speciellt mycket men jag går verkligen och väntar på det. Hittills är hon jätteenkel att t.ex. klä på och är inte så "kaxig" och testar oss. Däremot kan hon ibland vara otroligt bestämd, t.ex. om hon har vaknat för tidigt och är trött. Då blir hon galen om hon inte får exakt som hon vill när det rör morgonvällingen. Det ska gå FORT att få välliingen, den får inte vara det minsta lilla för varm, hon ska absolut inte sitta i mitt knä, jag får inte sitta bredvid henne i soffan, nappen måste ligga på bordet och inte i soffan, TVn måste vara på trots att kl är 05.20.. osv. Om jag inte gör som hon vill får hon ett utbrott och väcker T. Det är nästan skrattretande hur hon styr och ställer med mig  Som tur är verkar hennes period av vakna-alldeles-för-tidigt ha passerat och hon är betydligt gladare när hon sover någon timme längre

• Aman05

G L A D  P Å S K till alla stora och små!

(Djurpark - jaaa!)

• Aman05

tyvärr lina, har inga knuffknep. Det där måste ju bara vara en sån sak som växer bort efter en kort period. Knepigt om det bara blir värre när ni säger till, "Då blir X ledsen", det känns ju annars som det rätta att göra.

Jag köpte mörkgröna gympaskor i skinn till Klara på Vincent i Stockholm när vi var där i julas, de hade 50 % på alla skor i hela butiken. Fyndläge alltså, men jag gjorde nog misstaget att köpa för stora. Stl 25... Får se om hon kan ha dem alls i vår, annars blir de bra först till hösten. Är lite sugen på att köpa snygga vita joggingskor till henne, typ Nikedojor.. ååh vad fint! Men säkert väldigt opraktiskt med vitt! .. och sandaler behövs väl också, lite mer luftiga skor

Så en liten nyhet.. Nu har även jag en nr 2 på gång! Är i vecka 13 och nya babyn kommer i oktober om allt går som det ska! Superkul, det känns mycket bra med ett syskon på gång! Men jisses vad jag har mått illa de första månaderna denna gång. URK.

• Aman05

Sara - jo jag mådde ju helt ok när jag väntade Klara, lite illamående på morgarna bara och om jag inte hade ätit på länge. Men nu har jag i flera veckor mått illa HELA tiden, oavsett om jag ätit eller inte och har t o m kräkts ett par gånger. Men nu hoppas jag stenhårt på andra trimestern - nu ska jag må jättebra, bli rund och fin om magen och få tjockt och fint hår!
    (förresten tror jag att allt detta illamående är ett tecken på att det blir en pojke den här gången.. bara för att det känns så annorlunda.. Vi får se!)

Cajsa - jaa, hoppas vi får se fler trådgraviditeter snart Min plan var ju egentligen att nästa barn skulle komma tidigt 2011 men så råkade det gå i rekordfart den här gången. Oktober 2010 går preciiis lika bra!
    Vad kul att det gick så bra med inskolningen! Fantastiskt skönt när barnen trivs på dagiset direkt

• Aman05

Oj oj Malin o Liselotte, så ni mådde båda två så illa under graviditeterna. Måste ha varit superjobbigt att klara av vardagen med jobb och allt. :(
    Själv visste jag knappt att man kunde få tabletter mot illamående, det fick jag höra på MVC på inskrivningen då jag redan var i vecka 12. Kändes för sent att börja knapra något då. Jaja, mår i alla fall bättre nu!

Haha, jag som skrev för en tid sen att Klara inte ännu hamnat i någon trotsfas. NU ÄR DEN HÄR. Säkert 50 % av det ordflöde som kommer ur hennes mun dagligen är "neeeeej" med gnällig röst. Hon protetesterar högljutt mot det mesta. På dagis är hon dock fortsatt en solstråle enligt personalen, så det är vi här hemma som får ta smällen

Visst blir man peppad på att träna nu när det är fint och ljust om kvällarna? Jag ska på USM ikväll efter typ 2 månaders träningsuppehåll, och så anmälde jag mig till Blodomloppet idag också. Någon fler som ska gå/springa?

• Aman05

Härligt Sara och Erika, då är vi tre som ska springa Blodomloppet! Eller springa och springa förresten, det blir nog mer lunk för mig och min mage

Sara, hur gick utvecklingssamtalet? Vi har ett samtal nästa vecka och jag känner precis som du att man ändå har en rätt bra uppfattning om hur det går men det är ändå bra med ett extra tillfälle att få prata en längre stund om sin lilla goding. Ska ta med usb-minne och ladda hem lite dagisfoton också, roligt att ha kvar foton på alla kompisar

• Aman05

Erika, jag skulle gärna komma på klädparty (har hittills aldrig lyckats gå på något sådant!) men tiden passar inte så bra tyvärr. Klaris sover garanterat kl 13 och jag måste ha med henne eftersom T ska jobba med vårat elände till lägenheten den torsdagen :-/

• Aman05

Hej hej i värmen,

bra att föreslå datum för Lycksele! Än så länge passar alla datum mer eller mindre ok, men helst den 20 juni (..och nu känner jag mig verkligen jättefånig, men den 19 juni hade jag planerat att kolla på bröllop på TV Tony håller på att dö när jag säger det)

Lina, hoppas att det har funkat med dagis igen för Tilde. 2 veckor är länge att vara borta från dagis, det var säkert jätteefterlängtat!

Visst är det tråkigt att Lilla mirakel slår igen i stan? Jag kommer att sakna butiken även om jag ärligt talat inte handlade så mycket där.. Men det är alltid mysigt att gå in och kolla lite, och amningshörnan besökte jag både en och två gånger när jag var föräldraledig sist. Synd, men förståeligt när man läser att hon har fått jobba 80 h/veckan för att hinna med allt

• Aman05

Cajsa, då har du missat lite av utförsäljningen på Lilla mirakel också, de har haft 20% på allt första veckan, denna vecka är det 30 % på allt, nästa 40 % osv.. Skynda fynda! Jag var där i början av utförsäljningen och råkade handla (hmm, kanske något onödiga grejor visserligen) för över 1000 kr. Bl.a. en ullfilt från Klippan, mmmmm, och Bobux-tofflor till den kommande bäbyn

Erika! Giftemål läste jag om på din blogg! Så himla roligt, stort stort grattis till er!!!

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)