• Luckiest

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

Här surrar vi som fick barn i Umeåområdet sommaren 2008. Välkommen!
  • Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
  • Tjingelingan

Förresten, hur gick det på blodomloppet Emmy och Erika? Galet mycket folk, men visst var det trevligt!?

• Erkki

Det var supertrevligt - härligt väder också! Tror det var första gången på många många år som jag inte frusit som en hund efter loppet. Men formen... jisses ja den tiden på 5 km tänker jag INTE skryta med om vi säger som så men jag sprang i alla fall...

Japp giftermål snabbt och enkelt i rådhuset så nu heter vi alla Bengtsson (inte mitt favoritnamn men men) Svårt som tusan att komma ihåg vad man heter numera...

jag var in ett varv i förra veckan på Lilla Mirakel när det bara var 20% men 20% på svindyrt är inte så mycket direkt så jag tänkte gå in nästa vecka och kolla - finns det kvar något så gör det det och om inte så må det vara.

Kompisen köpte en babytalker i alla fall 20% på den blev en nätt summa pengar

Tack för grattis!

• Aman05

Sara, Blodomloppet gick braa.. men då körde jag ju "bara" promenadklassen 5 km i år Jag fick dock någon konstig mensvärk-känsla under min powerwalk så jag är rätt nöjd över at jag inte gav mig på att springa. Magen sa ifrån. Mysig kväll, bra väder och trevligt att fika efteråt. Jag gillar verkligen grejen med att göra samma sak som 7 000 andra Umebor samtidigt

Vi kommer (liksom förra året) att vara lediga båda två i 6 veckor, det känns jättelyxigt. Längtar. Men 10 veckor för dig Sara, wow! Det blir som förr i tiden då man hade sommarlov från skolan, nästan en oändlighet. Åh vad trevligt. Blir det någon Marockoresa?

• Luckiest

Vad härligt med blodomloppet, jag jobbade jag men gänget från jobbet var med!

Ang. Lycksele så är vi peppad beroende på när det blir. Vi ska troligtvis upp till syster i Lycksele i juni så då blir det också djurparken och två gånger på samma helg känns kanske lite överflödigt.
    Sara: Har ni nyligt köpt stuga? Och jag kan inte annat än hålla med om Lilla Mirakel. Det dom hade var inte det nyeste som man brukar säga.
    Vi kommer vara ledig allihopa i 8 härliga veckor i sommar och det känns ju som sagt riktigt lyxigt!
    Vi ska däremot mest hålla på här hemma med garagebygget och tomten men även försöka hinna en sväng ner till syrran med familj i Helsingborg som förra veckan fick sitt fjärde barn.
    Emmy: Så mysigt med magen! Har den börjat synas nå mycket?
    Sköt om er!
  • Humlansbebis

Jag var en snabbis på stan idag, men hade inte tid att gå inom Lilla Mirakel. Då kanske jag inte missade så mycket?

Theodor har varit tokdålig sedan i torsdags kväll när han började få vattentunna diarréer och kräkningar. När han inte fick behålla något han drack eller åt mer än ca 25 minuter fick vi rådet att åka in till sjukhuset med honom. Han fick dropp lver natten och piggnade till en aning när kräkningarna avtog. Dessvärre har inte diarréerna slutat förrän idag! 5 dagar!!! Han har varit helt utmattad och blek, men ändå otroligt duktig. Idag är han lyckligtvis piggare och han har inte haft nån diarré sen igår kväll. Misstanke om rotavirus och det är något jag inte unnar min värsta ovän...

Ja, hur går det med magen Emmy? Har du hunnit bli nå tjock???

Grattis till giftermålet, Erika! Lät som om ni hade det mysigt i Sundsvall...

G går på semester till midsommar och sen ska vi ha 8 härliga veckors ledig tid tillsammans!

Sköt om er! Kram

• Aman05

Cajsa, fy vad otäckt. Theo är det fjärde barnet på kort tid jag hör om som verkar ha haft precis samma grej - kräkts och diarreat och åkt in på sjukhuset och fått dropp. Fyyyy. Hoppas verkligen att pärsen är över nu för er. Och att Theo äter upp sig rejält nu när han blir frisk! De blir ju så himla smala och klena, blöjorna sitter knappt uppe

Magen börjar äntligen bli rund och inte bara plufsig! Tycker själv att jag är jättefin Jag är verkligen inne i bästa perioden just nu, är pigg mår bara fint och störs inte speciellt alls av magen. Behöver inte ens extra järntabletter, jippi

Hörrni, en fråga! Några kompisar fick sin andra dotter igår natt och vi ska så klart uppvakta med present. Vad ger man till barn nr 2, som dessutom är av samma kön som syskonet? Har ni några bra tips? Vad har ni gett till de som redan fått barn tidigare och därmed "redan har allt"?

• Aman05

just det, lite klagan också.. Klara har hostat i 4 veckor och igår fick vi diagnosen bronkit i luftrören. Nu blir det penicillin en vecka. Vab vab vab. Inget av trådbarnen som har haft det va?

• Erkki
    Aman05 skrev 2010-05-25 18:11:21 följande:
    Har ni några bra tips? Vad har ni gett till de som redan fått barn tidigare och därmed "redan har allt"?
    Avgjutningsset  för händer och fötter är ju unikt till varje barn!

En bok från ex önskefoto där man kan skriva in barnets eget namn i sagan och andra familjemedlemmar.

Namnmössorna från Busmonster är superfina och blir ju den nya familjemedlemmens egna www.busmonster.se

Namntåg gav vi till en vän ska se om jag hittar var det är köpt - jättefint var det i alla fall.

Några förslag
  • malex75

Oj vad ni hunnit skriva i tråden tjejer. Grattis Erika. Jo och det var jag som hejade på dig utanför pennan, svårt att se kanske då jag hade huvan över huvudet.

Det verkar gå mycket magsjuka nu, Isabella har klarat sig än så länge, peppar,peppar men det går även på hennes dagis.

Aman:Bronkit i luftrören... är det något som hon kommer att dras med sen, jag menar, något som kan utvecklas till astma?

Jag och I kommer att ha 3 veckor tillsammans, vi delar upp så Bella får vara ledig länge.

Tyvärr har jag inga bra förslag på saker att ge till barn nr 2 men Erikas tycker jag lät bra.

Ser att tråden går ut imorgon. Ska se om jag kan försöka starta en ny....annars hoppas jag någon annan vet hur man gör.

• Aman05

Erika - namntåg! Vilket bra förslag! Jag måste genast kolla om det kan finnas på Sagolika ting. Stort tack!

Liselotte - hmm, hoppas då inte det.. Som jag har förstått det är det skillnad på bronkit som barn får och bronkit som vuxna får. Vi får väl se! Hon känns bättre och bättre för varje dag i alla fall så håll tummarna för dagis igen på måndag

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)