-
-
Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
-
Visst fortsätter vi den här tråden om de nu har evigt liv?
Ja grattis och hurra hurra hurra för både Tilde och Selma i veckan! Hoppas att ni har roliga födelsedagar med mycket firande och paket!
Imorgon ska vi på sommarfest på Klaras dagis. De hyr in en karusell, det äts korv och fika och barnen ska "uppräda", dvs sjunga lite. Kan inte tänka mig något roligare än att gå på sådant här! Längtar -
Stort grattis till de stora tjejerna Tilde och Selma som fyller två år! Hoppas på många finfina paket för er båda!
Trist på vädret för eran sommarfest, Emmy... Vi har Theos sådan först om ett par veckor...
Jösses, vad vi längtar till semester och HP nu! Vi har hela huset upp och ner-vänt med hantverkare och tapetgrejer överallt... Varför ska allt göras när man är gravid? Minns att det var likadant sist... -
Nä men det gick bra med vädret igår! Under sången och fikat var det gassande sol, sen drog det förbi en rejäl regnskur och så kom solen tillbaka igen. Allt hanns med på festen, karusellen, ansiktsmålning och på tok för mycket glass och kaka.
Ja du, att vara gravid och samtidigt fixa med boendet är ju klassiskt.. än så länge sitter vi still i båten men det skulle inte förvåna oss om vi råkar hitta ett drömhus i typ augusti och ska genomföra en flytt mitt upp i barnafödandetHoppas inte
-
Grattis i efterskott till Tilde och Selma. Vi har också haft dagisfest. Isabella ville inte sjunga, hon skulle sitta i mitt knä istället
men roligt var det. Vad kul att de hade ansiktsmålning och inhyrning av karusell på ert dagis Emmy. Undra vad det kostar.
-
Liselotte - Jag frågade om karusellen så klart. 6 000 kr för 1,5 h. Så om du vill ordna ett födelsedagskalas för Isabella med det där lilla extra så vet du vad du kan lägga pengarna på
-
Grattis Selma!
Så roligt med dagisfester!
Vi har tårtkalas med dagis nästa vecka! Alla föräldrar (om man vill naturligtvis) och fröknar bakar en tårta var och sedan dukas det upp till tårtbuffé för familj, släkt och vänner och efter det vankas lekar och ponnyridning!
Ska bli superskoj!
Vad gör ni alla för mysigt på midsommar i år? -
Grattis till Tilde! Selma tackar för alla Grattis, helt galet att det gått 2 år!! Vi har haft barnkalas och familjekalas hela helgen, så snart sprutar det tårta ur öronen. Roligt att se dom små fylla 2, dom är ju mycket mer medvetna nu om kompisar, paket och att det är dom som är i centrum.
Vi ska ha sommarfest imorrn på förskolan, hoppas på bra väder! Håller på att bli galen på att inte ha nåt internet hemma. Hur lång tid ska det behöva ta att fixa?! 2 veckor nu.... -
här var det dött! Hoppas att alla får en trevlig midsommar och att vädret håller i sig!
Skönt med sommarlov nu också måste jag säga - även fast man har "jobb" att göra ändå på huset och utanför.
Grattis till Selma och Tilde som blivit 2 år!
vilka är på tur Theo och Klara om jag minns rätt?
Ha det!
-
Hoppas alla hade en trevlig midsommar! Det hade vi - firade men min kompis familj + en till kompis. Vädret var ju verkligen toppen! Det är man inte bortskämd med.
Kan ju också säga nu när vi börjat bli offentliga hemmavid att även Isak ska bli storebror! 4 januari så hoppas vi på att det kommer en bebis även i Stöcksjö.
Det är dock inte facebook el bloggoffentligt än - har inte sagt ngt på jobbet innan jag gick på semester och jag vet att blogg+fb läses av mina jobbkompisar.
Ha en fortsatt rolig sommar.
-
Stort grattis Erika! Så underbart med en bebis även i Stöcksjö!
Vi har firat en riktigt traditionell midsommar här i skåne. Långdansshottis, folkdans och fiolmusik blandat med dans kring midsommarstången och strålande solsken just intill havet. Varmt är här, så kopiöst och fötterna sväller... Minns att det var ett problem när jag väntade Theodor oxå och jag måste erkänna att jag avundas dig Erika, som kommer att vara höggravid på vintern...
Sköt om er allihop och njut av sommarvärmen!