• Luckiest

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

Här surrar vi som fick barn i Umeåområdet sommaren 2008. Välkommen!
  • Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
  • johanlina

Vi kan inte på lördag tyvärr då vi har "stora fixardagen" med hela familjen här hemma, det ska eldas ris i massor, dras el och målas. Men jag hoppas på en ny träff snart!

• johanlina

Tilde fick en kallelse till folktandvården med posten idag, känns som om hon är för liten!? Fler som fått?

• Aman05

Feber och vab här i två dagar, så vi får nog hur som helst hoppa över en träff på lördag.

Lina - vad bra med kallelse till folktandvården. Vi har inte fått någon ännu! Jag skulle gärna gå dit och höra mig för om vikten av tandborstning. Just nu när Klara trotsar och absolut inte låter oss borsta något alls vill jag veta om vi ska tvångsborsta (känns helt fel för mig) eller om det är viktigast att vi fortsätter med rutinen tandborstning varje morgon varje kväll, trots att det just nu inte blir så mycket borstat Hon suger i sig tandkrämen i alla fall...

• Erkki

Lina: de skickar ut kallelsen mkt tidigare nu för första besöket för att man inte ska behöva gå dit första gången och böka runt och hitta något som gör ont det ska bli en positiv upplevelse och är mera ett studiebesök som jag förstått det. Trodde kallelsen skulle komma vid 1,5 år men det verkar snarare vara efter 2 år då

Emmy: det där med tandborstning verkar gå upp och ner vi hade en nerperiod för några veckor sen och idag tänkte jag "fuska" och stoppa i säng direkt efter välling till följd att Isak blev tvärilsk och gick på toa för att börja borsta. (behöver jag säga att jag var trött?). Så jag tror på att inte vålda utan försöka leka sig fram då Isak var riktigt tjurig då och nu hur lätt som helst.

Alla: ingen träff på lördag verkar vara få som kunde så jag planerar in lite annat nu!

Ha en bra helg!

• Aman05

Nu har vi också köpt overall och vinterskor! Didrikssons Tignes och Viking play! Jäklar vad skönt att ha det gjort

• Humlansbebis

Här var det stiltje...

Emmy: Hur går det för dig? Nu måste det väl vara dags vilken dag som helst?

Gällande vinterskor, är det bara Viking och Kouma som gäller eller har någon testat några andra alternativ?

• malex75

Ja här var det verkligen stiltje . Vi har också köpt Vikingskor, tur jag väntade för Isabellas fötter måste ha tvärvuxit.

• Aman05

Cajsa: det är lugnt här än så länge! Jag jobbar veckan ut och sen har jag BF 16 okt!
    Det känns inte som att något är på gång att hända än så länge utan jag är inställd på att gå över några dagar även denna gång. Men nu är det ändå verkligen nära! Jag längtar så mycket efter min lilla tjej

Hur går det för er? Har alla tvåbarnsrutiner satt sig vid det här laget? Har du inte några bra tips till mig?

• Luckiest

Oj så spännande Emmy! Jag förstår att du längtar!

Om det är någon som inte köpt vinterskorna ännu så tipsade en kompis om att dom säljer viking, ecco och andra märken några hundralappar billigare uppe på ersboda på något som hette kanske skohuset?!

Hur har ni det annars? Här är det bara bra och magen växer som gräs. På måndag har vi ultraljud och jag längtar som en tok men känner mig även nervös över att något skulle vara fel. Jag hoppas vi ska få reda på om det blir en lillasyster eller en lillebror!
    Jag har haft en känsla om att det ska vara en tjej men nu på slutet har jag kännt mig nästan övertygad om att det är en lillebror som ligger och kurar därinne!

Har intuitionen stämt för er andra gällande kön?

Ha det så gott i blåsten!

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)