-
-
Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
-
Åååh grattis Erica! Hoppas förlossningen gick bra och att ni alla mår fint!
-
Stort grattis Erika! Så kul med ännu en liten prins! Kramar till er!
-
Åh stort grattis till er Erica! Hoppas allt är bra med er alla!
Jag träffas gärna snart! -
Tack för grattis! Ännu kvar på bb - liten gränsar på en infektion och är slö så ammningen har inte alls kommit igång. Tungt. Men vi kämpar på med pump och tillägg. Nya bb är jättefint och tur är att jag mår bättre tyckte bb-tiden var tuff förra gången men nu går det bra. Träffs gärna om ngn vecka! Kram erica
-
Stort grattis från mig också! Vad spännande att få höra mer om allt Erica. Hoppas att han mår lite bättre nu och att amningen kommer igång. Skriv gärna och berätta när du kommit hem och orkar
Här går det OK, men för oss har det blivit minst sagt roddigt med två barn. Stina är ju tyvärr ett ont-i-magen-barn som därmed skriker mycket, och Klara fortsätter att testa sina föräldrar (framför allt mig). Klara är fortfarande snäll med Stina men är trotsig och gnällig mot mig, så klart allra helst de stunder jag sitter fast i amningssoffan och inte kan göra något. Håller tummarna för att din småtting inte får samma kolik som Isak hade, Erica!
Trots all magont så är det ju ändå så LJUVLIGT att få vara med en bebis igen hela dagarna. Jag njuter allt jag kan av alla de stunder då hon inte har ont och t.ex. ligger naken på skötbordet och skrattar och sprattlar. Finns nog inget mysigare och finare! -
Nu är vi hemma igen!!! Ammningen verkar ha kommit igång och ja det gör ont även andra gången att härda brösten
Isak är än så länge väldigt nyfiken och snäll med lillebror och pussar honom och vill ligga nära.
Lillebror är nu 3 dagar och inte lik sin bror någonstans tror jag? Ansiktsformen möjligtvis och ögonen! Men till sättet och utseende är de än så länge väldigt olika lillebror (nej vi har inget namn...) mörk och trött och väldigt väldigt nära medan Isak var pigg ljus och inte alls samma behov av att vara nära - nära. Det lär bli till att skaffa en bärsele/sjal här misstänker jag.
Allt gick bra med förlossningen men segdraget värkarbete (som inte gjorde sådär jätteont men inte heller gav ngt resultat) Var öppen 5 cm hela tiden och efter ett antal timmar så fick värkstimulerande dropp då tog det ca 45 minuter att öppna de sista fem och sex minuter att krysta ut bebis (två krystvärkar) det gick lite för fort. Jag hann inte med mentalt och det hände så otroligt mycket i kroppen på en gång att jag inte ens förstod att bebis var på väg ut... Men fysiskt är jag i mycket bättre form än förra gången mindre ont och nog känns det att någon redan banat väg krystningen var inte jobbig (ont som f-n dock när bebis skulle ut).
Nu försöker vi komma iordning här hemma och få ordning på en familj på FYRA! jisses för 4 år sen var vi två personer och i typ vecka 12 med Isak nu är vi 2 vuxna, 2 barn och gifta... Vuxenpoäng om något?
Emmy: jobbigt med ont-i-magen-barn det vet jag tyvärr alltför mycket om MEN det brukar ge sig kring 12 veckor för de flesta och visst är väl Stina där i kring nu?
Nä nu ska jag passa på att surfa vidare innan Isak och hans pappa kommer hem från affären med lite mat
-
Åååh vad fin han är Erica! Jag såg bilderna i din blogg. Så liten och söt.. och vilken sömntuta! Kämpa på med amningen och smärtan. Jag körde som sagt var med alvedon, snäckor som skydd, luftning - jag till och med nöp mig allt jag kunde i armarna ibland för att få en annan smärta att fokusera på. Sjukt va
Jo vi har nedräkning till 3-månadersdagen, den 22 januari. Visst kommer Stinas mage som av ett trollslag att helt att förändras då? No more skrikkvällar? -
Oj, här har det hänt saker. Grattis Erica. Vad bra att du upplevde sjukhusvistelsen bättre denna gång. Isabella sover i alla fall 1-1,5 timme varje dag, fast det var förstås lite si och så under julledigheterna. Just nu så håller hon på att återhämta sig från magsjuka... börjar själv känna mig lite illamående och håller tummarna att det inte blir mer än så. En smårolig sak hände inatt.... vi trodde att det var Isabella som kräktes igen men det visade sig att hunden var den som kräktes. Han kräktes ner sin bädd. Vi kunde inte låta bli att skratta åt eländet och idag har han fått en ny fin bädd och han är helt återställd
Tycker också att det vore skoj med en träff snart. Vi träffas ju i alla fall på lördag Emmy på lekgympan. -
Nu var det lugna gatan här igen...hur har ni det med era små och hur mår alla magar? Vi har klarat oss oförskämmt bra från sjukdomar, har inte vabbat sen i september. Nu är det dock dags igen då Selma tydligen varit dålig i magen på förskolan. Verkar vara ett riktigt magsjukeår detta, har hört flera förskolor där det bara går runt, runt, runt... Hoppas ni mår bra iaf!
-
Hej på er!
Joodå, magen växer och jag känner att min form mer och mer börja kunna liknas vid barbapappas. Vecka 36 nu och fogarna ger sig till känna likaså förvärkar/onda sammandragningar. Förutom detta och halsbränna ska jag inte klaga!
Vilken rolig ålder barnen är i nu förutom trotsen som ofta ger sig till känna! Gud vad man får skratta åt alla deras fyndigheter och bus! Underbara barn!
Nu skvallrar jag lite också att Saxan som hängde i tråden förut ska för er som inte vet ha en till bäbis!
Någon som har koll på de andra, Sittak och Boppan? Sittak har också fått en till va?
Sara: Jaa, magsjuka har vi haft en släng här med men peppar peppar, allt annat har vi klarat oss i från sånär som på en del snuva men, det hör väl till!
Något jag funderar på är däremot att Noel periodvis haft sådan hemsk hosta på natten men i övrigt är pigg, någon annan som känner igen detta?
Sköt om er!