-
-
Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
-
Vilka snyggingar i tidningen i dag! :)
Och vilket underbart hår Klara har, sötnosen! -
Måste hålla med föregående talare, så fina ni var i tidningen Emmy!
-
Annelie & Cajsa - tack tack! Dock så ljuger kameran lite. Klara ser faktiskt riktigt tjusig ut i håret på bilden, fluffigt värre, men i verkligheten är det allt rätt platt och tjorvigt. Vet inte hur det gick till, haha
Hoppas att ni alla mår bra, särskilt ni med nytillskotten! Som sagt, skriv gärna och berätta för oss nyfikna
Sara - är inte alls avundsjuk på er resa.. Guud vad härligt att åka ner nu och sen komma hem till ett vårigare Umeå. Hoppas också att ultraljudet gick bra! -
Hallå!
Nu har vi flytt Umeå och första veckan här nere var minst sagt kaotisk. Lina åkte på magsjuka på Torsdagen då vi skulle packa det sista och städa ur lägenheten, så det blev inte riktigt gjort. Tack för H's föräldrar som hoppade in och gjorde det åt oss sen.
Vi bilade ner på fredagen och Lina höll sig från att kräkas hela vägen till Gävle och där fick vi byta kläder och sanera lite. När vi kom ner så somnade båda tjejerna nästan på stört när vi fått in alla möbler som vi hade med oss, sängar och TV plus lite husgeråd.
Söndagen åkte Meja på magsjuka och båda hade feber som uppmätte nästan 40 grader. H började sitt nya jobb på måndagen och Tisdagkväll tillbringade vi på Barnakuten med hot om att Lina skulle sondmatas, hon var verkligen illa däran. Båda ungarna kräktes i flera dagar och sen kom det från andra hållet. Onsdagmorgon kom våra möbler, då hade vi bara haft sängar och TV i nästan 1 vecka. Till råga på allt så hade vi inte heller varmvatten de första 2 dagarna och tvättstugan var fullbokad många dagar framöver, så jag fick koka vatten och tvätta kläder i handfatet.
Så trevligt hade vi det första tiden här nere i Västerås. Just det ja, vi bor på 3:dje våningen... utan hiss! -
Malin: huva vilken start på nya livet i Västerås. Hoppas det lugnat sig och ni börjat komma i ordning nu.
Här rullar livet som två-barns förälder på. Elias är lika lättsam som Isak var körig i början. Han är för det mesta glad och förnöjd och sover riktigt bra på natten. Isak verkar ha lämnat värsta trotsåldern bakom sig även om det är full huggning emellanåt förstås. Tiden bara flyger iväg - snart är det maj och sen sommar och sen börjar jag jobba igen...
Hur går det för er andra där ute i stugorna?
-
Malin: Huvva det lät inte som nån kul start! Lycka till här framöver iallafall=)
Emmy: Typiskt att jag missade er i tidningen, men det finns kanske att se på nätet?
Vi har nu kommit hem efter drygt 2 veckors välbehövd semster. Vi har haft 25-30 grader hela tiden, och frossat i jordgubbar och andra underbara frukter! Helt otroligt hur mycket det hunnit smälta bort här hemma under tiden. Vi fick lite stressigt igår när vi kom hem att hitta fram några vårigare kläder till Selma att ha på förskolan idag. Nu väntar ju en härlig tid framöver, om man får hålla sig fri från de flesta gravidkrämpor ;)
Ultraljudet gick bra, verkar vara en välmående prick där inne. Tur dock att jag jobbar på sjukhuset för bebben ville inte vara med på bild första gången vi gick dit. Hade lagt sig så att dom fick eko-skugga över hela bilden så vi fick ge upp efter en stund och jag fick komma tillbaka på eftermiddagen. Då gick det då bara bra och vi fick med oss både vanliga och 3-d bilder hem=) -
Hej tjejer!
Hoppas ni har det bra allihop! Här undrar jag med häpnad vart våren tog vägen???
Ville bara flagga för Me&I-partyt hos mig imorgon kväll, kl. 18.30. Vore jättekul om någon ville komma, jag bjuder på fika efter visningen. Inget köptvång! Det var ju evigheter sen vi sågs!!
Så himla mysigt, Sara! Vet ni vad för en liten prick som döljer sig där inne? -
Cajsa - äsch äsch, jag hade ju velat komma till dig men läser ju detta först nu.. Hoppas att du får sälja mycket! Jag gillar Me&I skarpt!
Sara, men oh vad härligt det där lät. Frossa i jordgubbar! 25-30 graders värme! Så ljuvligt! Vad bra ni har det som kan åka till Marocko regelbundet och hälsa på tjocka släkten
Jag kan inte med ord beskriva hur härligt jag tycker det är med vår och snöfria gator. Vad enkelt livet blev helt plötsligt. Inga overaller och tjocka kläder, det går att vara ute i lekparker, vagnen är lättrullad och det är ljust och härligt. Synd visserligen att värmen försvann men den ska tydligen komma tillbaka till helgen, 18 grader på söndag hörde jag nyss på nyheterna -
Cajsa: Nej, vi vet inte vilken sort det är inne i magen, tänkte spara det till förlossningen som med Selma. Fast jag måste säga att jag är betydligt mer nyfiken den här gången =)
Hur är det med era barn (nu syftar jag på de större för er som har två;)), har alla slutat att sova på dagarna och hur gick det isf att sluta med det? Selma är verkligen i gränslandet just nu, ofta behöver hon sova på dagen för att inte vara helt slut där vid 16-17 tiden, men vissa dagar går det bra att vara vaken. -
Noel slutade att sova efter juluppehållet då han inte ville sova när han var hemma under ledigheten. På så vis gick det ganska smärtfritt och för det mesta går det riktigt bra men, vissa dagar skulle han verkligen ha behövt sova. Som du säger vid 16-17, mitt i middagslagningen då är det många gånger tjurigt och högljutt och man tänker tyst för sig själv att VARFÖR skulle han sluta sova på dagen men samtidigt så har vi haft så mycket problem med att få honom att somna på kvällen vilket han numera gör innan godnattsagan är klar så det överväger helt klart!
Vilka vecka är du i nu Sara?