-
-
Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
-
Hej hej!
Ja lugnt var det här! Hur går det med julstressen för alla? Klara har önskat sig Pippileksaker, pussel, en skrana och något med bokstäver. Kanske att hon får någon slags CD-spelare att ha på sitt rum också, om vi hittar det. (Någon som har bra tips på en sådan anpassad för en 2-åring..?) Stina får i stort sett inget alls, jag kommer verkligen inte på något alls att önska sig till henne. Men jag tror inte att hon tar någon skada av detta
Det låter mysigt med pyttedans Lina! Säkert jätteroligt! Klara ska testa Korpens lekgympa under våren, fick precis veta att vi fått plats. De har en grupp för 2-3åringar med start 22 januari. Vi har även lockat med oss Isabella på detta Det ska finnas några platser kvar om någon är intresserad!
Hoppas att alla ni gravida mår bra. Spännnade med dig Erika, du som står näst på tur! Nära nu.. -
Hej på er! Både balettakademin och korpens lekgympa lät ju intressant. Här hemma har vi oxå en dansant liten brud=) Måste kolla upp det. Hjälp så mycket snö, vi behöver inte oroa oss för någon grön jul iaf, men visst är det vackert ute!? Ja hur går det för dig Erica? Exakt när var du beräknad?
God jul till er alla! -
Isak har ju gått i Bamsegympa (dock inte under hösten hans mamma kände att fysiken inte riktigt räckte till för att hjälpa) - hur kul som helst. Vi får se om vi får plats igen nu eller om vår plats är upptagen annars känns Korpen som ett bra alternativ!
Ja det är inte så länge kvar för min del - imorgon är det 2 veckor till BF! Skräckblandad förtjusning men jag längtar efter ögonblicket när bebis läggs upp på bröstet. (Det just före kan jag hoppa över).
Fast mest rädd är jag nog för att lillebror också ska ha Isaks kolik... hurven.
God Jul till er ALLA!
-
Vad spännande Erika, snart dags . Vill passa på att önska alla en riktigt GOD JUL. Kul om vi blir fler från tråden på lekgympan.
-
Gott Nytt År på er! Hoppas på att 2011 blir minst lika kul som 2010!
-
Ja, gott nytt år på er!
Nu är det nära Erika, hoppas den lill* snart kommer ut!
Här växer magen och gror, vecka 31 nu och jag förstår inte vars veckorna tar vägen.
Hur går det för er Emmy? Tycker Klara det är roligt med lillasyster?
Sköt om er! -
Ja gott nytt år på er allihopa! Hur känns det för dig Erika, visst är det i morgon det är beräknat!? Spännande!!!
Jag gick in i vecka 32 i går så nu är det inte så länge kvar för oss heller och jag säger som Annelie var tar veckorna vägen??? Heelt galet! Den enda som inte tycker att tiden går fort är Tilde som frågar efter sin lillebror mest hela tiden! Hon ser verkligen fram emot att bli storasyster och tycker att det är jättekul att handla kläder och annat till lillebror! Vi ska göra allt vi kan för att hålla fast vid den positiva inställningen! Hur har det gått för Klara att bli storasyster?
Annars är det mesta som vanligt här hemma, Tilde lämnade tuttarna till tomten på julafton och det har gått hur smidigt som helst! Däremot är det lite si och så med att få henne att sova på dagen nu, det har ju iofs blivit väldigt oregelbundna tider nu över helgerna så det kanske blir annorlunda när hon börjar förskolan igen till veckan!? Men som det är nu så blir hon trött först vid fyratiden och då känns det ju inte direkt läge att lägga henne... Sover era på dagen fortfarande? -
Meja lämnade sina tuttar till tomten också. Det gick inte lika bra som det verkat gått hos dig Lina. Men nu verkar hon också ha accepterat att hon ska sova utan napp. Dock är det svårare att få henne att sova nu. Ang sova på dagarna så gör hon det de gånger det behövs.
Annars så är det full rulle här. Lina är lika tidig som sin syster och började gå när hon var 9½ månad. Nu är hon snart 10½ månad och traskar omkring här hemma. Det går verkligen fort. Jag konstaterade att vi försökt hålla Lina som bebis mycket längre och har därför behandlat henne så väldigt länge. Men snart är hon ett år och ska börja på förskolan och då är det väl dags att behandla henne lite mer "vuxet" -
Theodor bestämde sig på eget bevåg att sluta med sina nappar i början/mitten av november. Det var en märklig historia och jag kune aldrig drömma om att det skulle gå så lätt. Visst hade han abstinens några kvällar, men han frågade inte efter nappen en endaste gång förrän det hade gått flera dagar. Det vi märkte var att han blev mycket mer kramig och gosig mot oss än vanligt och det gör inget alls. Vilken mamma tackar nej till goa kramar av sin gullplutt?
Gällande att sova på dagen så svarar jag nog som FasterLaleh, vissa dagar sover Theo men inte alltid... dagens aktiviteter är avgörande för hur det blir. Vi får väl se hur det blir på förskolan när jullovet nu tar slut. Där brukar de ju vara lite tröttare än hemma...
Någon som känner sig sugen på en träff snart? Det var verkligen länge sen nu! -
Ryktet sprider sig...Stort Grattis till Lillebror Erica! Hoppas allt gått bra för er!
Jag träffas gärna snart, var verkligen länge sen sist nu=) Vore ju kul att få se alla nya underverk!