• Luckiest

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

Här surrar vi som fick barn i Umeåområdet sommaren 2008. Välkommen!
  • Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
  • Aman05

nää... stämde inte alls för mig Det var så mycket som kändes annorlunda med graviditet nr 2 så jag var säker att det var en "ny sort" där inne, en pojke. Men icke, en flicka enligt ultraljudet!
    (Eller, det vet vi ju inte säkert ännu, men det syntes inte till någon snopp iaf. )

Har också hört bra om det där Skohuset (heter det så?) på Ersboda, iaf att de har bra barnskor till bra pris. Har dock aldrig varit där själv

Jag var hos barnmorskan idag, lilltjejen har nu äntligen börjat borra ner sig. Fixerad/ruckbar..

Lycka till på ultraljudet Annelie!

• Humlansbebis

Så himla spännande Emmy! Jag håller tummarna för att ni ska slippa vänta i övertid den här gången. Gällande tips har jag nog inte så många. Jag är hemskt förvånad över hur smidigt allt flutit på här hemma, för trots att storebror trotsar ibland så är han väldigt väldigt snäll mot sin lillasyster. Han är mån om att trösta då hon är ledsen och han pratar, klappar henne ömt och ger henne nappen... supergullig!

Rutinerna börjar väl fastna så småningom här hemma. Jag hade ett bekymmer med att lillan alltid vaknar då man ska flytta henne från babyskyddet till vagnen om hon somnat då vi hämtat eller lämnat brorsan på dagis. Sen kom jag på att hon kan ju faktiskt få sitta kvar. Jag ställer bara babyskyddet i vagnen, ovanpå liksom. På med filtar och insektsnät - sen sover hon ute i flera timmar!! Man får liksom se möjligheter för att underlätta för sig själv då problemen väl uppstår... Det blir en utmaning för mig nu i dagarna, för gubben ska till Gällivare med jobbet så jag blir ensam hemma med båda i typ 2 dygn, men det ska nog gå bra...

Annelie: Min intuition stämde nog, även om man inte riktigt vågade hoppas. För nog hoppades man på den lilla bonusen att få en av varje, även om huvudsaken är att barnen är friska...

När ska blåsten avta tror ni? Man blir ju tokig på det här... Sköt om er!

• Tjingelingan

Länge sen jag skrev nu, hur har ni det? Blir ju så nyfiken hur det går för Emmy, har lillan kommit än???  Vi har än så länge haft en riktigt hektisk höst. Selma blev smittad med Hepatit A när vi var utomlands i somras, så hon var rätt hängig i en månad. Nu tack och lov ser alla provsvar bra ut och hon är friskförklarad igen. Sen har min mormor varit dålig och lämnade oss förra veckan, detta bara 5 dagar före min brors vigsel. Festen i lördags blev trots allt jätte lyckad. Livet har minsann sina kontraster.

Så nu hade jag tänkt att resten av året kan få vara sådär behagligt vanlig som vardagen kan vara ;) Spännande med alla bebisar och växande magar, hoppas ni mår gott allihop! Vore kul med en träff här framöver nån gång.

• Humlansbebis

Men stackars lilla Selma! Hoppas hon känner sig pigg nu då, skönt att hon blivit friskförklarad. Beklagar din mormors bortgång, Sara! Styrkekramar till dig!

Här går livet sin gilla gång, det är ibland rätt hektiskt att vara tvåbarnsmor. Jag har hundra järn i elden känns det som; pluggandet, markservicen hemma och träning tar upp all min tid. Däremellan försöker jag planera barndopet som ska gå av stapeln till Allhelgona (även denna gång, då det är lättare för folket som ska resa långt att förflytta sig i samband med höstlovet)...

Emmy, nu måste det väl iallafall vara sjuuukt nära om hon inte redan hunnit se dagens ljus för första gången! Håller tummarna för en toppenförlossning!

Hur mår alla mammor med magar?

• Aman05

Nixpix - ingen bebis! Men det händer verkligen en massa i kroppen nu - det ilar alltmer i ljumskarna, jag har magknip och morgonillamående då och då, och så har jag haft åtminstone 3 nätter fyllda med tydliga och hyfsat regelbundna förvärkar.. men allt bara lägger sig igen när morgonen kommer. Grr! Det känns som att det är sååå nära men ändå sätter det aldrig igång. 5 dagar över tiden nu! Som tur är går det fortfarande att leva hyfsat "som vanligt", jag går och lämnar och hämtar Klara på dagis varje dag och kan klä på henne och leka med henne på golvet utan större problem. Men visst är magen rätt stor och otymplig nu i vecka 41

Fortsättning följer!

• johanlina

Åh vad spännande Emmy!!! Håll oss uppdaterade! 

Jag och magen mår super och jag bara njuter av buffar och sparkar från lillebror där inne. Fick BF beräknat till 6/3 vid UL så lite drygt halvvägs är vi nu. Längtar såå!!!

• Aman05

Tadaaa, nu är hon ute! Det blev sex dagar över tiden, den 22 okt/ igår kväll. En liten perfekt och rätt ljus tjej på 3290 gr och 50 cm.

Jag hade en ny natt med onda (men korta) förvärkar natten mellan torsd-fredag, som så klart bara gick över när morgonen kom. Dock satte det igång rejält igen på kvällen, från kl 20 och framåt. Var inne på förlossningen vid 21.30, hann ta CTG-kurvor i en kvart innan barnmorskan konstaterade att jag var helt öppen och det var dags att krysta. In till förlossningssal och några krystvärkar senare ploppade hon ut. Så enormt skönt.
    Jag hann ändå tänka både två och tre och tio gånger att det här med förlossning verkligen är som TORTYYYR och att jag AAALDRIG aldrig någonsin mer ska ha något fler barn. Tur att man glömmer fort

Vi stannade på BB (som för övrigt var jättefint och fräscht!) till lunchtid och åkte sen hem. Klara är än så länge snäll med sin lillasyster men rätt knepig mot oss föräldrar. Vi har bestämt oss för att curla så här i början och ger henne mycket uppmärksamhet och glass och film och allt vad hon ber om.

• malex75

Grattis till lilla tjejen Emmy. Så en ljus tjej denna gång, för lite vitaminkickar på Station kanske . Var din tjej också ljus Kajsa?

Håller med om att vi borde ta något fika framöver. Tråkigt att höra att din mormor gått bort Sara. Ja livet bjuder på mycket glädje och sorg. Det fina är att man alltid kan bära minnena med sig.

Förstår att det är fullt upp med 2 barn därhemma Kajsa, jag som tycker att det är nog mycket med bara en .

NÄ nu ska jag se lite TV och äta lite godis.

Vad ska lilltjejen heta Emmy? 

• Erkki

Åh vad roligt Emmy och stort grattis till Lillasyster!!! Tycker din förlossning lät väldigt human jag är sådan beställningsbara?

Sara: tråkigt med att mormor gått bort. Skönt att Selma är frisk igen!

Med min mage är det väldigt bra gått in i vecka 30 dvs inte så länge kvar nu. Typ 8 veckor till jullov och sen ngn vecka till! Hoppas dock på övertid, har kommit med i lärarlyftet så jag ska läsa 50% till våren (distanskurs matte) och första samlingen är 10 januari (sen är det två till under våren) så jag har vissa förhoppningar på att hinna gå på den. Gick ju över 14 dagar med Isak.

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)