Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)
Jösses, här händer det grejer!
Duktiga Selma som är blöjfri redan!! Grattis Malin till tillskruttan, nu längtar man inte så lite efter sin egen!!! Skönt att operationen är över, Liselott. Hoppas du mår bättre snart!!
Mina egna gallstenar har hålit sig lugna sen det där första intensiva anfallet då jag fick dem konstaterade, peppar peppar. Just hade vi avklarat en lång och utdragen inskolning på Måttet när Theodor blev tokförkyld med hög feber och hosta. Han hinner knappt tillfriskna innan vi får ett samtal från placeringsassistenten på kommunen - Theodor har fått plats här i byn från 6 april!!! Högre makter har efter klagomål bestämt att ytterligare 4 eller 5 barn ska få plats här i Ersmark.
Vi visste knappt om vi skulle skratta eller gråta. Givetvis blev vi glada över att få platsen vi önskat, men NU??? Efter mycket funderande och vägande av för- och nackdelar har vi beslutat oss för att hålla honom hemma under mars månad och försöka pussla med jobbtider för att slippa lämna honom på Måttet. Det känns inte rättvist mot honom att han ska hinna bli trygg med personal, barn och miljöer där för att sen slitas upp på nytt efter bara 5 veckor...
Hur hade ni gjort? Är det inte för jä-ligt att de som bestämmer i den här kommunen inte kunde ha klämt ur sig den här infon för en månad sen? Stackars barn! T lär ju inte vara den enda... Idag hörde jag av en kvinna i byn att hon fått hintar redan före jul om att en förändring skulle kunna komma under våren och att hon då inte hade rätt att tacka nej till platsen utan att få köa på nytt... det har alltså förekommit spekulationer och diskussioner långt tidigare!!!
Nä, slut på avreageran från mig. Over and out! Krya på er alla ni som är risiga!