• Erkki

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

Grattis Malin! Skönt att allt är avklarat då kan det bara bli bättre nu

Sara: Isak avskyr som sagt vantar men de med kortare skaft går av ngn anledning bättre bara man är noga med att få ut tummen så långt som möjligt, vet inte om jag skulle klara att få på han fingervantar fingrarna är ju så små

Hos oss har det mest varit sjukläger de senaste veckorna men då inte Isak utan jag jag har haft magsjuka två svängar (inte lite hyprokondrisk nu, i lördags blev en kompis magsjuk UNDER en fest som vi var på, igår kräktes ett barn bakom ryggen på mig i matsalen så det bara skvätte åt alla håll). Sen har jag haft en förkylning som VÄGRAR ge sig utan snarare bara blir värre så idag ska jag till läkaren på VC för att kolla upp varför min hosta inte blivit bättre.

Yiho el något?

• Erkki

Jag tror man behöver både fodrade och icke-fodrade stövlar. Isak fick ett par i julklapp av sin morbror från Stadium som fungerat fint nu i tövädret sen köpte vi ett par tretorn på IcaMaxi i höstas som jag hoppas passar fortfarande.

Magsjuka är vidrigt hoppas ni kryar på er snabbt!

Kajsa! Hur går det magen? Varit på UL ännu?

• Erkki

Glad påsk på er!

Idag har vi varit på Busplaneten med Isak kanske inte riktigt lika bra som Leos men på närmare håll för oss som bor i stöcksjö och så är det kul med omväxling! Men maten lämnar MASSOR att önska och ska man äta så undvik då lasagnen för den var nästan oätbar salladerna/ smörgåsarna var och såg ok ut för de som åt dem.

Känner igen det ni beskriver om humör på barnen - får man inte som man vill eller om ngt går en emot så är det väldigt, väldigt nära till hands att slänga sig raklång på golvet och gråta. Skötbordet hemma är nog det värsta stället som finns just nu och det krävs allt tålamod och list för att få byta blöja/kläder.

Här blir påsken väldigt lugn, blir hemma med familjen hela tiden tänkte försöka börja renovera kontoret uppe och så ska vi till mamma och äta påskmiddag imorgon sen har jag påsklov också förstås vilket inte är helt fel.

Så glad påsk på er alla!

Erica

• Erkki

Grattis Emmy!!!

Skoj med syskon för liten Klara. Hoppas du slipper illamåendet nu!

• Erkki

Jag ska troligast springa 5 km på Blodomloppet OM jag hinner hem från en kurs i Junsele jag ska på 18-20 maj. Var faktiskt ute och sprang (ha ha joggade kanske mera) ca 4 km ikväll farten var INTE imponerande om vi säger som så.

Måste säga att det känns lite skönt att höra att det inte bara är Isak som blir tvärarg om ngt går emot då finns det lite hopp om livet och att det kanske är "normalt" att bli helt tvärarg varje gång man inte får som man vill när man samtidigt är trött...

• Erkki

Nu har vi ÄNTLIGEN fått plats i Stöcksjö förskola. Så så skönt att inte behöva dra honom in till stan. Så i augusti ska vi också byta även om vi är jättenöjda med Pennan.

Om någon är intresserad så tänkte jag ha ett Blingo-klädparty torsdagen den 13 maj!

Kl 13.00 (det är Kristi Himmelfärdsdag) hemma hos mig.

Det är inget köptvång och jag lovar att bjuda på fika så här inför beachsäsongen

Det blir förhoppningsvis lite blandat med folk från mitt jobb, vänner och kanske någon av er?

www.blingo.com

Gillar färgerna på kläderna och ville gärna SE dem innan jag köper en hemsida säger som inte allt!

Om ni vill komma så säg till så jag kan planera fikat och skicka vägbeskrivning!

// Erica

PS: Barnen får gärna komma också så får de väl roa sig med varandra eller något sånt medan vi tittar på kläderna hundarna kan få bo i bilen om någon är hundrädd! DS

• Erkki

Lilla Mirakel kommer ha kvar sin web-butik och ha öppet i sin lokal på Västerslätt på torsdagar så de försvinner inte helt.

Kommer nog hoppa Lycksele, ska dit med ungarna på skolan om ngn vecka och sen hade jag och en kompis pratat om att fara dit med våra familjer i sommar så det blir lite mycket djurpark med ett tredje besök...

Ha det bra!

• Erkki

Det var supertrevligt - härligt väder också! Tror det var första gången på många många år som jag inte frusit som en hund efter loppet. Men formen... jisses ja den tiden på 5 km tänker jag INTE skryta med om vi säger som så men jag sprang i alla fall...

Japp giftermål snabbt och enkelt i rådhuset så nu heter vi alla Bengtsson (inte mitt favoritnamn men men) Svårt som tusan att komma ihåg vad man heter numera...

jag var in ett varv i förra veckan på Lilla Mirakel när det bara var 20% men 20% på svindyrt är inte så mycket direkt så jag tänkte gå in nästa vecka och kolla - finns det kvar något så gör det det och om inte så må det vara.

Kompisen köpte en babytalker i alla fall 20% på den blev en nätt summa pengar

Tack för grattis!

• Erkki
    Aman05 skrev 2010-05-25 18:11:21 följande:
    Har ni några bra tips? Vad har ni gett till de som redan fått barn tidigare och därmed "redan har allt"?
    Avgjutningsset  för händer och fötter är ju unikt till varje barn!

En bok från ex önskefoto där man kan skriva in barnets eget namn i sagan och andra familjemedlemmar.

Namnmössorna från Busmonster är superfina och blir ju den nya familjemedlemmens egna www.busmonster.se

Namntåg gav vi till en vän ska se om jag hittar var det är köpt - jättefint var det i alla fall.

Några förslag
  • Erkki

Emmy: nu har jag fått länk till sidan där vi beställde av hon som skickade iväg beställningen de tågen är jättefina! http://www.zillstar.se/ kolla på bokstavståg påminner om Briotågen.

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)