• Erkki

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

Emmy: jag är grymt sugen på en Phil & Ted som syskonvagn men jag gillar Urban Jungles vanliga vagn också men jag har nog inte sett deras syskonvagn tror jag? Hur ser den ut? det jag gillar med P&T är att den är så smidig vägrar ha pansarvagn skulle bli tokig inne i stan då. Ska ju ut med hundarna och har ju ca 1,5 km till förskolan så en syskonvagn blir nödvändig tror jag skulle bli tokig om jag ska gå i Isaks takt och vilja hela tiden och ståplatta när det oplogat känns inte lockande.

Kör vi knytis på söndag? Var och en kan ta med egen dryck och så något att bjuda på tyckte det var trevligt sist!

Jag kan ta med morötter, gurka och paprika stavar och något att dippa i?

Tack för grattis till Isak och grattis i Efterskott till Isabella och Klara som jag inte tror jag har grattat! Noel kvar då men det är inte förrän i slutet på augusti va?

• Erkki

Stort stort grattis Cajsa! Var in och kikade i din blogg och åh vad fin hon är

Få igång ammning är aldrig kul kommer fortfarande ihåg såren jag fick på ena bröstet...

Är ganska precis halvvägs nu till en egen liten känns vääääääldigt långt borta än måste jag erkänna.

• Erkki

ÅH vad roligt Annelie stort stort grattis och nyfiken som jag är undrar jag förstås NÄR blir Noel storebror.

Emmy: I know the feeling av att bara vilja bli av med magen var ju jättestor förra gången. ÄN så länge mår jag toppen och jag känner mig väldigt rörlig men det lär ju gå åt det andra hållet misstänker jag.

Coops overall vann i alla fall vintertestet både 2008 och 2009 så vi ska kika på en sån då det är en prisvärd overall med samma testresultat som Reima. Skor blir nog det som passar fötterna... Isak har så breda fötter att allt inte passar utan man får som ta det som går. Vintern närmar sig verkligen fort nu tagit mössa och vantar till förskolan. Suck.

• Erkki

Lina: Åh vad kul och så många bebisar det börjar bli nu samma datum ha ha ni kanske kan campera ihop på BB då?  Jag har ju just lämnat hemlighetsmakeriet och är nu helt officiell på alla plan ganska skönt måste jag säga att inte behöva fundera på vad som råkar lämna ens mun samt att det är ganska uppenbart att jag är gravid (tycker jag själv då...).

Håller även jag med om att den storlek isak har alltid är slut... det är nog som sagt många i samma åldersgrupp med den klädsmak jag har... finns ju alltid i andra storlekar?

• Erkki

Jag jobbar nästa helg med hundutställning men om ni är sugna på att komma ut till mig i stöcksjö (jag insåg ju på Gammlia lite pinsamt att jag aldrig bjudit hem er) så är ni hjärtligt välkomna! Hundarna kan jag sätta undan så de behöver man inte vara orolig för de är jättesnälla men väldigt glada i barn.

Förslag lördag 11 september i Stöcksjö:

tid 14.00 (så har alla som sover sovit klart?)

Erica&Isak förstås

• Erkki

jag ska jobba till jullovet typ den 22 december har bf 5 januari så det blir någon vecka ledig där på slutet med jul/nyår när jag väntade Isak blev det ju sommarlov och den väntan vara bara olidlig så nu kortar vi ner den allt vad vi kan så kanske slutet går lite fortare denna gång? Samt att man sparar ju föräldradagar jag har ju inget jobb där Havandeskapspenning är aktuellt.

En riktig liten babyboom fast många har nog kanske ungefär 2 år mellan  barnen? Har inte riktigt koll måste jag erkänna!

Liiiite avundsjuk på dig Emmy som bara har 8 veckor kvar nu vill ju också ha bebis!

Nåja vi har i alla fall bokat en weekend i London i början på oktober så jag får börja med att längta dit!

• Erkki

Grattis till Noel i efterskott!

Hur blir det på lördag? Någon som dyker upp? Behöver lite planering av veckan vad baka till exempel OM jag ska baka för kommer ingen bakar jag inte då "måste" jag äta allt själv och det behöver jag verkligen inte!

• Erkki

Lina: de skickar ut kallelsen mkt tidigare nu för första besöket för att man inte ska behöva gå dit första gången och böka runt och hitta något som gör ont det ska bli en positiv upplevelse och är mera ett studiebesök som jag förstått det. Trodde kallelsen skulle komma vid 1,5 år men det verkar snarare vara efter 2 år då

Emmy: det där med tandborstning verkar gå upp och ner vi hade en nerperiod för några veckor sen och idag tänkte jag "fuska" och stoppa i säng direkt efter välling till följd att Isak blev tvärilsk och gick på toa för att börja borsta. (behöver jag säga att jag var trött?). Så jag tror på att inte vålda utan försöka leka sig fram då Isak var riktigt tjurig då och nu hur lätt som helst.

Alla: ingen träff på lördag verkar vara få som kunde så jag planerar in lite annat nu!

Ha en bra helg!

• Erkki

Åh vad roligt Emmy och stort grattis till Lillasyster!!! Tycker din förlossning lät väldigt human jag är sådan beställningsbara?

Sara: tråkigt med att mormor gått bort. Skönt att Selma är frisk igen!

Med min mage är det väldigt bra gått in i vecka 30 dvs inte så länge kvar nu. Typ 8 veckor till jullov och sen ngn vecka till! Hoppas dock på övertid, har kommit med i lärarlyftet så jag ska läsa 50% till våren (distanskurs matte) och första samlingen är 10 januari (sen är det två till under våren) så jag har vissa förhoppningar på att hinna gå på den. Gick ju över 14 dagar med Isak.

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)