• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • calcaneus
    FruNaftra skrev 2010-09-21 20:31:42 följande:
    Men blödningen du fick var inte mens alltså? Nu förstår jag inte riktigt....
    De kallade den "avstötningsblödning". Den var kortare än en vanlig mens för mig, men så kom den ju tidigare också... Och som sagt, sedan tog det en månad till nästa normala mens.

• calcaneus

Snällt av er att hålla tummarna, men det är kört (tror jag, inget tyder på motsatsen utom det lilla lilla hoppet). Jag intalar mig att det är nästa som gäller istället.

• mulan
    calcaneus skrev 2010-09-21 21:09:14 följande:
    Snällt av er att hålla tummarna, men det är kört (tror jag, inget tyder på motsatsen utom det lilla lilla hoppet). Jag intalar mig att det är nästa som gäller istället.
    Hoppet är det sista som överger oss så du vet att jag håller tummarna för dig i morgon!!!!!
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • Fylgja
    cotton skrev 2010-09-21 19:20:09 följande:
    Glader igenom i mina inlägg.

Jag hoppas också att vi får en möjlighet att snart utöka vår familj med ytterligare en familjemedlem. Vi har en mens att vänta in och sedan ska vi börja med FET och det är ett stort steg. Kanske för stort, men som sagt, någon gång måste man ta alla jobbiga steg, och då kan vi gå igenom allt det nu.

Kramar om er allihop och jag både hoppas och tror vi får massor av plus i tråden. Och då hoppas jag att vi ses på fika-trådar med våra sommar och höstbebisar längre fram.
    Jag tror inte det behöver vara ett för stort steg att sätta igång med ett FET. Däremot kan du kanske komma att reagera, bli oväntat ledsen arg osv. Sorgen har ju olika faser och det kan svänga plötsligt. Men förmodligen är du medveten om det eftersom du verkar vara en klok kvinna Glad  Var rädd om dig hursomhelst, och ta en dag i taget.

Calcaneus och Skrippo - håller tummarna för er imorgon! Vem vet Calcaneus, mirakel kan ju ske.

Jag testar bara ÄL på morgonen. Jag är inte så rädd för att missa att ägglossning skett, däremot att äggen slutar utvecklas - det är det som hänt två gånger tidigare, det har sett ok ut vid VUL men sedan har det plötsligt avstannat ochh ägglossningen har uteblivit. När det sker är det inget att göra åt den månaden. Så jag försöker hålla i mig och inte ringa i onödan, men längre än torsdag vill jag inte vänta. Ringer jag fredag morgon lär de ha svårt att trycka in en koll i schemat.

Går det inte den här gången får jag väl se om de låter mig pröva stimulerat FET igen. Knapra Progynon alltså. Vi hade det uppe till samtal i samband med att jag fick reda på att Pergotime var slut, men Torbjörn var inte så pigg på att sätta mig på det igen, eller på att köra minivarianten av IVF (spruta ett tag). Vi får se..
  • cotton

Calcaneus, jag håller tummarna till dess du vet helt säkert. Men du har en stark inställning och du har rätt, blir det inte denna gång, kan du mycket väl få ditt plus nästa gång. Det är ju så vi måste tänka, och att inte sluta kämpa och hoppas så länge ork finns kvar.

Kryddan71, tänk att det ska vara så otroligt komplicerat med ägglossning ändå. Väldigt mycket att tänka på och hålla reda på. Men ring på torsdag om det känns bäst. Och skulle det bli så att din ÄL uteblir denna gång, tycker jag gott att Torbjörn kan kika på alternativ för dig. Denna väntan vi tvingas igenom är otroligt påfrestande och inte ens en så klok IVF-läkare som Torbjörn kan nog förstå det alla gånger...

• Lilla fröet

hej på er alla..ska till carlanderska den 4 okt, första besöket, har ju följt er ett tag nu, men jag nåste bara fråga..vad är det där ni skriver om FET? Man kan ju tror att man ska kunna allt vid detta laget..men icke! Känns ju så fånigt, men jag e så nyfiken. Är det d som e det vanligaste man gör? Jag har köpt en sån där fertilitetsmonitor sen ca 1 år o jag har påvisad äl varje mån..fick utslag i morse, så då e det alltså lägga att mysa ikväll då? Eller brukar ni köra på i flera dagar efteråt oxå? 

Mamma till världens finaste tjej (vill du kolla hos mig så säg till
  • FruNaftra

Calcaneus, näää vad surt då. Jag trodde man kunde göra FET vid nästkommande ÄL, alltså den som kommer efter nästkommande blödning. Då blir det några veckors extra väntande. Vad dumt. Man tycker man borde vänja sig vid väntandet....

Hur mår du idag? Jag håller tummarna för dig idag!!

Kryddan, har du frysisar kvar att köra med eller hur var det?

Lilla fröet, har ni gjort utredning än?
    FET= Frozen embryo transfer. Återföring av embryo (blastocyst som blivit nedfruset efter IVF) i stimulerad eller ickestimulerad cykel .
    ET= Embryo transfer. Sk "färskförsök" där det återförs ett embryo/blastocyst direkt efter en IVF

• Lilla fröet
    FruNaftra skrev 2010-09-22 08:28:56 följande:
    Calcaneus, näää vad surt då. Jag trodde man kunde göra FET vid nästkommande ÄL, alltså den som kommer efter nästkommande blödning. Då blir det några veckors extra väntande. Vad dumt. Man tycker man borde vänja sig vid väntandet....

Hur mår du idag? Jag håller tummarna för dig idag!!

Kryddan, har du frysisar kvar att köra med eller hur var det?

Lilla fröet, har ni gjort utredning än?
    FET= Frozen embryo transfer. Återföring av embryo (blastocyst som blivit nedfruset efter IVF) i stimulerad eller ickestimulerad cykel .
    ET= Embryo transfer. Sk "färskförsök" där det återförs ett embryo/blastocyst direkt efter en IVF
    vi är utredda för många år sen inom landstinget, op 05 för sammanväxningar o polyper i livmodern o lite microendo.. har spolat äggledarna, gjorde en liknande op nu o det fanns få polyper men nu e det borta iaf, gjort en mf-utredning som inte visade några fel, har idag en dotter på snart 4 år så vi kände att det va dags att söka hjälp privat nu. Men man förstår ju inte allt..
  • FruNaftra
    Lilla fröet skrev 2010-09-22 08:51:15 följande:
    vi är utredda för många år sen inom landstinget, op 05 för sammanväxningar o polyper i livmodern o lite microendo.. har spolat äggledarna, gjorde en liknande op nu o det fanns få polyper men nu e det borta iaf, gjort en mf-utredning som inte visade några fel, har idag en dotter på snart 4 år så vi kände att det va dags att söka hjälp privat nu. Men man förstår ju inte allt..
    Oroa dig inte. Du kommer snart bli lika klok och upplyst som vi andra här inne   
    Ärligt talat så är det dumt att ge dig amatörråd här inne utan det är bättre att du får prata med läkaren om vilken metod som är bäst för er. Det ser så olika ut för oss alla.
  • Lilla fröet
    FruNaftra skrev 2010-09-22 09:13:38 följande:
    Oroa dig inte. Du kommer snart bli lika klok och upplyst som vi andra här inne   
    Ärligt talat så är det dumt att ge dig amatörråd här inne utan det är bättre att du får prata med läkaren om vilken metod som är bäst för er. Det ser så olika ut för oss alla.
    ja, det e klart! det jag nästan e  mest "rädd" för är attd et inte ska finnas nån metod så att ta till...
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19