• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Skrippo
    majsanna skrev 2010-09-19 21:25:16 följande:
    Hej allihopa!
    Hoppar in här för att ställa en fråga till er erfarna.
    Jag har nu genomfört den två gratisförsök som vi har i vårt landsting (Rmc) med minus som resultat båda gångerna. Därför tittar vi nu runt på de privata klinikerna och då bland annat på Carlanderska.
    Hur är er allmänna uppfattning av Carlanderska?? Är de positiva till att använda blodförtunnade mediciner såsom Trombyl och Innohep? Jag har använt det på Rmc på grund av att jag har en blodkoaguleringsstörning som gör mitt blod trögflytande och därmed har äggen svårare att fästa. Antar att jag måste använda det även i fortsättningen för att har någon chans att lyckas.

Vore kul om ni kunde berätta.
    Jag tycker att de är väldigt lyhörda på vilken behandling man fått innan och vad man själv har för förslag och önskemål. Jag är supernöjd med deras bemötande och behandlingar.

Lycka till!
  • cotton

FruNaftra, håller alla tummar och tår för er och jag hoppas du orkar uppdatera här inom kort. Även om det är en pärs att plocka så många ägg, kommer ni att ha en av de mest välfyllda kylarna på CA och det tror jag kommer innebära en stor trygghet för er.

Vi har två ägg i frysen, lite för få för att man ska våga känna sig helt trygg. Men jag pratade med Torbjörn i morse och vi ska köra igång ostimulerat FET så snart jag har fått nästa mens. Nu har jag avslag efter förlossningen och de brukar rekommendera att man väntar ut det. Nu håller jag alla tummar och tår att min "riktiga" mens kommer igång ordentligt och det ganska snart.

• FruNaftra

Hej alla, nu är jag hemma igen.
    ÄP gick OK.
    Tyvärr var det inte så många ägg i äggblåsorna. 23 äggblåsor var mogna och kunde tömmas. 10 ägg blev det totalt. Mycket sämre resulat än sist. Makens prov var som sist så det är oförändrat. Nu gäller det bara att vänta tills på lördag när vi får reda på om något klarar sig hela resan till frysen.

• sydney

Cotton: hoppas din mens kommer igång efter förlossningen! Skönt att ni kan komma igång så fort och att ni orkar. Vi har 3 ägg i frysen, som är 2 dagarsodlade, känner inte alls mig trygg med det. Men hoppas... Nu är det vår tur att lyckas!

FruNaftra: kan förstå att du känner dig lite besviken men om det är 10 ägg med toppkvalitet så är det ju kanon! Bättre med färre ägg med bra kvalitet än många som inte är så bra. Håller tummarna att det blir flera fina till frysen!

• FruNaftra
    sydney skrev 2010-09-20 12:52:34 följande:
    Cotton: hoppas din mens kommer igång efter förlossningen! Skönt att ni kan komma igång så fort och att ni orkar. Vi har 3 ägg i frysen, som är 2 dagarsodlade, känner inte alls mig trygg med det. Men hoppas... Nu är det vår tur att lyckas!

FruNaftra: kan förstå att du känner dig lite besviken men om det är 10 ägg med toppkvalitet så är det ju kanon! Bättre med färre ägg med bra kvalitet än många som inte är så bra. Håller tummarna att det blir flera fina till frysen!
    Glömde nämna att vissa ägg fortfarande var omogna men Torbjörn hoppades på att de skulle hinna mogna under dagen innan befruktningstillfället. Vi har ganska dålig befruktnings- och nedfrysningsstatistik så därför känns det lite surt just nu men loppet är inte kört än!

KRAM
  • cotton

FruNaftra, 10 ägg är ändå ett bra resultat. Det var vad vi hade, och då fick vi tre fina blastocyster av dem! (varav två är i frysen nu och en blev vår fina son). Visst är det stor skillnad mot 40 ägg, men det kanske är bättre att få lite färre men av god kvalitet än tvärtom? I och med att det inte blev 40 ägg, kan man göra ET den här cykeln eller måste ni vänta in FET?

Sydney, 3 ägg är inget dåligt resultat. Men jag förstår dig som känner dig osäker. Torbjörn berättade för oss idag att det är 80% chans att blastocysten klarar upptiningen och då vi har två, har vi väldigt goda chanser. Vet inte hur oddsen är med 2 dagarsodlade, men kan inte tänka mig att det är sämre odds. Och då innebär det att ni har goda möjligheter (mycket bättre än våra) att något ägg klarar upptiningen. Tyvärr är det så, man måste prata chanser och odds i dessa lägen, men kryddar man på med mängder av hopp, känns det mycket bättre.

• FruNaftra
    cotton skrev 2010-09-20 13:01:14 följande:
    FruNaftra, 10 ägg är ändå ett bra resultat. Det var vad vi hade, och då fick vi tre fina blastocyster av dem! (varav två är i frysen nu och en blev vår fina son). Visst är det stor skillnad mot 40 ägg, men det kanske är bättre att få lite färre men av god kvalitet än tvärtom? I och med att det inte blev 40 ägg, kan man göra ET den här cykeln eller måste ni vänta in FET?
    Jo, nu får vi se om alla hinner mogna för alla 10 var tyvärr inte mogna än sa Torbjörn.
    Det får bli FET i nästa cykel om allt går vägen.
    Tick tack tick tack
  • sydney
    cotton skrev 2010-09-20 13:01:14 följande:

Sydney, 3 ägg är inget dåligt resultat. Men jag förstår dig som känner dig osäker. Torbjörn berättade för oss idag att det är 80% chans att blastocysten klarar upptiningen och då vi har två, har vi väldigt goda chanser. Vet inte hur oddsen är med 2 dagarsodlade, men kan inte tänka mig att det är sämre odds. Och då innebär det att ni har goda möjligheter (mycket bättre än våra) att något ägg klarar upptiningen. Tyvärr är det så, man måste prata chanser och odds i dessa lägen, men kryddar man på med mängder av hopp, känns det mycket bättre.
    Cotton: vi får vara hoppfulla att nu ska vi lyckas! Vill lyckas med FET så det inte behöver bli en ny IVF behandling.
    Hur mår du nu, är du sjukskriven ett tag eller hur funkar det?
    Kram på dig.
  • Skrippo

Cotton: Hoppas mensen kommer snart! Det är säkert toppen blastocyster i frysen då ni redan blivit gravida av en av dem. Kram

FruNaftra: Jag tycker det var ett toppen resultat ändå. Nu håller vi tummarna för så många som möjligt till frysen. Va nu rädd om dig själv. KRAM

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19