• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • FruNaftra

Tack alla! {#emotions_dlg.flower}

Jag fattar inte hur det kunde bli så och sa till Göran att jag är förvånad över att det är en sån stor skillnad jämfört med sist. Han sa att det egentligen inte var så konstigt. Jag är tydligen lättstimulerad. Och jag håller med dig Mirakelbarn - helre för många än för få! Känns fånigt att gnälla över något sånt...åter igen är det monsterPMS-varning på hela mig. Jag har småmobbat maken hela dagen och han bara tar det med hänsyn till mitt labila tillstånd. Han tror väl att jag kommer börja kasta saker på honom som sist när han PMS,ade tillbaka på mig   Som ni säger så känns det tråkigt att behöva vänta en hel månad när man ställt in sig på att få börja ruva NU. Gah...det är ju inte roligt att behöva springa till kliniken hela tiden.

Mom70. Jag vet inte varför det blev sån skillnad. Jag nedreglerades ju inte ens denna gång. Körde korta metoden. Ändå blev det över dubelt så många ägg. Sen har tillväxten sjunkit ordentligt eftersom jag har behövt spruta 2 dagar längre än sist.  Sen får vi se om de hinner bli mogna till ÄP dagen också...den som lever får se. Hoppas vi lyckas få många till frysen så man slipper göra detta igen. 4 fotbollslag...MINST

Får bita ihop och köra på. Känner inte av svullnaden direkt eftersom ryggen krånglar då. Lite tur i oturen antar jag  

BLAAAAAAAAAHHHH!!!!   Så var det sagt. Gillar det ordet....Blah.

34,an. Vad härligt att mensen är igång! Jag vet tyvärr inte hur det är med Ovitrellen.

Cotton, det enda jag har hört är att vagitorier efter FET inte ska öka chanserna för mig personligen eftersom jag själv inte har fertilitetsproblem. Men tja....det är ju så olika.

HjärtaKram till er Hjärta

• akita06
    Cotton: Finner inga ord....du är en stark tjej! Hoppas det kan kännas bättre när ni får ett syskon till Cornelius.
    2010-året då allting händer!
  • calcaneus

Fru Naftra: Vet hur det är som sagt. Fast jag hade ju "bara" 24 blåsor som skördades. Och jag hade inte ont varken före eller efter ÄP. Jag tror att Suprecur är värsta dunderkuren. Anledningen till att vi inte kommit igång med FET förrän nu är för att vi lyckades pricka semestern med de två förra ÄL.

• didda

Jag hade 25 äggblåsor på mitt 2:a ivf och jag hade inte heller ont varken före eller efter. Nu är ju 40 mer än 25 men det är ju inte säkert man behöver få mer ont för att det är fler blåsor som punkteras. Hoppas det går bra!

• mulan

Jag blev lätt överstimmulerad på 15 äggblåsor och hade ont ett tag. Som kraftig mensvärk. Svullnade upp endel

.?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • akita06

Har sprayat en vecka nu 2*3 med suprecur men känner ingenting ännu...tror jag. ...men det kanske kommer nu i nästa vecka. Känner mig väldigt svullen dock!!
    Har en liten fundering..har ni andra fått datum för vul och blodprov i samband med spraystart/samtal?? Det har inte jag, jag skulle höra av mej när jag får min blödning  och sen ska jag ev börja spruta 29/9 därför att ä.p. görs på onsdagar på CA medans E.T görs på fredagar...alltså ska jag spruta i 2 veckor no matter what....ingen flexibilitet där inte.Så brukar det väl inte vara eller är det för att jag går på distans??

• mulan
    akita06 skrev 2010-09-18 14:52:33 följande:
    Har sprayat en vecka nu 2*3 med suprecur men känner ingenting ännu...tror jag. ...men det kanske kommer nu i nästa vecka. Känner mig väldigt svullen dock!!
    Har en liten fundering..har ni andra fått datum för vul och blodprov i samband med spraystart/samtal?? Det har inte jag, jag skulle höra av mej när jag får min blödning  och sen ska jag ev börja spruta 29/9 därför att ä.p. görs på onsdagar på CA medans E.T görs på fredagar...alltså ska jag spruta i 2 veckor no matter what....ingen flexibilitet där inte.Så brukar det väl inte vara eller är det för att jag går på distans??
    Jag gjorde oxå distansbehandling, men kommer inte ihåg hur det var med bokningen av VUL mm men kan tänka mig att jag ringde och fick tid när min blödning kom.
    ÄP görs mer än onsdagar osv så det är nog ett missförstånd, men det kan ju ha med din distansläkare att göra. Han/hon har kanske inte öppet på helgerna och för att VUL  ska stämma med deras arbetstider kanske ÄP på onsdagar är lämpligast. Däremot försöker man ju i första hand lägga alla ÄP/ET/FET på vardagarna om det går men de är väldigt flexibla på CA  med tiderna om det passar bättre med ett ET en lördag tex
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • akita06

Ok tack för info..då borde det ju inte spela nån roll eftersom ÄP o ET görs av CA och inte av min läkare...jag lär väl få reda på det när tiden är mogen.

• danei
    cotton skrev 2010-09-17 16:29:36 följande:
    Hej alla och tack för alla vackra ord! Jag känner mig inte stark men är så för min sons skull.

Och alla här är STARKA och underbara kvinnor som orkar kämpa så. Den väg livet ibland väljer åt en är riktigt jädra tuff...
    Beklagar det som hänt er! Vad himla orättvist livet kan vara! Kram
  • danei
    FruNaftra skrev 2010-09-17 20:54:26 följande:
    Tack alla! {#emotions_dlg.flower}

Jag fattar inte hur det kunde bli så och sa till Göran att jag är förvånad över att det är en sån stor skillnad jämfört med sist. Han sa att det egentligen inte var så konstigt. Jag är tydligen lättstimulerad. Och jag håller med dig Mirakelbarn - helre för många än för få! Känns fånigt att gnälla över något sånt...åter igen är det monsterPMS-varning på hela mig. Jag har småmobbat maken hela dagen och han bara tar det med hänsyn till mitt labila tillstånd. Han tror väl att jag kommer börja kasta saker på honom som sist när han PMS,ade tillbaka på mig   Som ni säger så känns det tråkigt att behöva vänta en hel månad när man ställt in sig på att få börja ruva NU. Gah...det är ju inte roligt att behöva springa till kliniken hela tiden.

Mom70. Jag vet inte varför det blev sån skillnad. Jag nedreglerades ju inte ens denna gång. Körde korta metoden. Ändå blev det över dubelt så många ägg. Sen har tillväxten sjunkit ordentligt eftersom jag har behövt spruta 2 dagar längre än sist.  Sen får vi se om de hinner bli mogna till ÄP dagen också...den som lever får se. Hoppas vi lyckas få många till frysen så man slipper göra detta igen. 4 fotbollslag...MINST

Får bita ihop och köra på. Känner inte av svullnaden direkt eftersom ryggen krånglar då. Lite tur i oturen antar jag  

BLAAAAAAAAAHHHH!!!!   Så var det sagt. Gillar det ordet....Blah.

34,an. Vad härligt att mensen är igång! Jag vet tyvärr inte hur det är med Ovitrellen.

Cotton, det enda jag har hört är att vagitorier efter FET inte ska öka chanserna för mig personligen eftersom jag själv inte har fertilitetsproblem. Men tja....det är ju så olika.

HjärtaKram till er Hjärta
    Oj vad många blåsor! Blir nog väldigt många fina i frysen för er :) Får du köra ostimulerat FET nästa månad?
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19