• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Resande
    Fru Naftra för att jag redan gjort tre ostimulearde FET som inte fungerat av någon anledning. Tänkte att det kanske var lite hormoner som fattades. Fast idag var jag på Fertilitetscentrum i Sockholm och fick reda på att jag kanske har ett myom som trycker på livmodern. Det kan vara pga det som våra syskonförsök inte fungerat. Man önskar ju de (har gjort 5 vul på FC inför FET) kollat det lite bättre innan man lagt ner så mycket pengar, tid och slösat 4 fina embryon...
  • Skrippo
    danei skrev 2010-09-16 15:02:52 följande:
    Jag är på RD3, såg i tidagare inlägg att du gjorde FET 2 dar innan mig men du har TD den 22? Jag har TD 27. Har du gjort stimulerat FET?

Är också jättetrött på att vänta, mår illa av väntandet och sover dåligt på nätterna. Värken i magen går inte över och jag undrar om det inte är för att man är så nervös av att vänta helatiden man vill ju bara testa så man vet ifall man ska behöva göra om allt igen om nån månad...

Har köpt folsyra nu med och hoppas att det inte var försent att börja med det. Fattar inte varför jag inte har tänkt på det den här gången och det stod ingen stanns i mina papper om det den här gången så jag glömde av det totalt...jaja jag hoppas på det bästa är ju inte säkert att det påverkar nåt i det här stadiet.
    Mitt FET är inte stimulerat. Dock var det en 6 dagars blastocyst de satte in.
    De satte bara 11 ruvardagar för jag har BIM idag eller igår. Och efetrsom jag inte tar några vaggisar eller gel så kommer jag att veta tidigare ändå.

Kram
  • FruNaftra
    Resande skrev 2010-09-16 16:50:58 följande:
    Fru Naftra för att jag redan gjort tre ostimulearde FET som inte fungerat av någon anledning. Tänkte att det kanske var lite hormoner som fattades. Fast idag var jag på Fertilitetscentrum i Sockholm och fick reda på att jag kanske har ett myom som trycker på livmodern. Det kan vara pga det som våra syskonförsök inte fungerat. Man önskar ju de (har gjort 5 vul på FC inför FET) kollat det lite bättre innan man lagt ner så mycket pengar, tid och slösat 4 fina embryon...
    Nääää men gud vad jobbigt!
    Jag tyckte ändå att CA var ganska noga med att kontrollera att allt stod rätt till efter mitt missfall. Göran tittade tex så att gulekroppen såg ut som den skulle i samband med ägglossningen vid nästkommande FET. Man litar ju på läkarna och orkar inte ifrågasätta allt. De borde ju förstå att det kanske vore på sin plats att utreda vidare när försök på försök misslyckas. Fy....samtidigt är det lätt att vara efterklok. Synd ändå..det är ju vi själva som får betala notan.

Men nu är ni iallafall ett steg närmare svaret. Myom...vad är det? Är detta lättåtgärdat?
    Kram!
  • Resande
    FruNaftra skrev 2010-09-16 16:54:46 följande:
    Nääää men gud vad jobbigt!
    Jag tyckte ändå att CA var ganska noga med att kontrollera att allt stod rätt till efter mitt missfall. Göran tittade tex så att gulekroppen såg ut som den skulle i samband med ägglossningen vid nästkommande FET. Man litar ju på läkarna och orkar inte ifrågasätta allt. De borde ju förstå att det kanske vore på sin plats att utreda vidare när försök på försök misslyckas. Fy....samtidigt är det lätt att vara efterklok. Synd ändå..det är ju vi själva som får betala notan.

Men nu är ni iallafall ett steg närmare svaret. Myom...vad är det? Är detta lättåtgärdat?
    Kram!
    Hade jag gjort allt i Göteborg så hade det säkert kollats upp bättre, men jag reste ju bara dit för själva införandet. Önskar vi bodde närmare så jag kunde gå där helt och håller för nästa försök. Vi vill göra helt nytt IVF nämligen. Myom är godartade tumörer som kan uppstå i livmoderns muskelvävnad. Om det trycker på livmodern så kan det förhindra graviditet. Är man gravid och det ligger ivägen så kan man behöva föda med kejsarsnitt. Om de är små och ligger utanför livmodern så behöver man inte alltid göra något men ligger de och stör så bör man operera bort dem. Beror på hur stora, många, placering osv. Kram!

Skrippo det är ju väldigt lovande att du inte fått mens än. Jag håller tummar och tår att det tagit sig vilket jag absolut tror! Det är ju 50% chans och så länge mensen håller sig borta.  
  • mulan

Jag opererade ju bort 2 av mina 3 myom i december. Har ju haft dom ett tag och CA visste om det, liksom min gyn som upptäckte dom. Men då gjorde de alla bedömningen att de inte  berodde på mina myom att vi inte lyckades. Efter OP väntade jag ju till april innan jag gjorde FET för att det skulle läka ordentligt. Och då lyckades försöket och jag har nu en MINI som sparkar för fullt där inne . Men om min graviditet berodde på operationen eller om den hade kommit ändå vet man ju inte. Det var bara 1 av myomen som ev kunde vara i vägen.

.?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • Resande

Mulan- tyckte väl jag kände igen problemet. Tack för att du delar med dig och påminner mig. Det finns hopp om livet med andra ord.

• Finns ingen ledig signatur

Cotton, det finns inga ord , det är så orättvist!!  styrkekramar

• Vädur 78
    Cotton: Beklagar det som hänt er! Tänker på dig! Vilket fint namn han fick eran son. DU verkar otroligt stark tycker jag! Massa kramar till digHjärta
    Milo min underbara skatt
  • mulan
    Resande skrev 2010-09-16 18:14:01 följande:
    Mulan- tyckte väl jag kände igen problemet. Tack för att du delar med dig och påminner mig. Det finns hopp om livet med andra ord.
    Japp det finns hopp . Hoppet är det sista som överger oss. Kram
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • Längtans Stina

Cotton: tänker på er i er sorg och blir ändå hoppfull över att du orkar skriva så fint om er jobbiga upplevelse. Du verkar så stark! Lycka till framöver med nästa försök.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19