• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Skrippo
    didda skrev 2010-09-15 23:13:10 följande:
    Tack för välkomnandet Vad roligt att se flera "gamla" trådkompisar från andra trådar här! Och några är gravida dessutom! Stort grattis! Håller tummarna för er som är mitt uppe i allt och skickar kramar till er osm har det motigt!

Själv har jag fått lite huvudbry just i dagarna här....vi bestämde oss för att satsa en sista gång för att lyckas på egen hand (trots att vår distansläkare faktiskt "förbjöd" oss att bli gravida i denna cykel pga att jag kommer börja spraya) och jag har ALLTID äl dag 16 viket skulle ha varit igår tisdag. Har provat SÅ många gånger med äl-sticka och får alltid utslag dag 16 men nu har jag alltså inte fått någon stegring ännu....började testa dag 13 så jag kan ju knappast ha missat det heller...nå, jag ska testa imorgon också (dag 18) sen skiter jag väl i det...konstigt tycker jag det är för jag har aldrig varit med om att det har hänt förut att äl har hoppat över (och jag har som sagt provat väldigt många gånger)
    Just denna månaden när jag skulle göra FET då var min ÄL 2 dagar sen. Det har aldrig hänt innan.....
  • Vädur 78
    didda skrev 2010-09-15 23:13:10 följande:
    Tack för välkomnandet Vad roligt att se flera "gamla" trådkompisar från andra trådar här! Och några är gravida dessutom! Stort grattis! Håller tummarna för er som är mitt uppe i allt och skickar kramar till er osm har det motigt!

Själv har jag fått lite huvudbry just i dagarna här....vi bestämde oss för att satsa en sista gång för att lyckas på egen hand (trots att vår distansläkare faktiskt "förbjöd" oss att bli gravida i denna cykel pga att jag kommer börja spraya) och jag har ALLTID äl dag 16 viket skulle ha varit igår tisdag. Har provat SÅ många gånger med äl-sticka och får alltid utslag dag 16 men nu har jag alltså inte fått någon stegring ännu....började testa dag 13 så jag kan ju knappast ha missat det heller...nå, jag ska testa imorgon också (dag 18) sen skiter jag väl i det...konstigt tycker jag det är för jag har aldrig varit med om att det har hänt förut att äl har hoppat över (och jag har som sagt provat väldigt många gånger)
    Tror jag glömde säga välkommen hit Har oxå gått på RMC, men det gick inget vidare..
    Milo min underbara skatt
  • Släggan

Calcaneus: lider med dej och hoppas du snabbt kan börja tänka framåt mot nästa toppägg som väntar på att bli tinat;)

MoM70 - puss på dej och välkommen hit! Vad skumt med din ägglossning......hmm......

Lalie: Jag vet inte vad jag ska tro eller lita på. Har ju känslan av att CA har den absolut bästa informationen vad gäller korta respektive långa metoden. Kan vara så att det är en vild chansning att testa långa metoden samt att byta hormon från Puregon till Menopur...kanske med min ålder 37år och med mina få stackars ägg så blir det förhoppningsvis ett bättre resultat ???? who knows......Jag har ju kört korta metoden 3 ggr så det kanske kan va värt att testa den långa. Jag är lite orolig för hur jag ska må av sprayerna.

• didda

Idag har jag ägglossning! På dag 18! Märkligt, men nu vet vi vad vi har att göra ikväll iaf

Skrippo: och nu blev det samma för mig! Konstigt!

Vädur 78. tack Nu är jag sjukt ouppdaterad (och lite morgontrött) men var befinner du dig i "soppan"?  På gång med behandling eller hur ser det ut?

Släggan: Tack finaste vännen! Ja, ägglossningen var skum...man kan ju undra varför det blev så....men det får man väl inget svar på misstänker jag Du ska se att du kommer må bra av sprayen! Är det synarela eller suprecur du ska ta? Jag ska ta synarela och den har jag inte tagit förut eftersom jag tog suprecur förra gången. Då mådde jag ju skitdåligt av sprayen men jag tror och hoppas att jag kommer må bättre den här gången. KRAM

• mulan

mom70 Grattis till ÄL . Bättre sent än aldrig . Men visst är det typiskt att det ska krångla när man väntar på start.
    Lycka till nu!!

.?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • Skrippo

Hej på er

Ingen blödning ännu. Men eftersom ÄL var sen akn ju mensen va det med plus att jag har BIM igår eller idag.
    Känns verkligen som om den är på väg, men det kan ju va för att man är livrädd för just det....
    Synar trosorna hela tiden känns det som
    Är så less på detta

Nu ska jag ha "Stor & Liten" här på jobbet med... Får ofta frågan om vi inte funderar på syskon... Orkar inte det just nu....

• mulan
    Skrippo skrev 2010-09-16 09:00:31 följande:
    Hej på er

Ingen blödning ännu. Men eftersom ÄL var sen akn ju mensen va det med plus att jag har BIM igår eller idag.
    Känns verkligen som om den är på väg, men det kan ju va för att man är livrädd för just det....
    Är så less på detta

Nu ska jag ha "Stor & Liten" här på jobbet med... Får ofta frågan om vi inte funderar på syskon... Orkar inte det just nu....
    Skönt att tanten håller sig på betryggande avstånd . Hoppas att hon fortsätter med det i minst 1 år (mensen behöver ju inte komma direkt efter bebisens ankomst ). Fortsätter hålla tummarna!!!
     Kramar
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • Vädur 78
    didda skrev 2010-09-16 08:39:01 följande:

Idag har jag ägglossning! På dag 18! Märkligt, men nu vet vi vad vi har att göra ikväll iaf

Skrippo: och nu blev det samma för mig! Konstigt!

Vädur 78. tack Nu är jag sjukt ouppdaterad (och lite morgontrött) men var befinner du dig i "soppan"?  På gång med behandling eller hur ser det ut?

Släggan: Tack finaste vännen! Ja, ägglossningen var skum...man kan ju undra varför det blev så....men det får man väl inget svar på misstänker jag Du ska se att du kommer må bra av sprayen! Är det synarela eller suprecur du ska ta? Jag ska ta synarela och den har jag inte tagit förut eftersom jag tog suprecur förra gången. Då mådde jag ju skitdåligt av sprayen men jag tror och hoppas att jag kommer må bättre den här gången. KRAM

Jag fick en liten pojke den 2 maj efter 4 IVF behandlingar. Har en blastocyst i frysen som vi ska sätta tillbaka i början av november, lyckas inte det så blir det behandling framåt våren(vill gå på akupunktur någon/några månader innan i så fall)
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-16 09:00:31 följande:
    Hej på er

Är så less på detta

Att folk inte fattar att de inte ska lägga sig när man ska ha barn och syskon osvSkrikandes
    Milo min underbara skatt
  • Släggan

MoM70: Då blir det tända ljus och soft musik ikväll då, lite romantik hehe.... Hur gör ni med beh? Kommer ni köra igång med den nästa månad då eller börjar du spraya på söndag? Hur skulle sprayen påveka en  graviditet?
    Jag har precis hämtat ur Synarela.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19