• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • danei

Ok, det är det ingen som har sagt nåt om till mig, får gå och köpa folsyra imorgon.

• Släggan

ÅÅÅGrattis Längtans Stina, ett litet pickande hjärta är ju vad vi alla drömmer om. Idag har jag fått klartecken att infektionsproverna var ok, dvs grönt att köra igång. Jag har ju tidigare kört den korta metoden, får så fruktansvärt få ägg....1:a gången kom vi aldrig till ÄP, 2:a gången 4 ägg 1 guldägg vi fick tillbaks - MA v.7, inget till frys, 3:e gången 3 ägg - inget blev befruktat. suck! Nu blir det ett test att köra den långa metoden för att se ifall min kropp svarar bättre på den. Hoppas nu inte det är så att den långa metoden med spray, att det ger sämre kvalitet på äggen. Min distansläkare pratade om ngn studie att en "POOR RESPONDER" som jag är kan få bättre resultat av att köra den långa metoden. Tror även att jag skulle byta från Puregon till Menopur. Vill komma igång NU!

• Skrippo
    Längtans Stina skrev 2010-09-14 19:36:09 följande:
    Har du okejat homeopatpreparatet med CA? Jag skulle inte fixa och trixa med egna grejer när de på CA så väl vet vad de håller på med. I övrigt önskar jag dig lycka till!!!!

Var på extra kontroll idag på CA  pga sparsamma blödningar. Hade det även när jag var gavid med lillan men jag blir lika skrämd av det ändå.

Allt såg ut som det skulle och vi fick de ett liiiiiitet, liiiiitet hjärta picka fort, fort. Är i v 6+0, så det var nog i tidigaste laget.

Torbjörn var mkt optimisktisk men vi ska på det vanliga inplanerade VUL:et om en vecka ändå. Håller forfarande alla tummar och tår och kan inte riktigt slappna av. Men jag mår toppen!!!
    Åh så underbart!!!
    Grattis till er!
  • Resande

Längtans stina vad härligt att få se ett pickande hjärta!! Skönt också att ni får gå på koll nästa vecka också.

• FruNaftra

Längtans stina - stort grattis!!!

daniel - köp något motsvarandemitt val kvinna. Massa folsyra + järn + annat som kan vara bra att fylla upp sina reserver med. Tydligen ska man börja med folsyra 6 månader innan en graviditet om man vill minimera risken för ryggbråck hos barnet i magen (rätta mig om jag har fel).

34,an - förstår att du blir besviken på läkaren. Känns som det är helt fel attityd att bemöta en patient/kund med. Försök slå det ur huvet och tänk istället "Han är döm i hövve"  

Känns som luften gick ur mig idag. Vi har fixat barnvakt tills på söndag och måndag (oavsett vilken av de dagarna ÄP blir) - svärmor stannar kvar och tar Ella. Det borde muntra upp mig men ändå så är jag så trött och besviken över att det inte blev någon ÄP nu på fredag. Vad är detta att sura över? Skyller på hormonerna!

• Skrippo
    FruNaftra skrev 2010-09-14 22:07:19 följande:

daniel - köp något motsvarandemitt val kvinna. Massa folsyra + järn + annat som kan vara bra att fylla upp sina reserver med. Tydligen ska man börja med folsyra 6 månader innan en graviditet om man vill minimera risken för ryggbråck hos barnet i magen (rätta mig om jag har fel).

34,an - förstår att du blir besviken på läkaren. Känns som det är helt fel attityd att bemöta en patient/kund med. Försök slå det ur huvet och tänk istället "Han är döm i hövve"  

Känns som luften gick ur mig idag. Vi har fixat barnvakt tills på söndag och måndag (oavsett vilken av de dagarna ÄP blir) - svärmor stannar kvar och tar Ella. Det borde muntra upp mig men ändå så är jag så trött och besviken över att det inte blev någon ÄP nu på fredag. Vad är detta att sura över? Skyller på hormonerna!
    Men det ÄR jobbigt när det inte blir som man tänkt sig och våndan och väntan är jobbig nog som den är.
    Massa kraar till dig!
  • mulan

OJ OJ OJ VAD NI SKRIVER!!! Jag har redan glömt det mesta. ska se vad jag minns.

Längtans Stina: Grattis till pickande Hjärta  .

Angående dosering av Gonal-f så har jag de senaste försöken tagit 300 ie. Tog 150 förr.

Fru Naftra: lycka till mer ÄP och barnvakt!!!!

Skrippo: tack för en mysig fika idag

.....öhhh och nu tog det stop i hjärnan på mig.....

Kramar om er alla!!!!!

.?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-14 22:07:19 följande:

Skyll på hormonerna
    Hoppas allt blir bra och löser sig tillslut i alla fall Hur många blåsor hade du nu? Storlek? Puss på dig
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    danei skrev 2010-09-14 21:29:27 följande:
    Hur länge efter FET hade in molvärk i magen? Jag gjorde Fet igår men trodde att det skulle avta nu men det värker fortfarande.

Är det nån här som har blivit rekomenderad att ta folsyra? Läste om det i en annan tråd där de fick både B12 och folsyra. Ska man kanske gå och köpa folsyra imorgon?
    B12 är väl inte bra att överdosera om man inte behöver det.
    Men folsyra är bra Jag tar Mitt val Kvinna och 2 tabletter om dagen.....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Släggan skrev 2010-09-14 21:39:30 följande:
    ÅÅÅGrattis Längtans Stina, ett litet pickande hjärta är ju vad vi alla drömmer om. Idag har jag fått klartecken att infektionsproverna var ok, dvs grönt att köra igång. Jag har ju tidigare kört den korta metoden, får så fruktansvärt få ägg....1:a gången kom vi aldrig till ÄP, 2:a gången 4 ägg 1 guldägg vi fick tillbaks - MA v.7, inget till frys, 3:e gången 3 ägg - inget blev befruktat. suck! Nu blir det ett test att köra den långa metoden för att se ifall min kropp svarar bättre på den. Hoppas nu inte det är så att den långa metoden med spray, att det ger sämre kvalitet på äggen. Min distansläkare pratade om ngn studie att en "POOR RESPONDER" som jag är kan få bättre resultat av att köra den långa metoden. Tror även att jag skulle byta från Puregon till Menopur. Vill komma igång NU!
    Hoppas det blir bättre resultat med den långa! Håller tummarna! KRAM
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19