• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-15 07:53:47 följande:
    Hej på er

Rd 4 iadg och än så länge inget blod eller rosa....

Lever på hoppet men fy fasen så långsamt tiden går....
    Härligt härligt!!! Fortsätter hålla tummarna hårt
    Milo min underbara skatt
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-15 06:53:42 följande:
    Ha ha 13 cm det vore något och ett gäng med sådana
    Ett halvt fotbollslag bestående av jättar
    Hej på er

Vad bra Skrippo. Precis vad vi vill höra   Håller tummarna stenhårt
  • danei
    Hej på er

Håller tummarna! Håller verkligen med om att tiden går långsamt...när har du testdag? Själv har jag 27/9 känns som en evighet...
  • danei

glömde fråga CA om fet dagen räknas som dag 0 eller 1. Undrar om det är ruvdag 2 eller 3 jag är p`å?

• danei
    FruNaftra skrev 2010-09-15 09:54:30 följande:
    FET-dagen är alltid dag 0
    Tack! då är jag på rd 2 :)
  • didda

Hej tjejer! Är det okej om jag hoppar in här hos er? Jag ska göra ivf via Carlanderska men har distansläkare i Linköping. Kommer börja med spray på söndag (19/9).

2008 gjorde vi två landstingsfinansierade ivf-försök på RMC i Linköping. Det första misslyckades medan det andra resulterade i en liten tös som föddes i maj 2009. Nu är det alltså dags för syskonförsök. Vi lyckades bli gravida på egen hand i mars i år men dessvärre slutade det med missfall. Hade även 2 ma innan vi började med ivf:en 2008.

Trots att vi alltså lyckade bli gravida via RMC så var dte inget svårt beslut att välja en annan klinik när det var dags för privatfinansierade försök. Jag har ganska mycket negativa upplevelser från RMC ffa så tycker jag att kommunikationen mellan klinik-patient och även mellan olika läkare inom samma klinik var under all kritik! Vi fick olika besked om väldigt väsentliga saker från deras olika läkare och jag tycker inte dte är okej när man är i en sådan utsatt position som man är när man går där och gör ivf.

Nå, nu har vi iaf bestämt oss för Carlanderska som vi hört så mycket gott om och dte ska bli väldigt spännande! Vår distansläkare är dessutom en underbar kvinna som jag mer eller mindre avgudar Så nu känner jag mig i trygga händer!

Vi har haft den stora lyckan att få köpa ett 3-pack trots att jag egentligen är för gammal (40 i år) och trots att det tydligen inte ska gå att göra 3-pack på distans som jag läste om här i tråden! Det var en nyhet för mig och dte var inget som min distansläkare ens nämnde! Konstigt! Nå, vi har som sagt blivit beviljade 3-pack och det tycker jag känns skönt- mindre stressigt på något sätt.

Ska bli roligt att hänga med er här i tråden!

• mulan

Skrippo: Fortsätter min tumhållning för dig
    ...... och för alla andra ruvare . Mer bebisar till tråden!!!!!!

mom70: hejsan!!! Kul att se dig här .  CA är bäst och vi är ju flera från RMC som börjat här istället . Lycka till!!

.?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • Skrippo
    didda skrev 2010-09-15 13:16:20 följande:
    Hej tjejer! Är det okej om jag hoppar in här hos er? Jag ska göra ivf via Carlanderska men har distansläkare i Linköping. Kommer börja med spray på söndag (19/9).

2008 gjorde vi två landstingsfinansierade ivf-försök på RMC i Linköping. Det första misslyckades medan det andra resulterade i en liten tös som föddes i maj 2009. Nu är det alltså dags för syskonförsök. Vi lyckades bli gravida på egen hand i mars i år men dessvärre slutade det med missfall. Hade även 2 ma innan vi började med ivf:en 2008.

Trots att vi alltså lyckade bli gravida via RMC så var dte inget svårt beslut att välja en annan klinik när det var dags för privatfinansierade försök. Jag har ganska mycket negativa upplevelser från RMC ffa så tycker jag att kommunikationen mellan klinik-patient och även mellan olika läkare inom samma klinik var under all kritik! Vi fick olika besked om väldigt väsentliga saker från deras olika läkare och jag tycker inte dte är okej när man är i en sådan utsatt position som man är när man går där och gör ivf.

Nå, nu har vi iaf bestämt oss för Carlanderska som vi hört så mycket gott om och dte ska bli väldigt spännande! Vår distansläkare är dessutom en underbar kvinna som jag mer eller mindre avgudar Så nu känner jag mig i trygga händer!

Vi har haft den stora lyckan att få köpa ett 3-pack trots att jag egentligen är för gammal (40 i år) och trots att det tydligen inte ska gå att göra 3-pack på distans som jag läste om här i tråden! Det var en nyhet för mig och dte var inget som min distansläkare ens nämnde! Konstigt! Nå, vi har som sagt blivit beviljade 3-pack och det tycker jag känns skönt- mindre stressigt på något sätt.

Ska bli roligt att hänga med er här i tråden!
    Välkommen hit!

Har gjort 2 försök på RMC Linköping och var allt annat än nöjd.
    Vår tjej blev till på CA.
    Just nu har vi gjort FET i väntan på syskon!

Kram
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19