• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • FruNaftra

Vädur: Hoppas det

Sydney: Torbjörn sa att jag fick så många ägg med långa metoden så han hoppas på att jag ska få färre med bättre kvalitet med den korta. Jag antar att det betyder att vissa kvinnor tenderar att få bättre kvalitet på äggen om man hoppar över nedregleringen. Men allt är så luddigt inom vetenskapens värld så man kan aldrig vara 100% säker  

Hur många ägg fick du med den långa metoden?

• Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-14 08:50:15 följande:

Sydney: Torbjörn sa att jag fick så många ägg med långa metoden så han hoppas på att jag ska få färre med bättre kvalitet med den korta. Jag antar att det betyder att vissa kvinnor tenderar att få bättre kvalitet på äggen om man hoppar över nedregleringen. Men allt är så luddigt inom vetenskapens värld så man kan aldrig vara 100% säker  

Jag fick mycket bättre kvalité med korta Men lika mång ägg..... ska bli spännande och se hur skillnaden blir för dig!!
    Göran sa oxå nåt om att äggen kan bli sämre av sprayen.... och så har det nog varit för oss.... om det inte var akupunkturen som hjälpte.......

Vet inte om jag ska gå på akupunktur nu vid FET...... måste ju åka 16 mil(framoch tillbaka) och är ju inte lika smidigt nu när man har en liten fis.....
    Milo min underbara skatt
  • sydney
    FruNaftra skrev 2010-09-14 08:50:15 följande:

jag fick inte så många, det var 7 ägg, 2 var omogna och av de mogna så blev 4 blev befruktade. Alla de 4 var av toppkvalitet så Torbjörn. Så gör jag korta så blir det kanske inte många alls... Jag sprutade ju med menopur och det sägs att det ska ge lite färre ägg men med bättre kvalitet. Det är ingen lätt vetenskap det här.
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-14 09:09:14 följande:
    Jag fick mycket bättre kvalité med korta Men lika mång ägg..... ska bli spännande och se hur skillnaden blir för dig!!
    Göran sa oxå nåt om att äggen kan bli sämre av sprayen.... och så har det nog varit för oss.... om det inte var akupunkturen som hjälpte.......

Vet inte om jag ska gå på akupunktur nu vid FET...... måste ju åka 16 mil(framoch tillbaka) och är ju inte lika smidigt nu när man har en liten fis.....
    Jag hoppas på att ha samma tur som du
    16 mil är ju en liiiiiiten bit om man säger så. Äh, spänn fast lillfisen på rakräcket på bilen så slipper du höra gnället istället
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-09-14 09:11:02 följande:
    jag fick inte så många, det var 7 ägg, 2 var omogna och av de mogna så blev 4 blev befruktade. Alla de 4 var av toppkvalitet så Torbjörn. Så gör jag korta så blir det kanske inte många alls... Jag sprutade ju med menopur och det sägs att det ska ge lite färre ägg men med bättre kvalitet. Det är ingen lätt vetenskap det här.
    Men det var ju kanon resultat Behöver ju inte bli bättre med fler ägg.... jag fick ju ut 22 och dag 3 var det 4 embryo kvar i leken....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-14 09:15:32 följande:
    Jag hoppas på att ha samma tur som du
    16 mil är ju en liiiiiiten bit om man säger så. Äh, spänn fast lillfisen på rakräcket på bilen så slipper du höra gnället istället
    Ha ha Jo det är ju en bit att åka och omöjligt under dagen, jag kan ju inte ligga med nålar i 20 - 30 min, han klarar ju sig inte själv, det är om jag kan sticka iväg själv när mannen kommit hem från jobbet........
    Men vet inte om det hjälper vid FET...... vid en behandling skulle jag nog inte våga chansa utan akupunktur

Men vid FET kanske man inte behöver lika många behandlingar...... Ja ja jag har ju ett tag på mig att fundera...
    Milo min underbara skatt
  • sydney

Vädur78: jag har ju hört att flera gör akupunktur under IVF. Vet en kompis gör det för att äggstockarna ska komma igång och producera ägg. Är det bra även vid FET, på vilket sätt? jag har ingen koll. Jag går hos en naprapat för min nacke/axlar egentligen men hon gör även akupunktur, har jag gjort för migränen ett par ggr. Hon vet om mitt missfall, men inte att det var genom IVF. Hon vet bara att jag har svårt att bli gravid och gjorde akupunktur av den anledningen när jag var där förra veckan. Ska till henne på lunchen idag (det är jobbet som betalar). Hon pratade även om zonterapi, att det kan hjälpa de som har svårt att bli gravida.

• Vädur 78
    sydney skrev 2010-09-14 09:52:13 följande:
    Vädur78: jag har ju hört att flera gör akupunktur under IVF. Vet en kompis gör det för att äggstockarna ska komma igång och producera ägg. Är det bra även vid FET, på vilket sätt? jag har ingen koll. Jag går hos en naprapat för min nacke/axlar egentligen men hon gör även akupunktur, har jag gjort för migränen ett par ggr. Hon vet om mitt missfall, men inte att det var genom IVF. Hon vet bara att jag har svårt att bli gravid och gjorde akupunktur av den anledningen när jag var där förra veckan. Ska till henne på lunchen idag (det är jobbet som betalar). Hon pratade även om zonterapi, att det kan hjälpa de som har svårt att bli gravida.
    Jag har hört en del som lyckats med akupunktur vid FET oxå..... om det hjälper till att fästa kanske??
    Zonterapi har man ju oxå hört om att det ska hjälpa.
    Milo min underbara skatt
  • sydney
    Vädur 78 skrev 2010-09-14 09:58:47 följande:
    Jag har hört en del som lyckats med akupunktur vid FET oxå..... om det hjälper till att fästa kanske??
    Zonterapi har man ju oxå hört om att det ska hjälpa.
    när under FET behandlingen skall man göra akupunktur? Gör jag IVF igen så testar jag nog akupunktur... finns en bra i Halmstad i så fall.
    Vädur 78 skrev 2010-09-14 09:17:47 följande:
    Men det var ju kanon resultat Behöver ju inte bli bättre med fler ägg.... jag fick ju ut 22 och dag 3 var det 4 embryo kvar i leken....
    mina ägg var ju bara 2 dagars... hade det gått 1 dag till så hade det kanske inte varit så många kvar...
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-09-14 10:09:30 följande:
    när under FET behandlingen skall man göra akupunktur? Gör jag IVF igen så testar jag nog akupunktur... finns en bra i Halmstad i så fall.
    Vädur 78 skrev 2010-09-14 09:17:47 följande:
    mina ägg var ju bara 2 dagars... hade det gått 1 dag till så hade det kanske inte varit så många kvar...
    Oj jag har dålig koll på FET men tror att man kanske börjar när mensen kommer och gör 2-3 behandlingar. Sen är det väldigt olika om akupunktörerna vill göra behandling efter man fått embryot tillbaka.
    Jag gick på kinesisk akupunktur i Växjö och då ville hon inte ge mer behandlingar efter ET och sen vet jag en i Jönköping och en på fl gick där vid FET men han ville göra även behandlingar efter FET, tror det var 2.....hon plussade ju oxå sen så man vet väl inte vad som är bäst egentligen.

Ja det är inte lätt att veta hur många som hade varit kvar dagen efter..... embryon kan ju vara dåliga dag 2 och ändå bli blastocyster sen
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19