• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • sushikatten
    Skrippo skrev 2010-09-10 08:42:32 följande:
    Hej på er

Välkomna nya!

Någon här som ätre citodon trots graviditet. Vad har ni fått för restriktioner i så fall?

Super nervös inför morgondagens FET. Tänk om de inte klarar uptiningen?

Kram på er
    Det kommer att gå bra! Skönt att ha så många ifrysen!
  • Lalie

Hej tjejer!

Lämnade er i januari efter att vi misslyckades på Carlanderska, och har haft en lång FL-paus, men nu har vi bearbetat och återhämtat oss så pass att det snart är dags igen, trots att vi inte hade tänkt det från början. Har telefontid på tisdag med Margareta, och verkar allt ok så kör vi igång igen så småningom.

Visst måste man väl inte dit på första samtalet igen? Det borde väl räcka med telefonkontakt? Recept på sprutorna borde de väl kunna skriva ut ändå? Kan ni hjälpa mig så jag inte glömmer att fråga något? Det enda jag kommer på är hur man kan förändra behandlingen nu, då vi fick så få mogna ägg sist.

• Vädur 78
    Lalie skrev 2010-09-10 21:51:05 följande:
    Hej tjejer!

Lämnade er i januari efter att vi misslyckades på Carlanderska, och har haft en lång FL-paus, men nu har vi bearbetat och återhämtat oss så pass att det snart är dags igen, trots att vi inte hade tänkt det från början. Har telefontid på tisdag med Margareta, och verkar allt ok så kör vi igång igen så småningom.

Visst måste man väl inte dit på första samtalet igen? Det borde väl räcka med telefonkontakt? Recept på sprutorna borde de väl kunna skriva ut ändå? Kan ni hjälpa mig så jag inte glömmer att fråga något? Det enda jag kommer på är hur man kan förändra behandlingen nu, då vi fick så få mogna ägg sist.
    Det räcker med telefonkontakt! Välkommen tillbaka och lycka till! Kram
    Milo min underbara skatt
  • Skrippo
    Lalie skrev 2010-09-10 21:51:05 följande:
    Hej tjejer!

Välkommen tillbaka!
  • Mirakelbarn
    Skrippo skrev 2010-09-11 08:21:10 följande:
    Håll tummarna för lyckat FET idag!
    Håller mina tummar för er i dag! Kram
  • FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-11 08:21:10 följande:
    Håll tummarna för lyckat FET idag!
    Självklart!!
    *spark i häcken*

• 42an

Hej på er, tack för det varma välkomnandet!
    Pratade med min distansläk i torsdags om att det var dag 21 om de ville köra den långa, hade sökt dem flera dar men de hade varit lediga. Hon sa då att det var inga problem, de skulle kontakta CA om behandlingsplan och fixa recept.

När jag ringde på em sa hon att "det är inte säkert att vi får svar idag", vi trodde båda att det var den korta varianten som skulle köras så jag kände mig lugn, och tänkte att de ringer väl som igår. Det gjorde de inte, har tom ringt apoteket men det finns inget recept där.

De vet att jag har kort cykel och idag på dag 23 känns mensen mkt nära, vad ska jag göra? Kan man börja spruta på andra eller tredje dan?Är det ngn av er proffs som vet? Eller går det att få tag på ngn på CA på helgen? Jag vill verkligen inte vänta en månad till, har redan väntat ett år på att maken skall "omvändas" och i min ålder så brinner der ju i knutarna! Snälla ni vad skall jag göra?????

• Mirakelbarn
    42an skrev 2010-09-11 09:05:21 följande:
    Hej på er, tack för det varma välkomnandet!
    Pratade med min distansläk i torsdags om att det var dag 21 om de ville köra den långa, hade sökt dem flera dar men de hade varit lediga. Hon sa då att det var inga problem, de skulle kontakta CA om behandlingsplan och fixa recept.

När jag ringde på em sa hon att "det är inte säkert att vi får svar idag", vi trodde båda att det var den korta varianten som skulle köras så jag kände mig lugn, och tänkte att de ringer väl som igår. Det gjorde de inte, har tom ringt apoteket men det finns inget recept där.

De vet att jag har kort cykel och idag på dag 23 känns mensen mkt nära, vad ska jag göra? Kan man börja spruta på andra eller tredje dan?Är det ngn av er proffs som vet? Eller går det att få tag på ngn på CA på helgen? Jag vill verkligen inte vänta en månad till, har redan väntat ett år på att maken skall "omvändas" och i min ålder så brinner der ju i knutarna! Snälla ni vad skall jag göra?????
    Jag har ju alltid börjat spruta på cd 2 när jag har kört korta varianten. Du kan ju ringa till deras telefonsvarare i dag igen o be dem ringa upp om du är orolig!
    Kram
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19