• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2010-09-08 20:19:44 följande:

Hej tjejer och tappra kämpare! Undrar bara om någon av er går på distansbehandling på Carlanderska? Dvs enbart gör ÄP och ET där, och gör alla vul och kontroller hos någon av deras samarbetsdoktorer på annan ort?

Har hört så mycket gott om Carlanderska, och nu har vi använt alla våra gratisförsök i Malmö och det är dags att börja betala. Funderade på om man skulle byta till Carlanderska, och göra vul och kontroller i Halmstad där de har någon de samarbetar med. Tyvärr är Carlanderska några tusenlappar dyrare än vår nuvarande klinik i Malmö, men det kan det ju vara värt.

Stort varmt lycka till allihopa!

Välkommen! Det är värt att betala lite mer för CA är kanon och man får bästa hjälpen där
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-09-08 20:26:25 följande:
    Hej, jag e ny här
    vi har idag en dotter, färdigutredda under 2004 gjort en missfallsutredning o där inga fel, jag har endometrios, men endast micro, opererats både med titthål o tagit bort sammanväxningar o polyper vid 2 tillfällen, har nu alltså sökt till carlanderska..men vad kan dom egentligen göra för oss..gör ett sista försök, vet ju bara hur galet dåligt man mådde när man va inne i denna cirkusen o vill ju egentligen inte hamna där igen, fast det e skillnad på den längtan som fanns när man inte hade något barn..kanske låter knäppt i era öron men hoppas ni förstår vad jag menar

min man gjorde ett spermaprov då för 6 år sen,  tror ni man behöver göra om det? 
    Hoppas att CA kan hjälpa er! Är nog inte omöjligt att de tar om lite prover... Lycka till!
    Milo min underbara skatt
  • FruNaftra

Välkommen alla nya tappra IVF,are!
    Jag håller tummarna för oss i höst

{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta

Snart ska vi dricka alkoholfria Skål   för att fira våra   Gravid och vårt ständiga Kräks...MmMMm...som jag längtar!

• akita06
    Amorosa: Hej vännen!!
    Vi går på distansbehandling på Carlanderska..har dock inte varit där ännu, blir väl v 41 preliminärt.

Fru naftra: Vårt sjukhus i varberg  sammarbetar med Carlanderska när det gäller IVF så vi betalar inget själva...ännu. Jag är 32,min man 31;  inga "fel" har hittats på varken mig eller mannen.
    2010-året då allting händer!
  • Resande
    akita06 skrev 2010-09-08 18:43:32 följande:

Hej hej allihopa!

Jag är en tjej från Varberg som ska göra IVF på Carlanderska om några veckor. Börjar spraya suprecur på söndag.Vi har försökt i drygt 2 år och i somras lyckades vi äntligen på egen hand.."när man minst anar det"-vi försökte inte ens den månaden. Tyvärr slutade det i mf i v 6+0 så nu har jag liksom fått erfara att det inte räcker med ett pluss på stickan utan det ska gå hela vägen för att det ska bli ett barn. Är lite nervös och har inte så stora förhoppningar på det här.
    Vad har ni andra för erfarenhet av Carlanderska...vet så lite om dem.

Vi lyckades också bli gravida själva efter 2 års försök. Fick tidigt mf och beslutade oss då för att köra på med IVF på Carlanderska. Gjorde korta metoden och fick en son på det försöket. De har inte hittat vad felet är... De är helt underbara tycker jag! 
  • mulan
    amorosa skrev 2010-09-08 20:19:44 följande:

Hej tjejer och tappra kämpare! Undrar bara om någon av er går på distansbehandling på Carlanderska? Dvs enbart gör ÄP och ET där, och gör alla vul och kontroller hos någon av deras samarbetsdoktorer på annan ort?

Har hört så mycket gott om Carlanderska, och nu har vi använt alla våra gratisförsök i Malmö och det är dags att börja betala. Funderade på om man skulle byta till Carlanderska, och göra vul och kontroller i Halmstad där de har någon de samarbetar med. Tyvärr är Carlanderska några tusenlappar dyrare än vår nuvarande klinik i Malmö, men det kan det ju vara värt.

Stort varmt lycka till allihopa!

Jag gör distansbehandling men ÄP/ET/FET på CA. För oss blir det billigare än om man gjort allt på CA, men jag vet inte om det är samma priser hos alla distansgyn.
    Lilla fröet skrev 2010-09-08 20:26:25 följande:
    Hej, jag e ny här
    vi har idag en dotter, färdigutredda under 2004 gjort en missfallsutredning o där inga fel, jag har endometrios, men endast micro, opererats både med titthål o tagit bort sammanväxningar o polyper vid 2 tillfällen, har nu alltså sökt till carlanderska..men vad kan dom egentligen göra för oss..gör ett sista försök, vet ju bara hur galet dåligt man mådde när man va inne i denna cirkusen o vill ju egentligen inte hamna där igen, fast det e skillnad på den längtan som fanns när man inte hade något barn..kanske låter knäppt i era öron men hoppas ni förstår vad jag menar

min man gjorde ett spermaprov då för 6 år sen,  tror ni man behöver göra om det? 
    Eftet 3 år ska proverna som togs under utredningen tas om. Påmin gärna läkarna om det för det är lätt att det glöms bort.

Välkomna båda två !!!!!!
    calcaneus skrev 2010-09-08 20:16:04 följande:
    Det gick nog bra tror jag. Blasten hade inte hatchat men fortsatt växa efter upptiningen. Jag fick en utskrift av hur den såg ut nytinad. Göteborgstrafiken var snäll mot mig, det var annars det jag var mest orolig för, men sushin var inte lika god som i Borås. Jag hann gå en liten sväng på stan innan också, jag blir alltid förvirrad av Göteborg, lurigt med en så stor stad! (Jag är uppvuxen i Stockholm men de ränderna har visst gått ur...)
    Grattis till ruvningen !!!!!1
    .?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
  • amorosa
    akita06 skrev 2010-09-08 21:14:51 följande:
    Amorosa: Hej vännen!!
    Vi går på distansbehandling på Carlanderska..har dock inte varit där ännu, blir väl v 41 preliminärt.

Fru naftra: Vårt sjukhus i varberg  sammarbetar med Carlanderska när det gäller IVF så vi betalar inget själva...ännu. Jag är 32,min man 31;  inga "fel" har hittats på varken mig eller mannen.
    Hej Akita! {#emotions_dlg.flower} Det är en liten värld, det här forumet! Ni gör vul och kontroller i Varberg då?

Det låter som alla är väldigt nöjda med CA. Har ni provat andra kliniker också? Vad är det som gör CA så speciellt och varför ska vi välja dem? Avståndet och pengarna talar ju inte för det precis... Har ni några bra argument?
  • mulan
    amorosa skrev 2010-09-08 22:30:31 följande:
    Hej Akita! {#emotions_dlg.flower} Det är en liten värld, det här forumet! Ni gör vul och kontroller i Varberg då?

Det låter som alla är väldigt nöjda med CA. Har ni provat andra kliniker också? Vad är det som gör CA så speciellt och varför ska vi välja dem? Avståndet och pengarna talar ju inte för det precis... Har ni några bra argument?
    Jag har varit även på RMC i Linköping och gjort våra gratisförsök där. De är väl duktiga men de går inte jämföra. Engagemanget (hur sjutton stavas det??) på CA är mycket bättre. På landstingsklinikerna är det ofta mer löpande band.
    På RMC är de rädda för att testa nya metoder om en metod inte fungerar på en patient. Några här i tråden sen bytt till CA och då lyckats på första försöket när de prövat andra metoder.
    .?*¨*? VECKA 24 ?*¨*?.
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2010-09-08 22:30:31 följande:

Vi gjorde våra landstingsförsök på RMC i Linköping sen valde vi mellan CA, CVL i Uppsala och Öresund, Malmö men valet föll sen ganska snabbt på CA eftersom man bara hört så mycket positivt med dem!
    När vi var där första gången fick vi träffa läkaren i 2 timmar, han gick igenom våra journaler väldigt grundligt tillsammans med oss och hade massa idéer om hur vi skulle lyckas och det första som vi testade lyckades.....
    Göran Westlander är världens bästa läkare

Blastocyst odling är CA en av de allra bästa kliniken på de klarar 90% av nedfrysta blasto vilket är bäst i hela Sverige...... En av läkarna jobbar mycket med forskning!

Underbart trevlig personalHjärta som är så snälla och omtänksamma och känner igen oss!!

Fick träffa min läkare(göran) 7 av 8 besök och de tyckte jag var väldigt skönt att träffa en och samma som hade koll på oss....
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19