• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • sydney
    FruNaftra skrev 2010-09-13 08:43:04 följande:
    Sydney, vet du om du hamnade i kontrollgruppen eller i den "riktiga" gruppen när du var med i studien?
    nej. vet ju inte vilken grupp jag hamnade i...
    jobbigt med ryggont...
    Skulle kanske ha ägglossningstestat så hade jag haft en aning... trodde jag hade koll på min kropp men denna månad har den gjort lite som den vill. Känns lite som att jag hade ÄL för ett par dagar sen, och då kan det ju dröja 2 veckor till...
    Vädur 78 skrev 2010-09-13 08:54:16 följande:
    Hoppas din mens snart kommer tillbaka! Blir det FET sen efter det eller är du tvungen att vänta längre?? KRAM
    Det har gått 4 v sen missfallsblödningen idag och sen blir det  FET efter att mensen kommer. . OM det blir ÄL i nästa cykel och om något ägg klarar upptining. Det är många om känns det som. Mina frysta ägg är bara 2 dagars odlade så det är väl inte lika hög upptiningschans på dem. Men hoppas det går bra.
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-13 08:57:54 följande:
    Det blir bättre av att jag rör på mig. Sitter jag stilla för länge är det riktigt jobbigt. Känner mig som en gammal kärring. Räknar dagarna tills när det är dags att sluta med sprutorna.
    Skönt att det blir bättre när du rör på dig, inte många sprutor kvar nu då Visst går det snabbt med korta metoden
    sydney skrev 2010-09-13 09:18:21 följande:
    nej. vet ju inte vilken grupp jag hamnade i...
    jobbigt med ryggont...
    Skulle kanske ha ägglossningstestat så hade jag haft en aning... trodde jag hade koll på min kropp men denna månad har den gjort lite som den vill. Känns lite som att jag hade ÄL för ett par dagar sen, och då kan det ju dröja 2 veckor till...
    Vädur 78 skrev 2010-09-13 08:54:16 följande:
    Hoppas din mens snart kommer tillbaka! Blir det FET sen efter det eller är du tvungen att vänta längre?? KRAM
    Det har gått 4 v sen missfallsblödningen idag och sen blir det  FET efter att mensen kommer. . OM det blir ÄL i nästa cykel och om något ägg klarar upptining. Det är många om känns det som. Mina frysta ägg är bara 2 dagars odlade så det är väl inte lika hög upptiningschans på dem. Men hoppas det går bra.
    Hoppas mensen kommer snart så du får starta, vet inte alls hur det är med upptiningen på 2 dagars, men hoppas det går bra
    Milo min underbara skatt
  • amorosa

sydney: tack för info! Ja, det är Tudor jag har läst om. Trist att du lite dåliga erfarenheter från dem. Det var helt nytt för mig att man inte kan köpa 3-pack om man gör distansbehandling... Konstigt. Visste inte heller att det var andra priser för distans. Jag räknade med 30.000. Men jag får väl ringa och prata med dem, helt enkelt. Ska dock på läkarsamtal på vår nuvarande klinik imorgon. Ska bli intressant!

• sydney

Amarosa: hoppas det går bra på läkarbesök imorgon, så får du se vad du bestämmer dig för.
    Tror det var på Tudor de sa det där om 3 pack eller om det var när jag mailade CA innan vårt försök, minns inte.
    Lycka till!

• Vädur 78
    amorosa skrev 2010-09-13 11:36:10 följande:
    sydney: tack för info! Ja, det är Tudor jag har läst om. Trist att du lite dåliga erfarenheter från dem. Det var helt nytt för mig att man inte kan köpa 3-pack om man gör distansbehandling... Konstigt. Visste inte heller att det var andra priser för distans. Jag räknade med 30.000. Men jag får väl ringa och prata med dem, helt enkelt. Ska dock på läkarsamtal på vår nuvarande klinik imorgon. Ska bli intressant!
    Det stämmer att du måste göra allt på CA för att få köpa 3 pack. Vi valde att göra allt på CA även att vi har 22 mil dit enkel resa.
  • Skrippo

Rd 2 idag och redn trött på det....
    Någon som har bra tips för att inte tänka på att man ruvar, känna efter och bara må allmänt bra????

• FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-13 15:37:50 följande:
    Någon som har bra tips för att inte tänka på att man ruvar, känna efter och bara må allmänt bra????
    Ingen bra idé att fråga mig vad jag skulle göra för jag skulle bara tjuvtesta och sen ta ut allt i förskott
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-13 15:37:50 följande:
    hmmm finns det
    Tjuvtesta så fort man kan kanske.... men än är det ju lite tidigt.....men till helgen kanske
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-13 15:54:31 följande:
    Ingen bra idé att fråga mig vad jag skulle göra för jag skulle bara tjuvtesta och sen ta ut allt i förskott
    Ha ha Jag är ju oxå likadan
    Milo min underbara skatt
  • danei
    FruNaftra skrev 2010-09-12 22:35:13 följande:
    Välkommen hit!
    Det stämmer bra att vagitorier inte ska göra någon skillnad vid ostimulerad cykel. Iallafall vad jag har hört. Jag har aldrig fått det vid FET.

När tror du att det är dags?

Håller tummarna!
    Tack!

Gjorde det idag :) Nu har jag små ont i magen efteråt inte så konstigt kanske. Ska testa om 2 veckor och de kommer att vara långa veckor...
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19