• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • FruNaftra
    danei skrev 2010-09-15 12:32:37 följande:
    Tack! då är jag på rd 2 :)
    Härligt

Mom70 - härligt att komma igång med syskonförsök. Välkommen till oss. Jag försöker också få ett syskon. Kör korta metoden nu.

Hur mår allihopa idag?

Jag fick hämta ut fler sprutor idag eftersom behandlingen förlängdes....passade på att förtidsrösta och gå i roliga butiker på stan. Sen var jag till sjukgymnasten med Ella. Hon är svag i nacken på vänster sida så vi fick sätta fast lite tejp på musklerna och gå igenom övningar vi ska köra med varje dag. Nu är ryggen helt slut efter allt flängande så jag ska lata mig ett tag nu
  • Skrippo

FruNaftra: Låter som en fullspäckad dag! Men ibalnd kan det va skönt också för då slipper man tänka på det som man går igenom.

Jag har jobbat på fm och nu på em så har jag städat. Men allra mest så har jag nojjat och sprungit på toa.

Kram

• mulan
    Skrippo skrev 2010-09-15 16:50:58 följande:
    FruNaftra: Låter som en fullspäckad dag! Men ibalnd kan det va skönt också för då slipper man tänka på det som man går igenom.

Jag har jobbat på fm och nu på em så har jag städat. Men allra mest så har jag nojjat och sprungit på toa.

Kram
    Ingen blöding i sikte ?????
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • Skrippo
    mulan skrev 2010-09-15 16:58:53 följande:
    Ingen blöding i sikte ?????
    Ingen blödning ännu..
    BIM idag eller imorgon..
    Testar nog på lördag om ingen mens kommit. Är ju på RD 7 då men det är ju en blasto så det kan ju visa plus då...
  • FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-15 19:10:07 följande:
    Ingen blödning ännu..
    BIM idag eller imorgon..
    Testar nog på lördag om ingen mens kommit. Är ju på RD 7 då men det är ju en blasto så det kan ju visa plus då...
    Gud vad spännande. Är det RD 4 idag alltså? OooOohhh....nu har blastocysten säkert fäst och växer så det knakar

Jag får gåshud bara av att tänka på gravtestande. Så mycket som står på spel liksom...inte alls som för vanligt folk som bara kan fortsätta försöka månaden därpå. Nejnej....själv får man hjärtklappning och bli kallsvett och vågar inte titta på testet för man är så rädd för att det ska visa "Inte gravid".
  • Skrippo
    FruNaftra skrev 2010-09-15 19:15:45 följande:
    Gud vad spännande. Är det RD 4 idag alltså? OooOohhh....nu har blastocysten säkert fäst och växer så det knakar

Jag får gåshud bara av att tänka på gravtestande. Så mycket som står på spel liksom...inte alls som för vanligt folk som bara kan fortsätta försöka månaden därpå. Nejnej....själv får man hjärtklappning och bli kallsvett och vågar inte titta på testet för man är så rädd för att det ska visa "Inte gravid".
    Ja det är jobbigt att ens tänka på det och ändå gör man inget annat....

Andra fattar inte hur bra dom har det. Att försöka bli gravida för dem är bara mysigt och förhoppningsvis skönt och GRATIS
  • FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-15 19:19:19 följande:
    Ja det är jobbigt att ens tänka på det och ändå gör man inget annat....

Andra fattar inte hur bra dom har det. Att försöka bli gravida för dem är bara mysigt och förhoppningsvis skönt och GRATIS
    Ja fy man blir bitter bara man tänker på det.
    Folk fattar inte hur bra de har det.
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-15 19:10:07 följande:
    Ingen blödning ännu..
    BIM idag eller imorgon..
    Jag hoppas att gårdagens fika betydde tur . Eftersom MINI fäste när vi fikade i våras så borde ju din blasto fästa nu .
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • FruNaftra

Ni som gjort lång resp kort metod - hur skiljde sig spruttiden mellan metoderna?

Om jag jämför denna korta IVF med den förra långa så har jag insett att jag sprutar betydligt längre denna gång. Konstigt...varför är det så?
    .
    Det var bara 10 dagar mellan första sprutan och ÄP med den långa metoden. Om det nu blir ÄP på söndag eller måndag som Göran befarade vid sista kontroll så innebär det att det är 14 eller 15 dagar mellan sprutstart och ÄP denna gång. Det är STOR skillnad. Över en halv vecka. Ändå samma hormondos som förr och jag slapp nedregleringen.

Det växer till sig så grymt långsamt jämför med sist, trots att jag har fått behålla mina egna hormoner (slipper nedreglering) denna gång. Fasen vad konstigt att det växer så mycket långsammare helt plötsligt. Varför blir det så? Någon som orkar bra sig..snälla??  

GAAAHHH...mina äggstockar börjar nog bli gamla och dassiga

• FruNaftra

Glöm det...kan konstatera att min huvudräkning är värdelös för det var 12 dagar mellan sprutstart och ÄP sist, inte 10. Inte så stor skillnad mellan IVF,erna med andra ord....max 3 dagars skillnad typ. Inte så farligt   Det finns hopp för mina äggstockar, tjejer!!!!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19