• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • didda

mulan: tack

Skrippo: skönt att det ser ljust ut ännu! Vi har också redan fått frågan om syskon massor av gånger (inte från dem som vet att vi gjorde ivf med första förstås, de tar mer hänsyn eftersom de vet hur svårt vi haft att få till det). Man blir så less-det är väl vår ensak!!

Vädur: stort grattis till pojken! Hoppas dte tar sig p ådirekten på syskonförsöket då!

Släggan: haha, nu är vi ju inte särskilt romantiska av oss varken J eller jag så det blir nog mer rakt på sak....av med paltorna och hopp i säng typ Nej, jag börjar spraya på söndag! Vår läkare sa att vi inte fick försöka på egen hand men i samma andetag sa hon att OM vi ändå skulle "råka" bli gravida så är dte inte ingen fara med att man har sprayat några veckor. Däremot fick man absolut inte börja med sprutorna om man var gravid men det får man ju veta innan man börjat med sprutorna isf för då får man ingen bortfallsblödning. Det poängterade hon flera gånger- får du ingen bortfallsblödning så får du INTE börja med sprutorna innan jag tagit ett gravtest.

Nej som sagt, dte känns ju knäppt att inte försöka denna sista gången innan man måste slanta upp en massa pengar....inte för att chansen är så stor att man lyckas men den är ju ändå lite större än om man inte försöker alls....har du kollat med äl-stickor denna cykel eller struntade ni i det?

• FruNaftra

Mom70, förstår att det är välmening bakom läkarens "sexförbud" ...men som jag förstår det så är det inte farligt att spraya medan man är gravid. Huvudsaken är att man gravtestar så fort man kan få ett tillförlitligt resultat. Gärna innan man börjar spruta. Härligt att du har fått ÄL nu iallafall. Ha det så trevligt ikväll hahahha

Visst är det konstigt men ÄL. När man verkligen VILL att den ska vara punktlig så verkar den oftast dröja några dagar. Det är som att man vill så mycket så att kroppen jävlas med en bara för att retas.

Skrippo, jag lider med dig vännen. Håller tummarna för dig och hoppas denna väntan snart är över. Kan du inte testa snart? Var det en blasto eller hur var det. Ursäkta mitt guldfiskminne. Jag förstår att det är tungt med dessa frågor....jobbigt för oss som måste kämpa. Det är ju inte för att vara elaka som folk frågar men om de bara kunde ana hur jäkla opassande det är att ställa sådana frågor. Folk som är fertila som frögurkor begriper inte bättre. Bläh.

Idag är ryggen helt paj efter att jag plockade fallfrukt i ca 1 h. Jag är så trött på det här....  Gråter
    I morgon är det dags för 3,dje och sista kontrollen på CA. De kommer ta blodprov och för säkerhet skull. Hoppas jag får ta ÄL sprutan i morgon.

KRAM på er tjejer! Hjärta

• Skrippo

Fru Naftra: Jobbigt med ryggen. Hoppas det känns bättre snart. Håller tummarna för att kontrollen ska gå bra så att du får tra ÄL-sprtan så snart som möjligt.

DEt är en blasto jag ruvar på och är bara på RD5 idag. Har bestämt att testa på lördag om inget hänt. Börjar jag blöda ordentligt idag så testar jag imorgon.

KRAM

• FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-16 14:28:57 följande:
    Fru Naftra: Jobbigt med ryggen. Hoppas det känns bättre snart. Håller tummarna för att kontrollen ska gå bra så att du får tra ÄL-sprtan så snart som möjligt.

DEt är en blasto jag ruvar på och är bara på RD5 idag. Har bestämt att testa på lördag om inget hänt. Börjar jag blöda ordentligt idag så testar jag imorgon.

KRAM
    Ja men då är det RD 7 på lördag...då borde du se om försöket lyckats

Tänk på att jag också var 100% säker att mensen skulle komma för jag hade mensvärk och fick spottings - kroppen fattade väl inte att den var gravid och ville köra på som vanligt. Så även om det känns som att det kan skita sig vilken sekund som helst så kan det gå hur bra som helst. Hoppas du får sova natten fredag-lördag...natten innan tjuvtestardagen rukar vara ganska sömnlös.

Tack för tumhållningen!
  • Skrippo
    FruNaftra skrev 2010-09-16 14:39:09 följande:
    Ja men då är det RD 7 på lördag...då borde du se om försöket lyckats

Tänk på att jag också var 100% säker att mensen skulle komma för jag hade mensvärk och fick spottings - kroppen fattade väl inte att den var gravid och ville köra på som vanligt. Så även om det känns som att det kan skita sig vilken sekund som helst så kan det gå hur bra som helst. Hoppas du får sova natten fredag-lördag...natten innan tjuvtestardagen rukar vara ganska sömnlös.

Tack för tumhållningen!
    Jag tycker att VARJE natt är sömnlös redan nu

Har fått diagnosen reumatism i ryggen nu strax innan vi skulle göra FET. Är dock inte färdigutredd...
    Har gått på morfin sedan februari. Men nu under FET så har jag fått köra utan tabletter så jag har så ont ibland så jag inte vet var jag ska ta vägen och att ha värk konstant gör ju en trött. Men utan mina tabletter blir det nte mycke sömn....
  • cotton

Hej tjejer. Det är härligt att höra om alla starka kvinnor som kämpar här. Carlanderska har alltid varit oerhört bra och jag har alltid känt mig trygg där.

Vi genomförde vår första IVF där i maj i år och blev gravida på första försöket. Det kändes verkligen fantastiskt och vi kände nästan som att vi hade fuskat oss till graviditeten. Det kändes overkligt och jag vågade nästan inte tro på det där lilla plusset .

Tyvärr hände det värsta som tänkas kan på vårt RUL i måndags... det visade sig att vår lilla pojkes hjärta inte slog! Han hade troligen dött några dagar tidigare. Vilken chock, vilken sorg. En barnmorska samt två läkare varav en överläkare undersökte mig och bebisen och de var tyvärr alla överens om att han inte levde mer. I tisdags åkte vi in till Östra sjukhusets specialförlossning och blev inlagda och skulle föda vår lilla son. Han kom först dagen efter, på onsdagen klockan 10,11, han var 20 cm lång och vägde 160 gram. Vår lilla tappra kille som inte ville lämna mammas trygga famn i magen. Det blev en liten Cornelius och jag är så glad att jag fått se honom, hålla om honom och pussa på honom. Han hade sin pappas näsa och mina runda kinder och tio små fingrar och tio små perfekta tår. Läkarna kunde inte hitta något uppenbart fel på vår lilla kille. Men nu har de tagit massor med prover på mig och på Cornelius och på moderkakan och vi hoppas ju få svar på vad som kan ha skett.

Samtidigt som vi brottas med känslan av orättvisa och sorg och en stor villkorslös kärlek inför sin son, har vi tagit nästa försiktiga steg framåt och ska träffa Torbjörn på Carlanderska på fredag nästa vecka. På något sätt måste vi ta oss framåt och våga försöka igen och ge Cornelius ett syskon.

Oavsett, jag hoppas alla ni dagens ruvare och sprayare och spruttagare, får massor med plus och jag hoppas att alla gamlingar här, kommer vara gravida när jag skriver här som ruvare om någon eller några månader.

Kramar till era lla

• akita06
    Calcaneus: Styrkekramar till dig! Hoppas ni får göra nytt försök snart igen.

Skrippo: Förstår att du längtar till lördag-håller tummarna!!

Ego: 5 spraydagen idag o tycker redan jag har lagt på mej-känner mig jättesvullen...går det sååå fort?? Herregud! Vart ska detta sluta? Lite värmevallningar till o från men annars inga direkta biverkningar.
    På vilken spraydag är det vanligast att man får sin blödning?? Är det samma cd som vanligt eller får man den när man är nedreglerad?? Fattar inte riktigt det där...
    2010-året då allting händer!
  • danei
    Skrippo skrev 2010-09-16 14:28:57 följande:

KRAM
    Jag är på RD3, såg i tidagare inlägg att du gjorde FET 2 dar innan mig men du har TD den 22? Jag har TD 27. Har du gjort stimulerat FET?

Är också jättetrött på att vänta, mår illa av väntandet och sover dåligt på nätterna. Värken i magen går inte över och jag undrar om det inte är för att man är så nervös av att vänta helatiden man vill ju bara testa så man vet ifall man ska behöva göra om allt igen om nån månad...

Har köpt folsyra nu med och hoppas att det inte var försent att börja med det. Fattar inte varför jag inte har tänkt på det den här gången och det stod ingen stanns i mina papper om det den här gången så jag glömde av det totalt...jaja jag hoppas på det bästa är ju inte säkert att det påverkar nåt i det här stadiet.
  • FruNaftra

Cotton, jag blev alldeles kall när jag läste ditt inlägg. Jag beklagar djupt er sorg och sänder er all kraft och styrka så ni ska orka vidare. Er finaste lilla pojk leker nu med änglarna men kommer föralltid hålla er hand. Urs vad jag lider med er. Du verkar ändå så stark i ditt inlägg och det är så beundransvärt att ni orkar blicka framåt och kämpar på.  Kramkramkramkram!!!  {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Akita, jag tror blödningen brukar komma någonstans runt dag 10. Min kom senare...någonstans melan dag 12 och dag 14. Det dröjer lite ibland men för vissa men vanligast är att den dyker upp vid dag 10 som jag förstår det. Skönt att du inte har så mycket biverkningar.

daniel: Det var ostimulerat FET jag gjorde. Konstigt att TD inte är satt till samma dag....undra varför det blev så. Jag har inget bra svar på detta men en tanke är att TD kanske inföll på en helgdag och att de därför tog TD till en vardag när de har öppet och kan ringa mig för att få besked. Men naaah, det känns inte som en så trolig teori....

Skrippo, herre gud vad jobbigt det låter. Att leva med smärta är det värsta som finns. Jag fick morfin i ca 2,5 månader när jag fick ischias och diskbråck och det var den värsta perioden i hela mitt liv. Kram på dig!!!

• didda

cotton: finner inga ord! Beklagar er sorg av hela mitt hjärta! Ibland är livet så hopplöst orättvist! Kramar i massor!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19