• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Mirakelbarn
    Skrippo skrev 2010-09-17 08:35:46 följande:
    Hej på er

FruNaftra: Ja hormoner är jobbiga, super jobbiga. Hoppas det blir bättre om ett tag KRAM

Ingen blödning idag heller.

Kram på er
    Härligt, håller tummarna några mil från dig! Kram
  • mulan

Skrippo: Håller tummarna för en blödningsfri dag!!! Kramar!

.?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • sushikatten

Cotton: fFruktansvärt det som hänt och samtidigt så vet jag hur stark människan är och att genom ord och möjlighet att uttrycka sin sorg kan man gå vidare. Det finns inga ord på hur jag känner för det som hänt. Man blir så ledsen av bara tanken.  Bra att ni bearbetar sorgen och tar nya tag. vilket vackert namn ni gav er son" Cornelius". Hoppas  ni snart får ett syskon till C. jag vet att CA har kuratorer om du behöver prata med någon. Annars finns vi alltid här och det hjälper mig oehört i min sorg ohc hoppas att jag kan göra samma!

Calceneus: Förstår visst din frustation! Jobbigt när det inte funkar man vill bara ha massor av svar.

Skrippo: Fortsätter hålla tummarna att tant röd ska hålla sig borta.

Vädur 78: Trevligt resa.

Jag har inte varit inne på länge och är själv en jobbig period. Mycket tankar om hur länge man ska orka fortsätta den här kampen. Jag kommer att göra ett fjärde ivf och det blir nog sista. Fick massor av bra feedback av G och det känns skönt att börja igen. Det kändes oehört skönt att få prata med G.

Vinkar till ER andra;))))

• danei

Blir så besviken på mig själv idag, vet inte riktigt vad jag tänkte med när jag gick upp imorse. Hade en äl sticka kvar så jag tänkte att jag testar och ser ifall det blir utslag på den (vissa säger ju att det funkar) och det var väl klart att den inte gav nåt utslag! så nu sitter jag här och försöker intala mig att det var alldeles förtidigt är ju bara på RD4. Men det jag trodde skulle få mig att må bättre fick mig ju att må ännu sämre...

Har haft molvärk i magen sen FET dagen och nu är den ju helt borta, så ja ska man ta det som ett tecken? Usch va piss jag mår...går o lägger mig...

• mulan
    danei skrev 2010-09-17 11:43:11 följande:
    Blir så besviken på mig själv idag, vet inte riktigt vad jag tänkte med när jag gick upp imorse. Hade en äl sticka kvar så jag tänkte att jag testar och ser ifall det blir utslag på den (vissa säger ju att det funkar) och det var väl klart att den inte gav nåt utslag! så nu sitter jag här och försöker intala mig att det var alldeles förtidigt är ju bara på RD4. Men det jag trodde skulle få mig att må bättre fick mig ju att må ännu sämre...

Har haft molvärk i magen sen FET dagen och nu är den ju helt borta, så ja ska man ta det som ett tecken? Usch va piss jag mår...går o lägger mig...
    Ja RD 4 är alldeles för tidigt tyvärr. Även med en blastocyst. Fortsätter hålla tummarna stenhårt!!!!! kramar
    .?*¨*? VECKA 25 ?*¨*?.
  • Resande
    Danei det hade varit för tidigt även för ett gravtest så jag skulle inte ge upp hoppet än!!
  • sushikatten

Det är aldrig för tidigt och förstår dig helt och hållet. Inte allsk konstigt att man testar då vet flera som gjort det! Vän ta i alla fall till rud 8 om du har blastis. Vet att det är piss. Och alla har olika symptom och jag var precis som du man letar efter en nål i en höstack efter svar. Vi upplever graviditeten så olika och vissa har inga besvär och andra känner från första dag. Jag  brukar känna när det går åt pipan men sista graviditet hade jag fel även om det slutade i ma. Håller tummarna
  • FruNaftra

Men vännen det är på tok för tidigt. Ta inte ut något i förskott nu. Håll ut några dagar till! Kram!
  • FruNaftra

Nu har jag varit på CA. Det tog ett tag eftersom det blev en del diskussioner kring hur vi ska gå vidare.

Tyvärr blir det ingen ET denna månad.
    Jag har alldeles för många äggblåsor. Gör vi en återföring så kommer jag bara hamna på sjukhus och kommer må jättedåligt säger Göran. Han räknade en stund och sa sen att det är typ 40 äggblåsor. Vid senaste IVF var det 16. Så jag kommer vara reält svullen och öm efter denna ÄP. De tyckte att jag skulle lämna över Ella till maken helt ett par dagar för jag kommer inte ha det så roligt dagarna efter. Nu blir jag orolig och nervös. Senaste ÄP gick ju bra men var ju jobbig eftersom jag hade så ont. Denna kommer bli mycket värre...snälla kan någon komma med några lugnande ord?

Så tyvärr blir det inget ruvande denna månad. Det får bli FET nästa månad istället, med en eskimå...om vi nu lyckas få några. Jag som hämtat ÄL-sprutan och typ tusen vagitorier. Jaja....nu får jag ingen användning för dom. Jag fick gå till apoteket igen och hämta ut  Suprefact som jag ska ta istället för Ovitrelle. Min kyl börjar se ut som ett apotek nu.....

Jag bad om att få något lugnande innan....Margareta sa att hon skulle ordna det. Skönt!
    På måndag är det alltså dags för ÄP!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19