• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Skrippo
    FruNaftra skrev 2010-09-19 12:44:31 följande:
    Jag börjar känna mig sprickfärdig. Ska bli skönt att få ÄP överstökat i morgon men jag är såååååååååååååååååååå nervööööööööööö
    Håller alla tummar jag kan för lycket ÄP!
  • akita06
    FruNaftra skrev 2010-09-19 12:44:31 följande:
    Jag börjar känna mig sprickfärdig. Ska bli skönt att få ÄP överstökat i morgon men jag är såååååååååååååååååååå nervööööööööööös 
    Ska sända en tanke till dej imorgon..LYCKA TILL! Det kommer gå superbra!
    2010-året då allting händer!
  • FruNaftra

TACK tjejer. Ni vet inte hur skönt det är att få höra det.

Jag är så mäktigt irriterad på folk. INGEN har frågat mig hur jag mår eller hur det går med IVF behandlingen. Ingen har önskat oss lycka till på ÄP imorgon. Ingen i familjen. Inte ens våra närmaste vänner. Fy fan vad ledsen man blir....detta är ju en jättestor grej för oss. Vi är nervösa och så känns det inte som att det finns någon som vill lyssna. Det är som att folk tror att all ens oro och motstånd försvinner bara man fått ett barn. Sen flyter det där med IVF på och allt är frid och fröjd, inget är jobbigt eller svårt eller ens värt att prata om. Hur tänker folk?

Ikväll blir det soppa och sen valvaka. Kanske lite sömn också
    Hoppas ni mår bra och att ni får en jätteskön kväll tjejer. STOR kram till er!

• akita06

FruNaftra: Vet precis vad du menar...våra närmsta vänner tänker likadant.."Ja men nu får ni ju hjälp"..precis som att det är självklart att det alltid blir barn om man gör ivf-dem har ju inte en susning! Hoppas många tittar på kanal 5 dokumentär om ofrivillig barnlöshet när den kommer!

2010-året då allting händer!
  • danei
    FruNaftra skrev 2010-09-19 12:42:16 följande:
    Men....jag hade ju sett fram emot att höra dig säga att du tjuvtestat idag och fått ett Plus
    Ska du inte testa idag?

Daniel, det blir nog ostimulerat. Har alltid kört FET i naturlig cykel.
    Hur mår du idag?

Mom70, GRATTIS till spraystart.

Hoppas jag inte glömde någon nu. Skickar en stor kram till er alla!!!
    KRAMKRAMKRAM!
    Har också kört FET i naturlig cykel. Har inga kännigar alls åt något håll, är på RD6 och borde väl ha lite känningar men jag kommer inte ihåg hur det har varit de andra gångerna.

Lycka till på ÄP imorgon ! håller tummarna fär att ni får riktigt många fina guldägg.
  • sushikatten

FruNattra: Vad bra sagt! Vet inte om folk är rädda eller har själva så fullt upp att knappt orkar fråga. Min syster som jag har pratat en del med frågar inte heller och då blir det så att jag berättar själv. Kompisar vågar nog inte längre och är nog rädda att ta upp ett känsligt ämne. De vet ändå att vi håller på. Fy vad ledsen jag blir när jag tänker på det. Skönt att vi har varann här och det stärker mig oehört mycket att ha ER här. Lycka till ännu en gång.

• Fylgja

Fru Naftra: håller tummarna för dig imorgon. Jag förstår att det kan kännas jobbigt med omgivningen ointresse. Själv är jag lite kluven, tycker på ett vis det är skönt att inte behöva prata om det för mycket, men kan samtidigt bli lite ledsen - har ett par tillfällen mötts av "det verkar så krångligt, jag förstår inte hur det där funkar". Nämen om du lyssnar en minut kan jag förklara...   Inte så att jag vill trycka massa information i halsen på folk, men ibland, när man själv har lyssnat timtals på dem när de pratar om sina barn så känns det som att..jaa.. jag vet inte. Jag tycker ju inte att det är tråkigt att lyssna på dem. Men kanske inte jättekul jämt, men jag lyssnar ju eftersom jag bryr mig om dem.

Jag har världens bästa mamma, men just det här tycker hon nog är lite jobbigt eller knepigt eller nåt. För jag hör liksom hur hon svävar bort när jag försöker nämna något. Kanske är det bara hennes sätt att ligga lågt, inte vilja stressa, jag vet inte. Resultatet blir att jag känner mig lite sviken och håller tyst istället.

Så ja, det är skönt att det här forumet finns!!

• majsanna

Hej allihopa!
    Hoppar in här för att ställa en fråga till er erfarna.
    Jag har nu genomfört den två gratisförsök som vi har i vårt landsting (Rmc) med minus som resultat båda gångerna. Därför tittar vi nu runt på de privata klinikerna och då bland annat på Carlanderska.
    Hur är er allmänna uppfattning av Carlanderska?? Är de positiva till att använda blodförtunnade mediciner såsom Trombyl och Innohep? Jag har använt det på Rmc på grund av att jag har en blodkoaguleringsstörning som gör mitt blod trögflytande och därmed har äggen svårare att fästa. Antar att jag måste använda det även i fortsättningen för att har någon chans att lyckas.

Vore kul om ni kunde berätta.

2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • sydney

FruNaftra: Lycka till på ÄP idag. Jag håller tummarna att det ska bli många fina ägg som befruktas så att du sedan nästa månad blir gravid! Förstår att det måste vara frustrerande att det inte blir ET men bra med läkare som inte vill ta några risker.

Skrippo: håller tummarna för pluss! snart testadag ju, och ingen blödning, det låter kanon!

Nu har det snart gått 35 dagar sen missfallsblödning, varför kommer inte mensen så jag kan börja med FET?
    Bara att fortsätta vänta.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19