• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • cotton

mom70, tack så mycket! Jag är stark för min sons skull och varje gång jag skriver om / tänker på honom, svämmar kärleken över i mitt bröst och det är säkert det som lyser igenom i mina inlägg.

Jag hoppas också att vi får en möjlighet att snart utöka vår familj med ytterligare en familjemedlem. Vi har en mens att vänta in och sedan ska vi börja med FET och det är ett stort steg. Kanske för stort, men som sagt, någon gång måste man ta alla jobbiga steg, och då kan vi gå igenom allt det nu.

Kramar om er allihop och jag både hoppas och tror vi får massor av plus i tråden. Och då hoppas jag att vi ses på fika-trådar med våra sommar och höstbebisar längre fram.

• cotton

Danei, jag TROR att tiden fram till ÄL är den tid som kan variera mest. Själva tiden efter ÄL brukar oftast ligga runt 12-14 dagar. Men visst, även denna tid kan variera. Och självklart ska du inte sluta hoppas, inte förrän hoppet är ute. Och då får man ju blicka framåt igen...

• FruNaftra

Daniel, som jag förstår det är det tiden mellan ÄL och mens som är hyfsat regelbunden (för mig har det alltid varierat mellan 12-14 dagar) medan tiden mellan mens och ÄL är den som kan variera. Sen vet jag inte om det alltid är så.

Tack alla!
    Har en fråga till er.
    Jag är ganska säker på att jag inte hade ÄL igår eller idag. Jag har ÄL testat båda dagar. Torbjörn sa på ÄP igår att jag ska ägglossa senare på eftermiddagen men jag tror faktiskt inte att jag gjorde det. Jag tog ju liksom ingen ägglossningsspruta denna gång ju + att ÄL testet har visat negativt . Kan kroppen hoppa över ÄL eller vad är det som händer??? Vill så gärna ha koll på min ÄL så jag vet när mensen kommer.

• Mirakelbarn

Man har ju inte alltid ägglossning varje månad efter vad jag har förstått. Jag kan ju inte svara av erfarenhet nu längre för jag har ju väldigt dålig reserv kvar o väldigt sällan ägglossning!

• calcaneus

Fru Naftra: Jag tog också suprefact och mådde hur bra som helst efteråt. Det är faktiskt bara genom vad andra skriver här i tråden som jag har förstått att man kan få ont före och efter ÄP, själv kände jag på sin höjd mig lite svullen om magen.

Jag fick mens fem dagar efter ÄP. Jag tror att man får det av suprefact (som är en sorts ägglossningsspruta ju, annars hade de ju inte varit mogna) och att det är därför man inte kan göra ET efter suprefact. 

Vad skönt att det gick så bra med befruktningen!

Cotton: jag har också fantastiska kollegor som jag tror att jag skulle få stort stöd av, men kan du inte åka och hälsa på dem innan du börjar jobba? För att förbereda dig och dem? Tag det lugnt och tag dig tid!

Testdag i morgon, men jag har som sagt aldrig haft så normal mens som förra veckan Skrikandes 

• FruNaftra
    Mirakelbarn skrev 2010-09-21 19:58:54 följande:
    Man har ju inte alltid ägglossning varje månad efter vad jag har förstått. Jag kan ju inte svara av erfarenhet nu längre för jag har ju väldigt dålig reserv kvar o väldigt sällan ägglossning!
    Mmm...jag har också förstått att det kan hoppa över vissa månader men min ÄL har aldrig uteblivit de senaste åren när jag har ÄL-testat nämligen.
  • FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-09-21 20:02:24 följande:
    Fru Naftra: Jag tog också suprefact och mådde hur bra som helst efteråt. Det är faktiskt bara genom vad andra skriver här i tråden som jag har förstått att man kan få ont före och efter ÄP, själv kände jag på sin höjd mig lite svullen om magen.

Jag fick mens fem dagar efter ÄP. Jag tror att man får det av suprefact (som är en sorts ägglossningsspruta ju, annars hade de ju inte varit mogna) och att det är därför man inte kan göra ET efter suprefact. 

Vad skönt att det gick så bra med befruktningen!

Cotton: jag har också fantastiska kollegor som jag tror att jag skulle få stort stöd av, men kan du inte åka och hälsa på dem innan du börjar jobba? För att förbereda dig och dem? Tag det lugnt och tag dig tid!

Testdag i morgon, men jag har som sagt aldrig haft så normal mens som förra veckan Skrikandes 
    Tack för ditt svar vännen!
    Jag frågade CA när mensen kommer och de sa 10-15 dagar senare. Men eftersom du fick den så snabbt efter så känns det som att det kan komma mycket snart. Tydligen skulle  ju slemhinnan "braka ihop" av suprefacten, som Göran sa. Och desto snabbare den gör det desto bättre. Det betyder ju att det snart blir FET i sådana fall (om det blir några eskimåer av denna behandlingen). Det förklarar nog varför jag inte fick utslag på stickorna....kanske kroppen inte hann producera ÄL-hormonet en längre tid så det var mätbart på stickan.

Jag håller tummarna stenhårt för dig. I morgon gäller det alltså?   
  • calcaneus
    FruNaftra skrev 2010-09-21 20:11:04 följande:
    Tydligen skulle  ju slemhinnan "braka ihop" av suprefacten, som Göran sa. Och desto snabbare den gör det desto bättre. Det betyder ju att det snart blir FET i sådana fall (om det blir några eskimåer av denna behandlingen).
    Klart att det blir eskimåer! 

Brakar ihop var precis vad slemhinnan gjorde, sedan fick jag mens en månad senare ganska precis. 
  • FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-09-21 20:18:21 följande:
    Klart att det blir eskimåer! 

Brakar ihop var precis vad slemhinnan gjorde, sedan fick jag mens en månad senare ganska precis. 
    Men blödningen du fick var inte mens alltså? Nu förstår jag inte riktigt....
  • cotton

Calcaneus, håller tummarna så att de vitnar å era vägnar... TD imorgon alltså?!

Fru Naftra, jag har ingen erfarenhet av suprefact, men jag tror absolut att missat utslag på ÄL stickorna kan bero på att du inte hann producera tilräckligt mycket ÄLhormon pga av suprefacten...

Jag hoppas att du får mens supersnart så att du får tillbaka en liten blastis.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19