calcaneus skrev 2010-09-21 20:02:24 följande:
Fru Naftra: Jag tog också suprefact och mådde hur bra som helst efteråt. Det är faktiskt bara genom vad andra skriver här i tråden som jag har förstått att man kan få ont före och efter ÄP, själv kände jag på sin höjd mig lite svullen om magen.
Jag fick mens fem dagar efter ÄP. Jag tror att man får det av suprefact (som är en sorts ägglossningsspruta ju, annars hade de ju inte varit mogna) och att det är därför man inte kan göra ET efter suprefact.
Vad skönt att det gick så bra med befruktningen!
Cotton: jag har också fantastiska kollegor som jag tror att jag skulle få stort stöd av, men kan du inte åka och hälsa på dem innan du börjar jobba? För att förbereda dig och dem? Tag det lugnt och tag dig tid!
Testdag i morgon, men jag har som sagt aldrig haft så normal mens som förra veckan
Tack för ditt svar vännen!
Jag frågade CA när mensen kommer och de sa 10-15 dagar senare. Men eftersom du fick den så snabbt efter så känns det som att det kan komma mycket snart. Tydligen skulle ju slemhinnan "braka ihop" av suprefacten, som Göran sa. Och desto snabbare den gör det desto bättre. Det betyder ju att det snart blir FET i sådana fall (om det blir några eskimåer av denna behandlingen). Det förklarar nog varför jag inte fick utslag på stickorna....kanske kroppen inte hann producera ÄL-hormonet en längre tid så det var mätbart på stickan.
Jag håller tummarna stenhårt för dig. I morgon gäller det alltså?