Släggan skrev 2010-09-25 21:30:26 följande:
Fru Naftra: Vilken lättnad för er att veta att ni har 5 fina blastar som ligger och väntar. Grattis!
Fick mens idag....eller vad är det ni kallar det när man sprayar? Har tid för VUL den 4/10 efter 2 veckors sprayande. Är det vanligt att man får börja med sprutor efter det?
MOM70: bruttolöneavdrag....hur fungerar det?
Vad skönt att blödningen har kommit. Det brukar ju betyda att man är helt nedreglerad men de vill alltid götra en kontroll innan sprutstart för säkerhet skull. Du borde nog få börja spruta direkt efter kontrollen
Bruttolöneavdrag fick jag för vår första IVF men blev nekade för våra andra försök på grund av att idioterna på lönekontoret helt enkelt är för lata. Bruttolöneavdrag är en skattelättnad på den summa på din lön som motsvarar kostnaden för IVF/FET. Säg att IVF kostar 30 000, då slipper du betala skatt för den summan på din lön. Det är en redig summa med tanke på att vi betalar 30% skatt. Så ja, 10 tusen i kostnadslättnad blir det ju i detta fall. Satans mycket pengar! Så jag rekommenderar alla att fråga sin arbetsgivare om de kan gå med på att bevilja detta. Det kostar nämligen inte arbetsgivaren någonting att göra detta eftersom de själva slipper betala skatt. Den enda kostnaden som finns i detta är merjobbet hos löneavdelningen för att administrera detta avdraget. Vissa arbetsgivare tycker inte det är värt besväret eftersom de inte fattar hur det ska gå till. Men jag gjorde mycket åt min löneadministratör och därför hade de inte hjärta nog att säga nej till mig först. Jag skrev ut en massa information från skattemyndighetens hemsida och lämnade över. Jag tjatade och tjatade, förklarade och förklarade. Det funkade....en stund...tills de insåg att de skulle behöva göra en rutin av detta eftersom fler också skulle börja fråga. Då sa de blankt nej tillslut.