• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • didda
    Släggan skrev 2010-09-25 21:30:26 följande:
    Fru Naftra: Vilken lättnad för er att veta att ni har 5 fina blastar som ligger och väntar. Grattis!

Fick mens idag....eller vad är det ni kallar det när man sprayar? Har tid för VUL den 4/10 efter 2 veckors sprayande. Är det vanligt att man får börja med sprutor efter det?

MOM70: bruttolöneavdrag....hur fungerar det?
    Bortfallsblödning kallas det och det är ett tecken på att man är nedreglerad som man ska. Vad jag vet brukar man få börja spruta när man väl fått sin blödning (eventuellt efter ett vul då men jag kommer börja spruta utan vul 6/10) förutsatt att blödningen kommer innan dess (annars får jag inte börja spruta).

Bruttolöneavdrag innebär att fakturan skickas till arbetsgivaren som betalar den med den anställdes lön innan arbetsgivaravgift och andra sociala avgifter är betalda. Man betalar alltså med oskattade pengar och man tjänar väl typ 30% på det om jag förstått det rätt. För vår del skulle vi alltså betala ca 35000 istället för 50000 för ett 3-pack...det är ju rätt stor skillnad!
  • calcaneus
    FruNaftra skrev 2010-09-25 18:15:30 följande:
    Jag tycker det är så konstigt att de sa 1 månad till dig från början. Varför dra ut på lidandet mer än absolut nödvändigt....
    Vem hade du som läkare som bestämde detta?
    Jag antog att de alltid väntade en hel månad efter Suprefact så jag frågad inte. Alla lät som om det var det vanliga... Det var Torbjörn som gjorde ÄP så han kanske bestämde? Kanske i samråd med distansgyn? De verkade förvånade över att jag inte hade besvär av överstimuleringen så jag trodde att det var rutin. Jag tänkte att det kanske känns värre att vara överstimulerad om man inte har varit gravid tidigare och på så sätt töjt ut vävnaden i buken? Fria fantasier, jag hade hur som helst inga problem.

Upptäckte att jag skrev fel, vi hade ju tolv i frysen. Elva kvar... Då kan man ju som sagt inte klaga.
  • FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-09-25 22:27:15 följande:
    Jag antog att de alltid väntade en hel månad efter Suprefact så jag frågad inte. Alla lät som om det var det vanliga... Det var Torbjörn som gjorde ÄP så han kanske bestämde? Kanske i samråd med distansgyn? De verkade förvånade över att jag inte hade besvär av överstimuleringen så jag trodde att det var rutin. Jag tänkte att det kanske känns värre att vara överstimulerad om man inte har varit gravid tidigare och på så sätt töjt ut vävnaden i buken? Fria fantasier, jag hade hur som helst inga problem.

Upptäckte att jag skrev fel, vi hade ju tolv i frysen. Elva kvar... Då kan man ju som sagt inte klaga.
    Ansvarig läkare för mig är Göran men Torbjörn var den som gjorde ÄP + ringde idag och berättade om hur vi ska gå vidare. Jag var noga med att berätta att jag mår jättebra, när han ringde. Kanske var det det som gjorde att han tyckte det kunde vara värt att göra den här kontrollen. Sen är det säkert så att det blir lite extra strikt om distansgyn är inkopplat. Det kanske är enklare att sätta upp en rak metod från början istället för att känna sig fram....kan bli rörigt när flera kliniker är inblandade.

12...jisses....du har ju ett fotbollslag i frysen som väntar på dig  
  • Vädur 78

har läst i kapp lite nu, men orkar inte kommentera allt, kramar om alla istället!
    Hemma efter en vecka i Spanien och åkte tyvärr på matförgiftning i fredags, så mår fortfarande dåligt

Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-09-19 21:25:16 följande:
    Hej allihopa!
    Hoppar in här för att ställa en fråga till er erfarna.
    Jag har nu genomfört den två gratisförsök som vi har i vårt landsting (Rmc) med minus som resultat båda gångerna. Därför tittar vi nu runt på de privata klinikerna och då bland annat på Carlanderska.
    Hur är er allmänna uppfattning av Carlanderska?? Är de positiva till att använda blodförtunnade mediciner såsom Trombyl och Innohep? Jag har använt det på Rmc på grund av att jag har en blodkoaguleringsstörning som gör mitt blod trögflytande och därmed har äggen svårare att fästa. Antar att jag måste använda det även i fortsättningen för att har någon chans att lyckas.

Vore kul om ni kunde berätta.
    Gjorde oxå våra landstings försök på RMC och det är stor skillnad på CA De är kanonbra!! Ring och prata med dem så ser du ju lite vad de säger om dessa mediciner! KRAM
    Milo min underbara skatt
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-26 10:37:47 följande:
    har läst i kapp lite nu, men orkar inte kommentera allt, kramar om alla istället!
    Hemma efter en vecka i Spanien och åkte tyvärr på matförgiftning i fredags, så mår fortfarande dåligt
    Näää men gud vad tråkigt att höra   Kram på dig och ta hand om dig
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-26 12:06:55 följande:
    Näää men gud vad tråkigt att höra   Kram på dig och ta hand om dig
    Tack vännen, har fått i mig lite Proviva, fil och Resorb nu i alla fall och känner mig lite piggare nu
    Grattis till fint förråd i frysen, synd att det inte blev något ET nu, men hur snabbt kan du få göra det??
    Hur är det med din rygg? Kram
    Milo min underbara skatt
  • majsanna
    Vädur 78 skrev 2010-09-26 11:47:53 följande:
    Gjorde oxå våra landstings försök på RMC och det är stor skillnad på CA De är kanonbra!! Ring och prata med dem så ser du ju lite vad de säger om dessa mediciner! KRAM
    Ringde och pratade med dom i veckan nu och de var inte alls främmande för dessa mediciner. Dessutom har ju jag en dokumenterad sjukdom som gör att jag behöver dessa mediciner. Vi ska till vår hemortsläkare nästa måndag. Efter det får vi se var vi hamnar, om det blir Carlanderska eller någon annan klinik. När jag pratade med dom fick jag i alla fall ett väligt bra första intryck och det är ju viktigt.
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19