• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • majsanna
    didda skrev 2010-09-26 15:27:38 följande:
    Då har vi nog samma distansläkare! S.D på Karolinakliniken eller hur? Jag avgudar henne, lätt den bästa läkaren jag någonsin haft! Vi valde mellan CA och Falun (tack vare att de båda oftare än CvL gör 5-dagasodling om jag förstått det rätt) och så föll valet på CA pga närmre resväg. Hoppas på tur för oss båda!
    Ja, det är Karolinakliniken vi ska till den 4 okt. Vad skönt att höra att du tycker att hon är bra. Det är så viktigt att känna att man blir lyssnad på i den här situationen.
    Jag fick också uppfattningen om att CvL inte lika ofta gör femdagars.
    Vi bor i Norrköping så vi har nog ungefär lika långt till alla tre klinikerna.
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-09-26 15:45:54 följande:
    Ja, det är Karolinakliniken vi ska till den 4 okt. Vad skönt att höra att du tycker att hon är bra. Det är så viktigt att känna att man blir lyssnad på i den här situationen.
    Jag fick också uppfattningen om att CvL inte lika ofta gör femdagars.
    Vi bor i Norrköping så vi har nog ungefär lika långt till alla tre klinikerna.
    Jag har oxå uppfattat det som inte CVL är så glada i långtidsodling. Jag tror det kan vara bra att testa långtidsodling om man gjort några IVFer.
    Milo min underbara skatt
  • cotton

Å Vädur78, vad tråkigt med matförgiftning. Åkte även jag på efter ett besök i Spanien för några år sedan, men det var nog mitt eget fel som köpte en kycklingmacka på stranden... :-P

Fru Naftra, håller tummarna att svullnaden gått ner så att ni kan göra en FET å det snaraste.

Själv har jag nu börjat den långa väntan på min mens. Mitt avslag efter Cornelius födelse har i stort sett avslutat och väntan på mensen kan vara långvarig har jag förstått. Men med tanke på att min kropp fungerar så otroligt bra (men inte kan behålla världens mest perfekta bebis, den ultimata motsägelsen...) hoppas jag att jag får mens om cirka fyra veckor. Och sedan blir det ju väntan på ÄL då... men om allt går bra (snälla snälla) blir det FET för oss om cirka sex veckor... Det känns som en evighet måste jag säga...

Önskar er alla en underbar söndagkväll och en bra start på nästa vecka. Vi ska åka in till veterinären imorgon och kastrera vår minsting kissen Max som börjat yla och blivit brunstig... min lilla gubbe. 

• Släggan

hoho! Sprayar på dag 9. Haft en irriterande huvudvärk två dagar....kan tänka mej att det kan ha med hormonerna att göra.? Det kan ju även vara det trista vädret, stress, brist på träning mmmm vad vet jag. Ska en bortfallsblödning vara annorlunda än en vanlig mens? Mindre?

Sköt om er alla tappra!!

• Vädur 78
    Släggan skrev 2010-09-27 16:48:07 följande:
    hoho! Sprayar på dag 9. Haft en irriterande huvudvärk två dagar....kan tänka mej att det kan ha med hormonerna att göra.? Det kan ju även vara det trista vädret, stress, brist på träning mmmm vad vet jag. Ska en bortfallsblödning vara annorlunda än en vanlig mens? Mindre?

Sköt om er alla tappra!!
    Jag har för mig att jag haft lite mindre....
    Milo min underbara skatt
  • FruNaftra
    Släggan skrev 2010-09-27 16:48:07 följande:

Sköt om er alla tappra!!
    Ja det är ganska vanligt med huvudvärk när man sprayar liksom andra obehag. Men det brukar släppa när man får börja spruta.

Bortfallsblödningen var lite annorlunda för mig iallafall. Jag fick inga spottings, nästan ingen mensvärk och jag blödde inte lika länge (eller lika mycket heler för den delen). Men det är säkert olika för alla

Kram på dig!
  • akita06

En liten fråga...Är det viktigt att man blött klart helt innan man startar med sprutorna eller räcker det att man har börjat blöda?? hur har ni andra fårr göra.
    Min blödning började igår lite grann och imorse var det rejält rött blod men nu under dagen har det varit mindre, nästan som bruna flytningar bara...betyder det att jag inte kan börja med sprutorna på onsdagkväll som planerat.??

2010-året då allting händer!
  • FruNaftra
    akita06 skrev 2010-09-27 19:13:01 följande:
    En liten fråga...Är det viktigt att man blött klart helt innan man startar med sprutorna eller räcker det att man har börjat blöda?? hur har ni andra fårr göra.
    Min blödning började igår lite grann och imorse var det rejält rött blod men nu under dagen har det varit mindre, nästan som bruna flytningar bara...betyder det att jag inte kan börja med sprutorna på onsdagkväll som planerat.??
    Som jag har fattat det så är det inte superviktigt att blöda ut ordentligt innan sprutstart. Men Göran ville att jag skulle göra det innan jag började spruta vid min förra IVF. Jag vet inte riktigt varför han ville det....
    Ring och fråga dom på onsdag om du fortfarande blöder lite. Men är det så lite redan nu så lär det nog vara helt över på onsdag
  • akita06
    FruNaftra skrev 2010-09-27 19:18:43 följande:
    Som jag har fattat det så är det inte superviktigt att blöda ut ordentligt innan sprutstart. Men Göran ville att jag skulle göra det innan jag började spruta vid min förra IVF. Jag vet inte riktigt varför han ville det....
    Ring och fråga dom på onsdag om du fortfarande blöder lite. Men är det så lite redan nu så lär det nog vara helt över på onsdag
    Tack FruNaftra..du är en klok kvinna du! =).
    2010-året då allting händer!
  • FruNaftra
    akita06 skrev 2010-09-27 19:21:16 följande:
    Tack FruNaftra..du är en klok kvinna du! =).
    Jag veeeeet!!     Tycker jag borde få nobelpris eller nått Tomte
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19