• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2010-09-27 20:17:29 följande:
    Nu har vi fått tid för konsultation med Torbjörn Hillensjö den 5 nov. Känns som en evighet dit, men det går nog fort.

Någon av er som vet hur CA ställer sig till TSH-värdet? Vad har de för gränsvärden, och är det något värde de öht intresserar sig för?

Akita: det har aldrig varit fråga om hur länge jag blött, när jag har börjat spruta. De har bara sagt 3:e mensdagen. Men det är knappt jag haft mens då, fast det har aldrig varit nåt som bekymrat Cura i Malmö.
    Jag har underfunktion av sköldkörteln och Göran ville ha koll på det så de tycker jag absolut
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    majsanna skrev 2010-09-27 20:57:36 följande:
    Ja det är det jag funderar på. Antagligen inget problem för mig. På min hemortsläkares hemsida står det så här "Vissa villkor måste uppfyllas för att få paket-pris."

Det var därför jag blev lite fundersam och tänkte om ni visste...

Har ett besök hos min hemortsläkare nästa måndag så jag får antagligen veta sånt då, men man är ju nyfiken
    Jag tror det är personlig bedömmning men är nog ovanligt att man bli nekad det
    Milo min underbara skatt
  • akita06

Tack alla för era svar..verkar ju som det bara är att köra på då...ska väl ringa till kk på onsdag iaf om det inte drar igång med buller o bång inatt..vem vet, kanske inte kommer blöda mer än såhär heller. Vill ju inte att det ska påverka slemhinnan negativt ...att den blir för tjock till ett ev.  ET eller att man får avbryta.

2010-året då allting händer!
  • 42an

Hej, på er tappra, kloka kvinnor! Har idag varit på vul hos min distansläk efter att ha sprutat en vecka.

Han hittade 2 hyfsat stora äggblåsor + ngn liten på vä sida samt ett par små på hö sida. Efter att de kontaktat CA så hade de tydl fått till svar att jag var svårstimuleras, tror tom att hon sa mycket) och ny koll på fre. Vet att jag har rätt dåliga odds men blev ändå lite deppig.
    Ni som varit med i svängen ett tag, hur har det varit för er? Hur många blåsor har ni haft efter en vecka och hur länge har ni fått spruta för att få fart på äggen?

• FruNaftra
    42an skrev 2010-09-27 21:40:46 följande:
    Hej, på er tappra, kloka kvinnor! Har idag varit på vul hos min distansläk efter att ha sprutat en vecka.

Han hittade 2 hyfsat stora äggblåsor + ngn liten på vä sida samt ett par små på hö sida. Efter att de kontaktat CA så hade de tydl fått till svar att jag var svårstimuleras, tror tom att hon sa mycket) och ny koll på fre. Vet att jag har rätt dåliga odds men blev ändå lite deppig.
    Ni som varit med i svängen ett tag, hur har det varit för er? Hur många blåsor har ni haft efter en vecka och hur länge har ni fått spruta för att få fart på äggen?
    Oj vad besvärligt att vara så svårstimulerad.
    Min erfarenhet hjälper dig nog inte eftersom jag tvärtom dig är ganska lättstimulerad. Men jag håller tummarna för dig och hoppas ni får riktiga guldägg ut av det hela
  • Vädur 78

Hoppas några fler växer till sig till nästa vul, håller tummarna! Kram
    Milo min underbara skatt
  • sushikatten

Hej ! Sista gången var jag svårstimulerad och då sattes det in större dos 300 puregon och jag sprutade 4 dagar extra och det blev 8 varav 7 ägg. Så det hjälper till att gå lite längre och ha stenhård koll på utvecklingen så att det inte går för kort tid eller för långt. Allt går att lösa känns det som. De kommer att växa till sig till nästa gång!
  • amorosa
    Vädur 78 skrev 2010-09-27 21:06:32 följande:
    Jag har underfunktion av sköldkörteln och Göran ville ha koll på det så de tycker jag absolut
    Har du fått ta Levaxin för att reglera ditt värde? Vad ville han ha ditt värde på?
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2010-09-28 08:31:46 följande:
    Har du fått ta Levaxin för att reglera ditt värde? Vad ville han ha ditt värde på?
    Äter 100 mg om dagen. Det upptäcktes redan 2007 när vi gjorde våran utredning på Eksjö sjukhus, när vi kom till CA hade jag ett TSH på 0,58 och det ända han sa att det var jättebra och att det var nerpressat. Har ju alltid gjort dessa prover i eksjö för jag har fått bra hjälp där hela tiden.
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19